Gå til innhold

Utlendinger og norske

Gjest Norske jenter og utlendinger

Anbefalte innlegg

Gjest Norske jenter og utlendinger

19 år gammel mann som lurer på noe her;). Stemmer det at norske jenter liker utelandske menn bedre i Oslo? Jeg er egentlig fra et annet sted, men er en del i Oslo å fester xD. Jeg ser bra ut, kler meg bra og personligheten min er også bra. Føler at jeg har draget blant alle andre unntatt norske jenter. Svarte, pakistanske og lationer går helt fint, men av en eller annen grunn så får jeg inntrykk av at norske jenter liker utlendinger bedre. Stemmer det? Snakker om de fineste blonde jentene. Er enig i at mange utlendinger kler seg bra etc, men likevel så er det noe som ikke stemmer liksom..For et par år siden så var jeg i utlandet et år som utvekslingstudent og der var jeg den eneste hvite blant sinnsykt mange svarte. Dette førte til at jeg fikk utrolig mye oppmerksomhet fra de svarte jentene der...Ikke for å skryte eller noe. Kan det være samme med norske jenter og utlendingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
19 år gammel mann som lurer på noe her;). Stemmer det at norske jenter liker utelandske menn bedre i Oslo? Jeg er egentlig fra et annet sted, men er en del i Oslo å fester xD. Jeg ser bra ut, kler meg bra og personligheten min er også bra. Føler at jeg har draget blant alle andre unntatt norske jenter. Svarte, pakistanske og lationer går helt fint, men av en eller annen grunn så får jeg inntrykk av at norske jenter liker utlendinger bedre. Stemmer det? Snakker om de fineste blonde jentene. Er enig i at mange utlendinger kler seg bra etc, men likevel så er det noe som ikke stemmer liksom..For et par år siden så var jeg i utlandet et år som utvekslingstudent og der var jeg den eneste hvite blant sinnsykt mange svarte. Dette førte til at jeg fikk utrolig mye oppmerksomhet fra de svarte jentene der...Ikke for å skryte eller noe. Kan det være samme med norske jenter og utlendingene?

Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. De fleste norske jenter liker norske gutter. Noen liker sikker utenlandske også, og de peneste guttene er vel populære uavhengig av nasjonalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke det kommer så mye an på verken at de er utlendinger, eller om jentene bor i oslo.

Slik jeg ser det, er det nok mer etter hva man er vant til og hvem man har i omgangskretsen.

I omgangskretser der det er stor miks blant norske og utenlandske, vil du nok også se flere blandingsforhold mellom norske og utenlandske gutter. Ikke fordi de liker utenlandske gutter bedre, men fordi de utenlandske guttene er gutter de omgåes og blir kjent med på akkurat lik måte som de gjør med de norske gutta.

Klart det finnes norske jenter som kan synes utlendinger er mer spennende, men det tror jeg faktisk er en greie som går over etter å ha vært sammen en stund, så dersom man bare er sammen pga at den andre er utlending, er det ikke mye å bygge på i lengden.

Og klart det finnes jenter som helst IKKE foretrekker utlendinger, men igjen, om du vanker i omgangskretser med stor miks, tror jeg den innstillingen blir mindre, fordi jentene slutter å se den store forskjellen mellom de utenlandske og de norske.

Selv vanker jeg i ett miljø med STOR miks, mange av mennene og kvinnene er utenlandske, men også mange er norske. Det er ganske stor prosent av forholdene som er blandingsforhold, som fungerer akkurat like godt som andre forhold. Når man faller for hverandre i dette miljøet, faller man for personen, ikke for om vedkommende er utlending eller ikke, fordi i dette miljøet skilles det ikke fra hverandre på samme måte. Man ser forskjellene ja, og lærer seg å se de positive forskjellene, lærer av hverandre og blir en gjeng helt normale mennesker, som trives i hverandres selskap, uansett hvor hvem er fra.

Her ville det ikke vært noe problem å få ei norsk kjæreste, men dersom det eneste du hadde å tilby, var at du var utenlandsk og kjekk... så måtte du nok funnet noe mer i deg selv å by på, for verken utenlandsk eller kjekk alene, er vel egentlig nok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig i det aline skriver, men: Det stemmer vel ikke helt at blandingsforhold fungerer "akkurat like godt som andre forhold". I hvertfall viser statistikker (let opp, noen) at sjansen for at blandingsforhold tar slutt er enda større enn ikke-blandingsforhold. Jeg var i slutten av 20-årene sammen med en ikke-norsk mann. Det som ble problematisk etterhvert, var ikke nødvendigvis kulturforskjeller, men det at han ikke snakket mitt språk fullgodt. Jeg snakket faktisk hans språk langt bedre enn han mitt, så vi kommuniserte helst på hans språk, men det ble etterhvert et problem for meg å ikke få snakke mitt eget morsmål. Jeg kunne skrevet mye om det, men det hører ikke hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig i det aline skriver, men: Det stemmer vel ikke helt at blandingsforhold fungerer "akkurat like godt som andre forhold". I hvertfall viser statistikker (let opp, noen) at sjansen for at blandingsforhold tar slutt er enda større enn ikke-blandingsforhold. Jeg var i slutten av 20-årene sammen med en ikke-norsk mann. Det som ble problematisk etterhvert, var ikke nødvendigvis kulturforskjeller, men det at han ikke snakket mitt språk fullgodt. Jeg snakket faktisk hans språk langt bedre enn han mitt, så vi kommuniserte helst på hans språk, men det ble etterhvert et problem for meg å ikke få snakke mitt eget morsmål. Jeg kunne skrevet mye om det, men det hører ikke hjemme her.

:) jeg er fullstendig klar over statistikkene, og vet at det er mange blandingsforhold som ikke fungerer, men det er ikke de jeg er omringet av stort sett. Så de JEG har rundt meg, fungerer, per idag. Slik mange av de ikke-blandede fungerer, per idag. Hva som skjer i fremtiden kan jeg ikke si verken om blandede forhold og ikke blandede forhold.

både skillsmissestatistikker for norske nordmenn og for blandede forhold, er ikke akkurat lyse, det er ikke mye som tyder på at mange forblir sammen til de blir gamle og dør, uansett hvor partene er fra, men nemlig pga det synes jeg det er viktig å legge merke til de som faktisk fungerer istedenfor å henge seg opp i statistikker.

Skal man gå utifra forhold, med kun tanke på hva statistikker sier, så er vel ingen av oss veldig sikre. og uten å tro, har man ihvertfall ikke sjanse til å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en mistanke om at du går etter det vi andre betegner som små bimboer. Sats på en litt annen type jenter du, så skal du se du får draget OG en mye bedre jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mistanke om at du går etter det vi andre betegner som små bimboer. Sats på en litt annen type jenter du, så skal du se du får draget OG en mye bedre jente.

Jepp, alle av de peneste blondine er bimboer. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulianensen

Eh nei, mange norske kvinner foretrekker norske menn.

Mange unge norske bimboer liker utlendinger, ellers så voksne norske kvinner liker norske menn. Jeg synes utledninger ødelegger så mye av Norge, - kulturforskjeller, kriminelle og flere ting. Stoler ikke på de mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blond, typisk norsk jente (ingen bimbo ville jeg da si), og jeg kan godt være venner med norske gutter, mange av dem er trivilig gutter de, men jeg har aldri en gang kysset en norsk gutt, jeg vil bare ha gutter som er mørkere i huden. det er de jeg trives med, men er egentlig nesten aldri med norske gutter uansett men de kan jo være døds koslige de, det kan de helt sikkert men tror ofte noen norske jenter syns det er så mye mer spennende med gutter som ser helt annerledes ut annerledes kultur osv.. Jeg har også fått intrykk av at mange av de vet ''bedre'' hva kjærlighet er enn norske gutter.. mye mer romantiske:)

Men tror det du ser på er hva mange dessverre gir kallenavn som pakkishorer, blonde hore, bimbo , men alle behøver ikke å være det heller men en del jenter er sånn, men hvorfor skal du samle på en sånn jente uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei for å være helt ærlig så syns jeg egentlig ikke norske gutter er no interessante.. de er jo kjedlige ass de er jo ikke noe spenning de tør jo ikke å si noenting dnei egentlig så liker jeg ikke norske gutter.. Men NOEN kan være snille men i det tilfellet er vis de henger med utleninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei for å være helt ærlig så syns jeg egentlig ikke norske gutter er no interessante.. de er jo kjedlige ass de er jo ikke noe spenning de tør jo ikke å si noenting dnei egentlig så liker jeg ikke norske gutter.. Men NOEN kan være snille men i det tilfellet er vis de henger med utleninger

På en måte så er du rassist når du sier det der, men på en annen måte så skjønner jeg deg litt;) Det at noen jenter unngår en viss type "rase gutter" skjer i USA også, bare at der er det asiatere som blir "utestengt." Det er sant er utlendinger oppfører seg annerledes enn de fleste norske gutter liksom. Merker at de er mye mer aggresive, kanskje litt mer utagerende og litt mindre redde. Det som er litt morsomt er når norske (inkludert meg selv) oppfører meg sånt så får vi høre det fra venner, skole, familie med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt muslimske venner og kjærester opp igjen om årene, Ja en del av muslimer (jeg regner med at det er muslimer du mener) har et helt annet tenkesett som andre norske, og det kan være utrolig (UTROLIG) vansklig å forklare dem at de ikke alltid har rett og at mye de driver med er helt sykt bare, og ikke minst hvor unormalt opptatt de er å bli respektert i høyeste grad av alle rundt seg. Jeg har kommet i masse problmer med sånne mennesker, men du må også skjønne at de kan ha hatt det utrolig vansklig og de faktisk ikke helt skjønner hva RETT og hva GALT er. OG flere muslimske er ikke slik heller, og de syns det er fryktelig trist hva som skjer med hjemmelandet deres og menneskene der. Prøv å FORSTÅ at de har ikke hatt de samme mulighetene som norske har hatt og de har et helt annet syn på hvordan ting skal være og ikke være, jeg støtter IKKE folkemord, steinkasting osv men tror du også er en av de menneskene som faktisk mangler evnen til å forstå og prøve å sette seg inn i andres situasjoner?

Plus at når vi snakket om utlendinger så trodde jeg vi snakket om afrikanske og jeg? :) som ikke nødvendigvis er muslimer

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men uansett nå gikk samtalen over til noe annet! jeg har bare et dårøig minne med norske gutter, at de rett og slett var utrolig umodne for alder når de var jeg vet ikke jeg 14 år gammel, og siden det har jeg bare ikke omgått norske menn. så egentlig kan jeg ikke utale meg om dem for jeg gir dem heller ikke en sjanse, nei, men i min omgangskrets så er det ikke sånn at jeg må avvise alt for mange norske gutter heller:P jeg omgås rett og slett ikke norske gutter i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben fikk jeg en kveld spørsmål fra en lettere bedugget stamgjest: "Ikke for å være ubehagelig eller frekk, men jeg må bare spørre; Av alle du kunne valgt mellom, være seg raser og typer, hvorfor valgte du han der?"

Svaret mitt var; "fordi det var han jeg forelska meg i."

Kan være dét er en god grunn?

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte så er du rassist når du sier det der, men på en annen måte så skjønner jeg deg litt;) Det at noen jenter unngår en viss type "rase gutter" skjer i USA også, bare at der er det asiatere som blir "utestengt." Det er sant er utlendinger oppfører seg annerledes enn de fleste norske gutter liksom. Merker at de er mye mer aggresive, kanskje litt mer utagerende og litt mindre redde. Det som er litt morsomt er når norske (inkludert meg selv) oppfører meg sånt så får vi høre det fra venner, skole, familie med en gang...

Mhm hehe men jeg tror det ofte jenter ser i utleningene er absolutt ikke at (noen av de) lager mye bråk og kaos for ofte ganske teite komentarer som MORRADIERENKU. tror jentene liker måten at de ikke er så sjenerte, vis de ser en pen jente går de rett til dem og sier hva de syns, og gir mye oppmerksomhet til jentene og at de kan være veldig sjarmerende da. Å jeg mener ikke på den måten at de sier shet du er deilig så tenker jeg aw må barre knulle han. Det er ikke sånn liksom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sammen med utlending

I min erfaring er normenn somoftest for sjenert (og prøver å kompensere med et par øl for mange slik at åpnings kommentaren blir "dere to er begge fiiiin, om dere vil ha en trekant lager jeg frokost" vel og merke til to klink edru jenter)

Er sammen med en ulenning nå, og det er mitt beste forhold hittil. Han er en ekte gentlemann. Kjenner mange menn som tror de er gentlemann, men det viser seg at det ikke stemmer. En gentleman trenger jo ikke å holde ut stolen hver bidige dag, det blir bare påtatt, men man merker det godt på for eksempel sexlivet. eksen var bare opptatt av sin utløsning, og ingenting annet. Hadde aldri noen egentlig nytelse av sex før nå.

Nå kommer jeg sikkert til å bli halshugd av menn som sier de ikke er sånn etc, men det får bare så til. Dette er bare mine observasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min erfaring er normenn somoftest for sjenert (og prøver å kompensere med et par øl for mange slik at åpnings kommentaren blir "dere to er begge fiiiin, om dere vil ha en trekant lager jeg frokost" vel og merke til to klink edru jenter)

Er sammen med en ulenning nå, og det er mitt beste forhold hittil. Han er en ekte gentlemann. Kjenner mange menn som tror de er gentlemann, men det viser seg at det ikke stemmer. En gentleman trenger jo ikke å holde ut stolen hver bidige dag, det blir bare påtatt, men man merker det godt på for eksempel sexlivet. eksen var bare opptatt av sin utløsning, og ingenting annet. Hadde aldri noen egentlig nytelse av sex før nå.

Nå kommer jeg sikkert til å bli halshugd av menn som sier de ikke er sånn etc, men det får bare så til. Dette er bare mine observasjoner.

Yess endelig noen som skjønner litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Choose your friends by their character and our socks by their color, Choosing your socks by their character makes no sense, And choosing your friends by their color is unthinkable''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo utrolig trist.. Hvordan kan dere bare tenke på slikt?

Det å være god mot andre mennesker, og vise kjærlighet er også en utrolig god egenskap å ha? Ja jeg er veldig imponert av asiatere faktisk:) Snart skal jeg dra til Kina og det gleder jeg meg utrolig mye til, men dere må skjønne at det dessverre er hvite og gule som er direkte dumme også..

Vis dette med mørke mennesker er så dumt, hvorfor ble da barack obama valgt som president? det knuste hjertet deres tenker jeg =( ? flertallet av amerika er hvite så vis dette HADDE vært så dumt med brunfargede mennesker så er jo hvite mennesker enda dummere som velger han til president?

Men sånn er det uansett ikke, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...