Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elin_*
Skrevet

Min mann har en søster som har mange barn, de bor et stykke unna oss slik at vi ikke ses mer enn noen ganger i måneden, kanskje skjeldnere.

Saken er den at i år har de sagt at de vil komme på julebesøk. Mannen min fikk en telefon i dag at de ikke kunne komme i dag fordi ungene var syke med omgangssyke, oppkast og diare. Men, MEN de tenkte å komme på søndag istedetfor :kjefte:

Og jeg ble naturligvis oppgitt på de. Jeg har nettopp for et par uker siden ligget med det selv, og ønsker naturligvis ikke å bli smittet igjen, for det smitter jo så lett. De har mange barn, så det kan gå på rundgang der i gården i lang tid enda.

Min mann er også operert i magen og kan av den grunn ikke kaste opp..i verste fall må han på sykehus. Og så tenker de å komme til oss nå!! Jeg har astma som gjør at jeg blir lett syk med forkjølelse, og det varer lenge når det først har kommet.

Hvordan skal jeg få sagt i fra på en høflig, men bestemt måte at vi ikke ønsker besøk før de er friske. Og hva synes dere om en slik opptreden, om å dra på besøk med syke barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Golden Girl
Skrevet

Sånt syns jeg ikke er så greit, det burde de nesten tenke på selv.. Men når de ikke gjør det syns jeg ikke det er noe galt i å si fra. Si det som det er, at du ikke ønsker at de skal komme på besøk når de er syke da du er redd for smitte faren. Heller avtale et besøk litt lenger frem i tid når smittefaren er over..? Usj, diare og sånn er jo helt pyton.. Ikke vær redd for å si fra! :)

Skrevet

Mannen din kan vel si det til søsteren sin selv? Det er han som ikke kan kaste opp, og det er hans søster

Skrevet

jeg skjønner deg veldig godt. Ikke la dem komme på besøk. Du trenger virkelig ikke å argumntere får at de ikke skal komme, bare si; dessverre vil vi ikke bli syke. det passer bedre en annen gang. god bedring". du trenger ikke si noe mer ikke noe mindre. Det er høfflig kort og presist. vis man begynner argumentre åpner man også for diskusjon. Ikke gjør det. Ikke nevn astma , opprasjon osv.. Vis de begynner å krangle du kan du nevne det...

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du hisser deg sånn opp her... Dersom de ikke kom på besøk den ene dagen fordi ungene var syke, så kommer de vel ikke søndagen om de fremdeles er syke? De fleste vil vel se slikt an..tror ikke de med vilje vil gå inn for å smitte dere... Uansett er det vel bare å si det som det er og om dere heller kan avtale en annen dag dersom tilstanden deres vedvarer... Ville heller vært glad for at de tar seg tid til å besøke dere siden dere ikke sees så ofte.....

Skrevet

Jobber med et barn som i perioder har liknende problem som din mann. Der har vi fått streng ordre om oppkast = 48 timer hjemme etter siste oppkastrunde.

Så nei, jeg synes ikke du er hysterisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...