Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Jeg fikk nytt kredittkort og byttet til det på paypal. Men det står at jeg må godkjenne det med å skrive inn en 4-sifret paypal kode. Men hvor finner jeg den? Check your card statement in 2-3 days and find the 4-digit PayPal code for the charge. Return to PayPal and enter the 4-digit code to confirm your credit card Men kommer ikke koden på mail?
Cata Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 (endret) Du finner koden på kontoutskriften til det kortet du har knyttet opp mot paypal. Vent noen dager så går du inn og ser. Deretter er det bare å taste inn de 4 sifrene i på paypalverifiseringen.. Edit: Nei, den koden kommer ikke på mail. Det er ikke den samme som PIN koden som du ellers bruker på kortet. Endret 26. desember 2008 av Cata
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Kontoutskriften er den jeg får i posten en gang i måneden der det står alt jeg har betalt inn og ut, hvor mye jeg har inne på kontoen og sånt? Og kontoutskriften er ikke det samme som regninga jeg også får en gang i måneden for å betale det jeg har handlet på kreditkortet? Men får man kontoutskrift for mastercard? Men er dette noe nytt hos paypal? For kan ikke huske at det var så "tungvindt" for 18 måneder siden, da jeg også byttet kort.
Cata Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Kontoutskriften er den jeg får i posten en gang i måneden der det står alt jeg har betalt inn og ut, hvor mye jeg har inne på kontoen og sånt? Og kontoutskriften er ikke det samme som regninga jeg også får en gang i måneden for å betale det jeg har handlet på kreditkortet? Men får man kontoutskrift for mastercard? Men er dette noe nytt hos paypal? For kan ikke huske at det var så "tungvindt" for 18 måneder siden, da jeg også byttet kort. Ja jeg lurer på om det er nytt. Det var ikke slik sist jeg byttet kort heller. Du får også en kontoutskrift gjennom nettbanken din hvis det er de som har utstedt kortet, så i så fall kan du ta en kikk der inne. Er det Eurocard så kan du lage deg en brukerkonto inne på Eurocard sine sider.
Glitnir Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Kontoutskriften er den jeg får i posten en gang i måneden der det står alt jeg har betalt inn og ut, hvor mye jeg har inne på kontoen og sånt? Og kontoutskriften er ikke det samme som regninga jeg også får en gang i måneden for å betale det jeg har handlet på kreditkortet? Men får man kontoutskrift for mastercard? Men er dette noe nytt hos paypal? For kan ikke huske at det var så "tungvindt" for 18 måneder siden, da jeg også byttet kort. Men det spiller jo egentlig ingen rolle om dette tar en del tid eller er litt tungvindt, ettersom du uansett kan benytte kortet gjennom PayPal før den tid, men opp til en viss grense. Så med mindre du skal overføre veldig store beløp, så er det ikke så farlig.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Men det spiller jo egentlig ingen rolle om dette tar en del tid eller er litt tungvindt, ettersom du uansett kan benytte kortet gjennom PayPal før den tid, men opp til en viss grense. Så med mindre du skal overføre veldig store beløp, så er det ikke så farlig. Nå er jeg ikke helt med. Så jeg kan handle og betale i gjennom paypal selv om kortet ikke er bekreftet enda, eller misforstår jeg deg? Har tenkt å kjøpe noe til 29 dollar på ebay.com og den går ut den 09.01.08. Grunnen til at jeg byttet betalingsmetode var for at mitt gamle kredittkort hadde gått på dato så jeg byttet til mitt nye.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Hold deg unna paypal, mange mareritthistorier.
Gjest din Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Nå er jeg ikke helt med. Så jeg kan handle og betale i gjennom paypal selv om kortet ikke er bekreftet enda, eller misforstår jeg deg? Har tenkt å kjøpe noe til 29 dollar på ebay.com og den går ut den 09.01.08. Grunnen til at jeg byttet betalingsmetode var for at mitt gamle kredittkort hadde gått på dato så jeg byttet til mitt nye. Det stemmer.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Hold deg unna paypal, mange mareritthistorier. Jaha, har jeg ikke hørt om. Hvilke da?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Hvis du har nettbank så kommer 4-digit code opp på transaksjonen 2-3 dager etterpå. Paypal er kjempebra å bruke så lenge du er KJØPER. Dersom du er SELGER er Paypal en risiko. Paypal har nemlig en garanti for deg som er kjøper - hvis du for eksempel ikke får det du har bestilt, så kan du forlange pengene tilbake fra paypal, som igjen tar pengene fra selgeren. Denne ordningen er det mange som misbruker, bare søk på chargeback scam. Vi har selv solgt luksusartikler på ebay, og ble utsatt for chargeback scam, vi hadde bevis og alt mulig for at kjøperen hadde fått det han hadde bestilt, men vi kom ingen vei med det! så det endte med at vi mistet 4000kr sko + måtte betale 4000kr til paypal! Eneste gode som kom ut av det var at vi ble bevisst på at det faktisk gikk an å gjøre sånn, vi trodde dette var ganske trygt, vi hadde jo kjøpt masse før vi begynte å selge, ikke sant, og det gikk jo strålende. Så nå har sørget for å ha signaturbekreftelse på pakken, og selger ikke til noen med under 5 i feedback eller andre som virker mistenkelige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå