Gå til innhold

Norge: Et mildt kommuniststyre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Norge er, som kjent, et meget godt land å bo i, for det meste. Vi har greie nok ordninger selv om prioriteringene kanskje er helt på trynet, så er vår levestandard veldig god.

Men det er en ting jeg synes er forferdelig irriterende og det er statens forsøk på å kontrollere oss hele tiden. Folk skal ikke få drikke for de blir da alkoholikere, la oss sette opp avgiften på alkohol. Folk skal ikke få spille pengespill, de kan bli avhengig av det, la oss forby det. Folk skal ikke spise fet og usunn mat, det blir de overvektige av, la oss sette opp prisene på de varene. Folk skal ikke røyke, det er farlige saker, la oss gjøre det dyrt. Biler skader naturen, la oss sette opp avgiftene til et tullete nivå slik at folk ikke bruker bilen (la heller distriktsnorge lide). Og nå sist, folk har skadet seg med raketter (90% grunnet idioti/fyll og 10% grunnet uhell) så nå er dette og forbudt. Og de som blir tatt med å sende opp raketter (med styrepinne) får svi som bare juling.

Jeg personelig er lei av at staten skal kontrollere meg og mine handlinger. Man sier man lever i et fritt samfunn, jeg sier det er en illusjon. Man lever fritt så lenge man følger samfunnets A4 norm, bryter man ut av den har man plutselig ikke den friheten lengere. Skal man ha et fritt samfunn eller en illusjon av fritt samfunn? Personelig vil jeg heller ha et fritt samfunn fremfor et kontrollert samfunn, jeg liker ikke å bli kontrollert slik men heller å ha kontrollen selv.

For min del er nyttårsaften ødelagt, vi har i alle år sendt opp raketter og koset oss med det. Nå har en det blitt forbudt, blant mange andre statskontrollerte tiltak, så da er min nyttårsaften ødelagt. Hva mer skal statskontrolleres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke glem at å gi noen penger for å få sex også blir forbudt nå.

Norge har ikke fått kvittet seg med formynderstaten siden vi har fått så mye penger fra oljen. Andre land har måttet liberalisere både lover og moral for å øke levestandarden. I Norge er vi på mange felter fremdeles på 70-tallet.

Skrevet
Ikke glem at å gi noen penger for å få sex også blir forbudt nå.

Norge har ikke fått kvittet seg med formynderstaten siden vi har fått så mye penger fra oljen. Andre land har måttet liberalisere både lover og moral for å øke levestandarden. I Norge er vi på mange felter fremdeles på 70-tallet.

Og løsningen på å få ned antall trafikkdrepte er å sette ned fartsgrensen, uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...