Grace Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Kan påkrav om lønn sendes når bedriften er under administrasjon?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville sendt det inn jeg. At de er under administrasjon betyr vel at det skal holdes kontroll med inn og utbetalinger, men lønn skal vel de ansatte ha likevel?
tiedemannsteddy Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Kan påkrav om lønn sendes når bedriften er under administrasjon? Hei! Litt sent svar, men jeg er litt usikker på hva du mener med påkrav av lønn? Er du fortsatt ansatt i firmaet? Eller har du sluttet og har lønn til gode? I alle tilfeller har du jo rett til lønn, så lenge arbeidsgiver ikke har saklig grunn til å foreta trekk i lønn, uansett noe du skal samtykke skriftlig i. Er selskapet konkurs skal man enten personlig eller via forbund levere inn krav til skifteretten, normalt sett er det automatikk i dette. Eventuelt får du lønn uansett, da det er noe som heter lønnsgarantiforbundet. Jeg ville anbefalt deg å kontakte ditt forbund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå