Gjest Pupsilure Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Og hva skriver dere i dem dere sender? Tar dere vare på dem i årevis? Eller hiver dere dem når jula er over?
MissStiles Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Til noen skriver jeg bare god jul og håper det står bra til. Men til de nærmeste skriver jeg gjerne litt mer. F.eks. se tilbake på det året som har gått og om det har hendt noe spesielt. Hvis jeg ikke ser personen så ofte, så oppdaterer jeg gjerne med å si hva jeg har drevet med det siste året. Jeg hiver dem ikke. Jeg tar vare på alle kort jeg får så jeg legger dem i en eske. Synes det er gøy å ta vare på og se på når man er gammel. Gode minner!
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Jeg får ingen, og sender ingen. Får noen sms og synes det er greit nok.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har en eske som jeg har dem i. Har kort fra jeg var 15 år eller noe. Jeg er nå 33 år. For meg er det utrolig verdifullt.
Gjest Tessmira Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg tar også vare på kortene jeg får. det jeg fikk igjen i år er fra nær slekt som bor et godt stykke unna, så de pleier å skrive et ganske langt brev om hva som har skjedd der det siste året. Slik synes jeg er koselig å ta frem igjen senere å lese Endret 25. desember 2008 av Tessmira
Cata Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 De fleste hiver jeg uti januar en gang, men noen få med høy mimrefaktor stapper jeg i esker sammen med julepynten og oppbevarer dem der. Selv har jeg for en stor del gått over til å skrive julebrev med litt tekst og bilder fra året som gikk og merker at jeg får stadig flere slike tilbake også. Særlig fra yngre mennesker. Synes den varianten er veldig koselig å få. Setter spesielt pris på "årsrapport" fra venner som bor utenfor landets grenser. Men en del eldre slektninger får fremdeles vanlige julekort med "god jul og godt nyttår" og et par mer personlige setninger i tillegg. Ingen grunn til å "omskolere" folks vaner fullstendig :fnis: .
Malama Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Skriver litt sånn i generelle vendinger men likevel personlig, alt ettersom hvor ofte jeg ser/snakker med vedkommende. Liksom, ikke nødvendig med noen stor oppdatering til mamma, snakker på telefon med henne nestn daglig, men siden vi ikke feirer jul sammen, likevel noe personlig. Litt annerledes med svigermor som jeg nesten aldri snakker med, men derimot skal feire jul sammen med. Og litt annerledes igjen med tanter og onkler av meg eller mannen, som vi bare ser et par ganger i året, kanskje bare en gang, og heller ikke ser i jula, litt oppdatering til dem. Julekortet er ellers personlig håndlaget, og med innlimt bilde av den viktigste "oppdateringen" vi hadde å informere om... De vi får havner fortløpende på kjøleskapet, og henger der litt uti januar (en del får vi når vi på juleferie eller i posten når vi kommer tilbake over nyttår, så de får henge litt uti januar) De med bilde havner i album, de andre havner i en bunke i skapet. Kaster ingen.
Gjest Løve66 Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 Jeg er på "god jul og godt nyttår-nivået", men sender hvert år julekort med bilde da om ikke annet... (selv om ungene nå begynner å bli vel store) Av de jeg får så sparer jeg på de med bilder + julebrevene. Og det må jeg bare si; jeg synes det er utrolig hyggelig å få julebrev og er veldig glad for at noen får til å lage slike "årsrapporter" som det er kalt ovenfor. Synes det er så moro å lese om hva som har rørt seg i den og den familien i året som er gått. Så tenker jeg hver jul at neste år - da skal jeg jammen begynne tidlig og få skrevet julebrev og, men får jeg gjort det?? Nope - ikke hittil i hvert fall!
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #9 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har de i en eske sammen med andre brev og kort jeg har fått i løpet av året, skriver årstall på og legger den i boden. Selv har jeg for første gang laget kort selv i år. Klipper og limer og står i, og skriver et dikt eller et vers på. Det tar litt tid, så det blir bare til noen få "utvalgte". Resten får type "God jul, og godt nyttår". Men jeg vet hvor koselig det er å få julekort i posten, selv om det er bare noen få setninger, så derfor blir det endel som får av meg..
Aurora M. Skrevet 26. desember 2008 #10 Skrevet 26. desember 2008 Det var meg over som glemte å logge inn.. :gjeiper:
Gjest care Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 Når julen er over limer jeg inn alle kortene inn i en album. Synes det er morsomt å ta vare på barnebildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå