Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Jeg påtok meg oppgaven for en kompis å passe hunden hans over jul/nyttår. Det var opprinnelig planen som en "prøvetid", da meningen er om dette går bra, så skal jeg ha hunden i 3 mnd mens han er på utenlandsferie. Sannheten er jeg har ikke kapasitet å passe hunden lenger, da jeg bor i en liten leilighet og hunden trenger enormt mye stell og mosjon som jeg rett og slett ikke har tid til. Opprinnelig gikk dette fint, men over nyttår begynner jeg i ny jobb som krever mye pendling og jeg er hjemmefra fra mesteparten av dagen. Det sier seg selv jeg kan ikke lenger passe denne hunden. Hvordan ordlegger jeg meg på mest skånsome måte at jeg vil ut av hundepass-"avtalen"...slik at eieren får tid å finne alternativ løsning før han reiser utenlands.
lovenemo Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Det er vel ikke verre enn å si det som det er, at du ikke får tid til å passe hunden likevel. Du trodde det ville gå greit, men slik ble det ikke. Hunden fortjener uansett å være hos noen som har tid og krefter til å gjøre det som trengs i løpet av en dag, og det bør eieren forstå Trenger ikke å "pakke det inn" på noen måte.
Gjest TheButterfly Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Som du selv sier, si ifra i god (nok) tid, så h*n får tid til å finne ny hundevakt. De aller fleste hundeeiere har full forståelse for at "vanlige" mennesker ikke har tid til å være hundevakt.
Brunhilde Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Du sier det jo egentlig i innlegget ditt, at dette er en prøvetid og hvis det går bra, SÅ skal du passe hunden i 3 måneder. Det går IKKE bra, da kan du ikke passe den. Er det så vanskelig, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå