Gå til innhold

Mannen min er forelsket i en annne

Anbefalte innlegg

Gjest trultemulte
Skrevet

Hei. Vet ikke hvordan jeg skal begynne jeg men...

I går kveld etter at vi hadde lagt barne satte jeg og mannen oss ned og delte en flaske vin. Han har vært veldig merkelig de siste mnd og vi begynte å prate. Det viser seg at han er forlesket i en en jente som begyne på jobben i sommer. Han sier at det aldri har skjedd noe og at hun ikke vet noe som helst. Hun er også nesten 20 år yngre en han...

Han ser at han ikke kan noe for det, at hun bare kom inn på jobben som en solstråle og tok han med storm. De har flørtet, eller han er litt usikker for hun er visst veldig åpen og sprudlende med alle, men han har flørtet i alle fall. Han sier han tenker på henne masse, rødmer når hun kommer inn i rommet og drømmer om henne. (Var jeg som spurte og gravde og ville vite ALT). Han sier som han føler seg som en pubertal tenåring og bil bare at det skal gå over... Han inrømmet nå at hun var den direkte årsaken til at han droppet julebordet, han turte ikke å drikke rundt henne (han kan bli ganske idiotisk når han drikker, og det vet han). Han sier han bare ikke vet hvordan det skal gå over. De har ikke så veldig mye med hverandre å gjøre jobbmessig, men det er ett lite firma så vanskelig å unngåhverandre...

Han er veldig tydelig på at det aldri har skjedd noe og aldri kommer til å skje noe. OG det det er meg og barne han vil ha, og at han bare vil at alt skal gå over. Er vondt for han og selvfølgelig vondt for han også. HAdde selv en forelskelse for noen år siden og vet godt hvordan han har det. Noen som har noen tips til oss på veien? Vi har vært kjærester i 20 år og gift i 17....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mMann_*
Skrevet

Jeg er mest overrasket over at han delte det med deg og du bør vel ta det som et slags kompliment at han er trygg nok på deg og deres samliv til å dele slike ting. Jeg tror nok de fleste menn er veldig lettpåvirkelige for det annet kjønn og slike erfaringer som du deler her er nok en situasjon som skjer fra tid til annen. Det som er viktig er at han har vett nok til å sette pris på hva han har og ikke kaste seg ut i den som er spennende der og da (som så mange gjør med katastrofale følger)

Skrevet

Det er ganske naturlig at man forelsker seg i en annen når man har vært sammen så lenge. Men jeg syns det er flott at han er så sikker på at han aldri kommer til å gjøre noe med det, og også at han forteller det til deg.

Jeg tror ikke det er så mye han kan gjøre for å komme over henne, jeg. En forelskelse pleier vanligvis å bare måtte gå sin gang.

Skrevet

Jeg må si meg enig med de andre her, og si at det er ganske beundringsverdig at han har mot og nok tillit til deg og forholdet deres til at han deler dette med deg. Det viser både en dyptsittende ærlighet og en stor lojalitet, samt at han har oppført seg veldig ansvarsfult med tanke på julebordet.

Jeg forstår at det er veldig vondt for dere begge, men det er dessverre lite man kan gjøre for at bli kvitt slike forelskelser sånn på rappen. Men kanskje dere kunne funnet på noe sammen, noe som kan gi dere litt ny intimitet og variasjon i forholdet? Om det er en gåtur i parken, bare dere to, eller fallskjermhopping er jo helt opp til dere, men slike situasjoner taler kanskje om at man har følelsen av stagnering og for mye preg av rutine i forholdet. Da kan det være forfriskende med hyggelig brudd i rutinen. :)

Uansett, så virker det som at dere kommuniserer godt og det er nok det aller viktigste for å komme seg igjennom dette som et par! Lykke til, begge to!

Skrevet

Må også si jeg er posetivt overrasket hvor ærlig mann du har.

Tror absolutt du kan stole på han, slik som du har beskrevet han.

Jeg tror nok dette kommer til å gå over. Du får bare vente tolmodig å spørre han litt av og til hvordan han føler for henne og om det er noen forandringer.

Jeg tror jeg ville droppet sex den første måneden! Hehe, for han har nok henne på hjernen. :)

Gjest Gjest_Mann40_*
Skrevet

Jeg er ikke det minste imponert over mannen din. Hadde han vært MANN hadde han gjort noe med uønskede følelser uten å plage deg. Man kan ikke gå gjennom et langt liv uten en viss risiko for å forelske seg i en annen. Jeg har selv gjort det. Jeg hadde imidlertid bestemt meg tidlig for at den kvinnen jeg er sammen med, det er hun jeg vil ha resten av livet. Når så frøken pus dukket opp på jobben, og jeg etter noen uker merket at, ja, jeg var faktisk forelsket, så minnet jeg meg selv om hvem jeg ville ha her i livet, og parkerte følelsene der og da. Det manglet ikke på invitasjoner til ”kveldsarbeid”, følge hjem, middager etter jobben, osv. I ettertid er jeg glad for at jeg kan gå med hevet hode og ha god samvittighet.

Fortell denne mannen hva han burde gjøre helt av seg selv, og ikke plage deg med dårlig samvittighet. Lykke til!

Skrevet

Den ærligheten, den ærligheten. Jeg er en av de som ikke skjønner vitsen med å fortelle alt - spesielt når man vet at det vil såre den andre parten unødig. Dette innlegget er for meg et prakteksempel på superegoistisk tilståelse. Det som skjedde her førte til at mannen sikkert føler seg et tonn lettere fordi han nå har fått tømt seg for vanskelige tanker - som garantert har fått ham til å føle både skyld og gremmelse - hun på den andre siden sliter med tanker og vonde følelser, samt usikkerhet.

Kanskje skjer det ingenting, kanskje puler han den andre dama. Jeg vet ihvertfall at hadde dette vært meg, ville jeg ikke ha visst. Jeg vil nemlig ikke gå og lure på om det vil skje noe, å vite at mannen oppfører seg som en forelsket dust og dermed gjør narr av alt som vi har delt, å vite at han tilbringer tid sammen med ei som får begjær og sevje til å stige i kroppen hans.

Men, så er det jo det da, at han har jo tross alt ikke gjort noe galt - enda. Og forelsket kan man jo bli. Jeg har selv vært betatt av andre etter at jeg traff mannen min, men det kunne aldri falle meg inn å skulle fortelle det til han. Jeg har jo ikke tenkt å gjøre noe med den lille forelskelsen, så å fortelle han det vil bare såre han. Jeg er jo ikke idiot heller, så det handler ikke om å være blind for livets realiteter - men men trenger jo ikke å få det "gnidd inn" heller...

Gjest Langfeldt
Skrevet

Må si jeg blir litt skeptisk til en mann som forteller om slikt til sin kone. Det kan være positivt, men ut fra egen livserfaring med mine venner osv. har han kanskje pyntet litt på sannheten her. Ofte har det skjedd mer mellom dem, men det vil han selvsagt aldri si.

Dersom ekteskapet deres har hanglet en stund, eventuelt om dere egentlig har vokst i fra hverandre for mange år siden, og barna er blitt store, så kan det faktisk hende at mannen fornekter at han kan passe bedre med en annen enn konen, fordi han er så tro mot sin rolle som far og ektemann, at han setter det over alt annet, no matter what. Ekteskapet kan gi ham lite, og han kan ønske seg ut, likevel blir han, fordi han vet hva han har men ikke hva han får.

Dette kalles feighet.

Jeg mistenker at din mann er feig. Han tør aldri i verden å bryte ut, fordi han blir manipulert av dårlig samvittighet fordi familien trykker på de rette knappene hos ham. Da er han fanget for alltid - men vil fortsatt ha sine små eventyr av og til. Han tør aldri bryte ut til forelskelsen - selv om han muligens burde gjøre det! Det ville sannsynligvis gjøre ham godt!

Skrevet
Må si jeg blir litt skeptisk til en mann som forteller om slikt til sin kone. Det kan være positivt, men ut fra egen livserfaring med mine venner osv. har han kanskje pyntet litt på sannheten her. Ofte har det skjedd mer mellom dem, men det vil han selvsagt aldri si.

Dersom ekteskapet deres har hanglet en stund, eventuelt om dere egentlig har vokst i fra hverandre for mange år siden, og barna er blitt store, så kan det faktisk hende at mannen fornekter at han kan passe bedre med en annen enn konen, fordi han er så tro mot sin rolle som far og ektemann, at han setter det over alt annet, no matter what. Ekteskapet kan gi ham lite, og han kan ønske seg ut, likevel blir han, fordi han vet hva han har men ikke hva han får.

Dette kalles feighet.

Jeg mistenker at din mann er feig. Han tør aldri i verden å bryte ut, fordi han blir manipulert av dårlig samvittighet fordi familien trykker på de rette knappene hos ham. Da er han fanget for alltid - men vil fortsatt ha sine små eventyr av og til. Han tør aldri bryte ut til forelskelsen - selv om han muligens burde gjøre det! Det ville sannsynligvis gjøre ham godt!

Regner med han har fortalt det til sin kone fordi hun har reagert på at han har vært annerledes i det siste.

Trenger ikke å ha skjedd mer mellom partene enn akkurat det han har fortalt, han har kanskje bare ønsket å være ærlig.

Synes forøvrig du går ut med for mange antagelser i innlegget ditt...sikkert basert på eget ståsted?

Det gjelder likevel ikke for alle.

Skrevet
Synes forøvrig du går ut med for mange antagelser i innlegget ditt...sikkert basert på eget ståsted? Det gjelder likevel ikke for alle.

Hva med dine innlegg på samliv da, de er vel også preget av egne erfaringer? Du taler alltid for at folk skal holde sammen uansett hva. Jeg synes ikke den holdningen er spesielt sunn. Tvert i mot, den er lite utviklende og faktisk litt hemmende.

Jeg tror nok mangt et par har godt av å bryte opp og vekk fra hverandre (skilsmisse) - og at de treffer andre. Mange kan bli lykkeligere av det - og menn bør bli flinkere til å ikke la lojalitet gå foran en ny mulig lykke!

Skrevet (endret)
Hva med dine innlegg på samliv da, de er vel også preget av egne erfaringer? Du taler alltid for at folk skal holde sammen uansett hva. Jeg synes ikke den holdningen er spesielt sunn. Tvert i mot, den er lite utviklende og faktisk litt hemmende.

Jeg tror nok mangt et par har godt av å bryte opp og vekk fra hverandre (skilsmisse) - og at de treffer andre. Mange kan bli lykkeligere av det - og menn bør bli flinkere til å ikke la lojalitet gå foran en ny mulig lykke!

Hvis du har fått inntrykk av at jeg alltid taler for at folk skal holde sammen, har du sikkert bare lest halvparten av mine innlegg.

Jeg er forresten både skilt og gift igjen, og jeg ble faktisk lykkeligere av det;).

Men nå dreier ikke denne debatten seg om meg.

Forresten, jeg tror de fleste av oss går ut fra våre egne erfaringer, hva vi selv kunne levd med eller ment i en gitt situasjon, så sånn sett har du nok rett.

Endret av Nabodama
Skrevet
Må også si jeg er posetivt overrasket hvor ærlig mann du har.

Tror absolutt du kan stole på han, slik som du har beskrevet han.

Jeg tror nok dette kommer til å gå over. Du får bare vente tolmodig å spørre han litt av og til hvordan han føler for henne og om det er noen forandringer.

Jeg tror jeg ville droppet sex den første måneden! Hehe, for han har nok henne på hjernen. :)

Det er vel egentlig ikke noe konstruktivt du skriver i denne Betty89, og det du skriver vil heller gjøre mer negativt inntrykk på TS enn positivt, men hvis det er sånn at "89" står for , født i 1989 , dvs 19 år og uttaler seg om eventuelt utroskap og samlivsproblemer i en høyere alder, så kan man kanskje tenkte seg at på denne tråden er det kanskje best å holde munn siden man ikke har så mye inside info,så skal man kanskje ikke ta dine synspunkter og erfaringer til etteretning uansett.

God Jul.

Og Nabodama, for øvrig helt enig med deg.

Skrevet
Det er vel egentlig ikke noe konstruktivt du skriver i denne Betty89, og det du skriver vil heller gjøre mer negativt inntrykk på TS enn positivt, men hvis det er sånn at "89" står for , født i 1989 , dvs 19 år og uttaler seg om eventuelt utroskap og samlivsproblemer i en høyere alder, så kan man kanskje tenkte seg at på denne tråden er det kanskje best å holde munn siden man ikke har så mye inside info,så skal man kanskje ikke ta dine synspunkter og erfaringer til etteretning uansett.

God Jul.

Og Nabodama, for øvrig helt enig med deg.

Hva er problemet ditt? Fordi jeg er 19 år og ikke har opplevd utroskap eller lignende så kan jeg ikke gi andre tips om hva jeg ville gjort?

Skrevet
Hva er problemet ditt? Fordi jeg er 19 år og ikke har opplevd utroskap eller lignende så kan jeg ikke gi andre tips om hva jeg ville gjort?

Først skriver du en støttende "jeg tror han ville" og hva du tror er best, som i og for seg selvfølgelig er ok, men så dytter du inn en påfølgende setning , har ikke tid til å copy paste akkurat nå, men a-la "hold deg unna intimitet i 1 mnd for han tenker nok på henne". Du trenger ikke være nasa for å skjønne at det kræsjer litt ? =)

Ha en fin kveld !

Skrevet

Takk for både konstruktive og kanskje ikke fult så konstruktive svar...

Han fortalte meg ikke dette for å lette sin egen samvittighet, men fordi jeg tok opp med han at jeg så at noe hadde plaget han den siste tiden. Og da kom det frem også spurte jeg alle mulige spørsmål... Og spør man kan man få svar man ikke liker.

Vi har ikke pratet så mye mer om det, men vi bør nok helt sikkert prøve å få til litt mer kjæreste tid ja... Dagen i går og i dag har forsåvidt vært bra, vært ute å lekt med barna og lagd god mat. Og vi prøver å kose litt med hverandre. Jeg har jo selv vært i den situasjonen han er i nå, (jeg gjorde absolutt heller ikke noe mer det) og vet hvor kiipt det kan være. Jeg vet at han vil være hos meg og barna og jeg tviler sterkt på at en yppig blondine i begynnelsen av 20 årene vil finne han så veldig attraktiv... Altså jeg synes han er fantastisk, men det er fordi det er mannen jeg elsker og han er far til mine barn. Sett utenifra er han vel litt overvektig og med tynt hår, og ikke i noen lederstilling eller noe som skulle gjøre det "spennende" men en affere. Han sier han føler at hun får han til å føle seg spesiell, men at hun egentlig har en veldig utadvendt/flørtende fremtreden med alle så det er nok ikke noe med han... Og jeg er glad for at han valgte å ikke gå på julebordet. Vi kommer nok igjennom det, men blir nok noen rare uker fremover.. Takk for alle klemmer, trenger det

Skrevet

Dette kalles feighet.

Applaus. Det beste innlegget jeg har lest angående denne saken :)

Skrevet

Dette kalles feighet.

Det at en mann ønsker å være i ekteskapet pga av at han vet hva han har, men ikke hva han kan få, dette kan jo også bety at vedkommede er konservatorisk og tradisjonell og ikke ønsker fart og spenning med en spretten 20-åring som sikkert dumper han etter 2 mnd likevel. Jeg synes dette høres langt mer realistisk adferd enn feig adferd. Folk er forskjellige og alt er relativt. Selv om du ser på en situasjon som noe, trenger ikke det bety at det er fasiten.

Gjest Julegjest
Skrevet

Det er noen ganger utrolig hva folk skriver her inne.

Det gis klare, høylytte råd på episoder som bare blir hørt fra en vinkel.. og vi snakker h e l t isolerte episoder her.. Man ser ikke helheten..

Vi skal være forsiktig med å bruke aldri og alltid!

Vi skal være forsiktig med å være belærende.. bedrevitere og statsministere..

Jeg har levd i 33 år nå. Jeg har opplevd at selv det a l l e r b e s t e kan feile!

Ja!! Utrolig nok.

Jeg går ikke på bullshit, med engang utro, alltid utro.. og alle andre meninger som skjærer "alle over en kam".

Jeg syns egentlig det er flott at mannen din har fortalt deg dette!

-Hvem vet om han "pynter på sannheten".. hvem vet om dette vil forsure mer enn det gjør godt, etterhvert når våren kommer.. firmafester og lange arbeidsdager kommer..

Men, da har han iallefall gjort noe lurt. Han har fortalt om dette hjemme.. og det gjør det LITT ekstra vanskeligere for ham å gjøre noe mer ut av det.

Han vil ihvertfall.

Han prøver.

Det skal ha ha!!

Godt Nytt År!

Skrevet

Hvorfor skal alltid noen komme og sette griller i trådstarter? JA det er en mulighet for at ting kan ha skjedd, men det vet INGEN her på forumet, og det vet nok ikke trådstarter heller. Tror dere det hjelper på noen måte å fortelle trådstarter om ting som kan ha skjedd, til tross for at mannen sier at det ikke har skjedd?

Det som har skjedd mellom ts og mannen, er for øyeblikket ikke noe godt grunnlag for brudd, det er en prøvelse man kan komme seg gjennom, men den prøvelsen kan bli langt mer vanskelig dersom det kommer så mange skeptikere og brente barn og forteller om sine egne erfaringer. Uansett så må ts få erfare det selv hvs det er det som blir utfallet, for jeg regner med at selv om ts nå kanskje har enda værre tanker i hodet sitt, så lar hun tvilen komme til gode. Dermed har dere ikke gjort annen nytte enn å gjøre henne enda mer urolig.

Ts: Jeg tror kanskje jeg synes det var litt dumt av mannen din å være ærlig om det, for det er jo på din bekostning. Likevell, så er det jo ikke så mye annet han kunne ha gjort da du spurte han med mindre han skulle ha løyet. Ikke la alle her på kg gjøre at du hele tiden tenker sjalu og anklagende tanker, for mannen din har med stor sansynlighet snakket sant. Du har jo også et fysisk bevis, og det er at han valgte å ikke dra på julebordet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...