Gå til innhold

Vielsen - hvilket tidspunkt er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en privat humanetisk vielsesseremoni i et privat lokale, og kan derfor velge tidspunkt som vi selv ønsker. Og nettopp denne valgfriheten får meg til å bli litt i tvil. For hvilket tidspunkt passer egentlig best?

Jeg ønsker å ha god tid på formidagen, slik at det ikke blir stress hos frisøren og med pynting. Men jeg ønsker ikke å ha for god tid, for jeg hater venting. Samtidig vil vi ha tid nok etter middagen, slik at vi får prata med flest mulig, og får nyte dagen vår i langdrag. Men dersom det blir for mye tid blir det fryktelig dyrt med åpen bar, og noen blir kanskje for fulle, noe vi ønsker å unngå.

Så hvilke forslag har dere? Ta gjerne med begrunnelse icon_smile.gif12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi var i et bryllup der vielsen var veldig sen, kl 4. og de skulle til fotograf etterpå, så middagen kom ikke i gang før nesten 6. Det ble litt dumt, for festen ble veldig kort, den kom egentlig ikke helt igang. Det gikk veldig i ett, middag og kaker ble for tett (var fortsatt mett etter middagen da kakene ble satt fram).

Det jeg er vant til er vielse kl 13 eller 14. Da har man god tid om middagen skulle dra ut også. Men det kommer jo helt an på hva slags opplegg dere skal ha, når dere skal fotograferes, om det blir kjøring fram og tilbake, m.m.12

Skrevet

Hva med klokka 1400?

Da har du passe med tid før vielsen og kanskje middag klokka 1700.

Middagen er da kanskje ferdig ved 2000-tiden. Vet ikke hvor lenge dere har tenkt å holde på utover kvelden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes mellom 15 og 16 er en flott tid. Vi er vant med å spise sene middager hos oss så det bekymrer ikke meg nevneverdig. Dersom middagen er eneste grunnlag for at vielsen ikke skal være mellom 15 og 16 så vet ikke jeg.

Vi skal selv ha vielsen klokka 15 og jeg synes det er et perfekt tidspunkt. Får slappe av litt tidligere på dagen og springer ikke rett ut av senga og til frisøren.12

Skrevet

Vi skal vies kl.16. Mat i 18tiden.

Jo senere middagen er ferdig, dess mindre blir det drukket.

Vi er så få at det ville blitt for mye dødtid med middagen i 15-16tiden.12

Skrevet

Hei

vi skal ha vielse kl 15:30, og middag kl 18:00.

Synes det er perfekt tid, da blir det ikke så stress på morgenen.

12

Skrevet

Regner med å dra til frisør i 9-tiden. Vi skal vies klokken 13:30. KLokken 14:30 kommer fotografen og imens kan gjestene dra til hotellet vi skal være på for å få frukt og forfriskninger. Vi kommer dit ca. kl. 16 og middagen begynner kl. 16:30. Kaffegjester kommer klokken 21. Synes vi har fått fordelt det fint utover dagen. icon_smile.gif

12

Skrevet

Vi blir ca. 70 stykker da, så det tar vel litt lengre tid å gjennomføre middagen enn om det er få gjester. Men samtidig kan vi ha lokalet så lenge vi vil utover kvelden. Vil jo på en måte at festen skal avslutte seg selv, med at folk synes det er på tide å dra hjem. Ønsker ikke å jage noen. 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...