Gjest påslankern Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Jeg veier nå 74 kg og er 158 cm høy.. det sier seg selv at dette ikke helt harmornerer Tror dere at det er mulig å kunne gå ned til 65 frem til sommeren, uten å måtte bli treningsnarkoman eller anoretiker/bulemetiker... Jeg har virkelig ikke stor peiling på trening og kosthold, om jeg skal spise fiber - hvilke matvarer har det? Om noen kunnet funnet seg tid til å hjelpe meg med å lage en slags plan? Hvor mye, hva jeg kan spise, småtriks som kan hjelpe med å få i gang kiloene til å forsvinne.. Kan nevne at det ikke er treningssenter her jeg bor, har tenkt å melle meg på aerobic og step som er 45 min i uka hver.. er glad i å danse Håper at noen av dere kvinner kan hjelpe nå er det virkelig nok med å være overvektig altså!!! :D
fløtepia Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 henger meg på denne her jeg for å se =P
lovenemo Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Å gå ned 9 kg frem til sommeren er fullt mulig hvis du endrer kosthold og blir mer aktiv. Hvis du tar utgangspunkt i å starte i uke 1 og vil være ferdig til uke 25 (midt i juni ca), så må du da gå ned i gjennomsnitt 360 gram i uka. Det er en trygg og stabil nedgang, og det blir også lettere å holde vekta. Fiber finner du i brødvarer f.eks, anbefaler da knekkebrød fremfor 'vanlig' brød. Min erfaring er at det er mye bedre for magen og fordøyelsen. http://www.helsenett.no/index.php?option=c...5&Itemid=53 Vet ikke hvordan du spiser nå, hvilke varer som kanskje må bort, om du har allergier, spisemønster eller noe som helst.. Hvis du skriver litt om dette blir det fort lettere å hjelpe litt Men mer frukt, grønt, fiber, fisk, kylling, svin, vann som drikke og mat som er minst mulig bearbeidet er som regel en "vinner". Klarer du å trimme litt hver dag så vil det hjelpe på. Alt er bedre enn ingenting Spis når du er sulten, du skal aldri tvinge i deg mat eller spise mat du ikke liker bare fordi det er sunt og bra for deg. Få i deg sunne matvarer du liker først og fremst, og ta det derfra. Hvis du ikke klarer å spise frokost med en gang du står opp, så prøv i hvertfall å få i deg mat i løpet av de to første timene du er våken (råd fra ernæringsfyisolog). Tenk om det er noen små justeringer du kan gjøre i hverdagen. Gå eller sykle til jobben, gå av en busstopp tidligere enn du må eller parkere bilen et lite stykke unna slik at du må gå et noen minutter ekstra. Trappene i stedet for heisen. Ta med matpakke fremfor å handle i kantina eller kiosk o.l. Sett av tid til å spise, prøv å unngå å spise "i farta". Finn en aktivitet du liker og hold deg til den. Du skriver at du er glad i å danse, det er helt sikkert et dansestudio i nærheten av deg som har timer det går an å melde seg på, eller at treningssenteret har ett opplegg. Få med deg noen venninner og gå tur en (eller flere) kvelder i uka, dere kommer dere ut og får trimma, og får samtidig kvalitetstid sammen Kan skrive om dette i det uendelige Håper du får noe fornuftig ut av dette!
Annikken Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Her er en lignende tråd som din. Ellers vil jeg bare si: Om du tør, bør du prøve styrketrening med vekter. Jeg har trent meg ned til trivselsvekt 2 ganger over de siste 10 årene, og jeg holder på for tredje gang nå med å trene seriøst for å komme i form. Denne gangen fokuserer jeg mer på styrketrening enn kardio, og jeg har seriøst opplevd fettreduksjon på omtrent halve tiden! Jeg har alltid trodd styrke må til, men da i kombinasjon med kardio. Nå må jeg bare innrømme at styrke som "hovedmåltid" med kardio vedsidenav faktisk er MER effektivt. I tillegg er styrke bra for den som ønsker å oppleve framgang, selv om det ikke er i form av VEKTreduksjon eller at man blir slankere nødvendigvis - men styrke gjør at du merker fra gang til gang at du orker mer, klarer å løfte tyngre, at løftene blir lettere... osv. Og dette med å oppleve framgang er veldig viktig når man er "førstegangsmosjonist". Jeg har hørt flere klage over at gutta reduserer fettmengden lettere enn oss. Men jeg tror ikke det har noe med kjønn å gjøre - men med treningsform. Gutta velger oftere styrketrening som hovedelement i treningen sin. Som nevnt på dette forumet en million ganger, jenter får svært sjeldent lett volumiøse muskler. Man blir ikke bodybuilder av å trene styrke. Slik jeg har opplevd det, har vekten økt og jeg har blitt større i kroppen den første måneden - og så begynner fettforbrenningen, og da får man faktisk en sterk og stilig kropp - med smalere midje!
fløtepia Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg kom over en nettside i dag som hjalp meg mye med forståelsen for å gå ned!! siden er på engelsk, men ikke vanskelig å forstå.. jeg forstår i alle fall mer om hvordan ting fungerer og hva du skal gjøre for å gå ned http://www.indiahowto.com/how-to-loose-weight.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå