Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #1 Del Skrevet 26. desember 2008 Hvordan lager dere sangria? Har funnet oppskrifter der rødvin blandes ut med brandy eller cognac i tillegg til farris, mens jeg har snakket med andre som hever øyenbrynene når jeg nevner sprit. Tips og triks settes pris på! Skal lage en stor porsjon billigst mulig, helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 26. desember 2008 #2 Del Skrevet 26. desember 2008 Kjøper Sangria ferdig på pakke på polet jeg... Heller det i en bolle sammen med frukt- og isbiter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 29. desember 2008 #3 Del Skrevet 29. desember 2008 Kjøper Sangria ferdig på pakke på polet jeg... Heller det i en bolle sammen med frukt- og isbiter... Ferdig på pakke? :klø: Jeg vil også lage.. Oppskriftene jeg har funnet inneholder blant annet spansk brandy, men det må jo bestilles fra polet da de kun hadde tre ulike varianter i sitt sortiment og det var ingen igjen i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 29. desember 2008 #4 Del Skrevet 29. desember 2008 Ja- de har det på pappkartong - ala juicekartong. Har ikke kjøpt på et par år - men de hadde det før i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirre Skrevet 29. desember 2008 #5 Del Skrevet 29. desember 2008 1 l rødvin (fruktig type, gjerne valpolicella) ½-¾ dl sukker 2 dl spansk brandy 1 dl triple sec Saften av 1 appelsin Saften av 1 sitron 5 dl club soda eller Bris Masse appelsinskiver Bland alt godt sammen og topp til slutt med club soda (eller bris) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 2. januar 2009 #6 Del Skrevet 2. januar 2009 *Mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trultetrulte Skrevet 3. januar 2009 #7 Del Skrevet 3. januar 2009 I Spania bruker de som regel den billigste rødvinen de finner Man er ikke nødt til å ha brandy i, men mange liker det (=blir kjappere dritings ). Et alternativ er hvit rom (f.eks bacardi). Mange har ananas og eple oppi, i tillegg til sitrusfruktene. Har ofte fått sangria med isbiter i, fint på sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 11. januar 2009 #8 Del Skrevet 11. januar 2009 Finnes på flaske på polet også - synes den er god jeg. Grønn flaske med noe blått på og så bilde av en okse og noen gule striper. Heller i mugge med isbiter og appelsinskiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 11. januar 2009 #9 Del Skrevet 11. januar 2009 Finnes på flaske på polet også - synes den er god jeg. Grønn flaske med noe blått på og så bilde av en okse og noen gule striper. Heller i mugge med isbiter og appelsinskiver. Den skal jeg prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 11. januar 2009 #10 Del Skrevet 11. januar 2009 I Spania får man kjøpt ferdig Sangria på matbutikken som koster 10 kr for en liter. Er helt sikker på at jeg har sett ferdig Sangria på polet her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 12. januar 2009 #11 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) ^ De selger hvertfall en vin(flaske) som heter Sangria. Men den koster 95 kr flasken Det gidder jeg ikke! Noen som har en god oppskrift på sangria med cava? Endret 12. januar 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 12. januar 2009 #12 Del Skrevet 12. januar 2009 Det blir da ikke akkurat noe billigere og mikse Sangria selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 12. januar 2009 #13 Del Skrevet 12. januar 2009 Ifølge vinmonopolets nettsider er det tre forskjellige sangriaer å få kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 13. januar 2009 #14 Del Skrevet 13. januar 2009 Det blir da ikke akkurat noe billigere og mikse Sangria selv? Mente du med cava? Nei selvfølgelig ikke, men jeg vil teste det også Vanlig sangria kan jeg lage med en billig rødvin og få mer for pengene enn om jeg betaler 90-100 kr flasken for 70 cl ferdiglaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå