Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt sikkert feil forum å plassere dette emnet i, men det var det nærmeste jeg kom. ;)

Jeg leier en leiligheten, i øverste etasje i et hus. Huseier bor i etasjer under, og har kontor i min etasje. Hun oppholder seg der et par dager i uka, men jeg merker ikke stort til det.

Nå er datteren deres hjemme på juleferie, og sover på et rom i samme etasje som meg. Hun går inn og ut, bruker mitt bad osv. Dette var egentlig avklart på forhånd, før jeg flyttet inn, men jeg synes det er merkelig at hun ikke kan bruke badet til foreldrene i etasjen under. Dessuten bruker hun mitt dopapir, ikke at jeg er gnien, men likevel. Jeg betaler for å bo her, og ikke for et bofellesskap!

Det står ingenting om dette i kontrakten.

Hva hadde dere gjort om dere var meg? Føler jeg ikke får privatliv, og kan ikke gå i fra dusjen på badet naken og inn på rommet mitt feks.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madre Mia
Skrevet
Helt sikkert feil forum å plassere dette emnet i, men det var det nærmeste jeg kom. ;)

Jeg leier en leiligheten, i øverste etasje i et hus. Huseier bor i etasjer under, og har kontor i min etasje. Hun oppholder seg der et par dager i uka, men jeg merker ikke stort til det.

Nå er datteren deres hjemme på juleferie, og sover på et rom i samme etasje som meg. Hun går inn og ut, bruker mitt bad osv. Dette var egentlig avklart på forhånd, før jeg flyttet inn, men jeg synes det er merkelig at hun ikke kan bruke badet til foreldrene i etasjen under. Dessuten bruker hun mitt dopapir, ikke at jeg er gnien, men likevel. Jeg betaler for å bo her, og ikke for et bofellesskap!

Hva hadde dere gjort om dere var meg? Føler jeg ikke får privatliv, og kan ikke gå i fra dusjen på badet naken og inn på rommet mitt feks.

Si det til henne, da vel. Hun vet det sikkert ikke.

Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med de jeg leier av. Som du selv sier er det rart at hun ikke kan bruke foreldrenes bad osv.

Skrevet
Nå er datteren deres hjemme på juleferie, og sover på et rom i samme etasje som meg. Hun går inn og ut, bruker mitt bad osv. Dette var egentlig avklart på forhånd, før jeg flyttet inn, Jeg betaler for å bo her, og ikke for et bofellesskap!

Var det avklart at hun kunne bruke ditt bad - Men det står ikke i kontrakten?

Da kan du snakke med de du leier av. Om det står i kontrakten er det egentlig ikke så mye du kan gjøre, annet enn å spørre de du leier av om det går ann å gjøre om dette.

Gjest Gjest_bb_*
Skrevet

Er det avtalt at badet er ditt alene, eller er det ikke? Det er jo det som avgjør saken her. Dopapiret får du eventuelt be henne spleise på.

Skrevet

TS her igjen.

Det står som sagt ikke noe om dette i kontrakten, men før jeg flyttet sa hun jeg leier hos: "Datteren min kommer hjem til jul, så hun kommer til å sove på gjesterommet og bruke badet", så jeg vet ikke om det kan kalles en slags muntlig avtale.

Det var altså "take it or leave it" for min del. Jeg hadde ikke noe å si om den saken.

Skrevet
TS her igjen.

Det står som sagt ikke noe om dette i kontrakten, men før jeg flyttet sa hun jeg leier hos: "Datteren min kommer hjem til jul, så hun kommer til å sove på gjesterommet og bruke badet", så jeg vet ikke om det kan kalles en slags muntlig avtale.

Det var altså "take it or leave it" for min del. Jeg hadde ikke noe å si om den saken.

Da kan hun jo bruke badet da. Det varer jo ikke så lenge, bare en ukes tid.

Skrevet

Du har en muntlig avtale med huseier om dette, men du kan likevel ta det opp med huseier dersom du plager deg og se om det finnes andre løsninger. Dattera skal uansett ikke bruke ditt dopapir og din håndsåpe, men hun tenker nok ikke over det. Ikke huseier heller. Dersom du vil ha forandring på det må du ta det opp med huseier/datter.

Gjest moden gjest
Skrevet

Hva koster en rull dopapir og en håndsåpe? Og sett i forhold til hva dere betaler, så er det så lite så. Slutt å klag.

Gjest Gjest_meia_*
Skrevet

Men da har du jo ingenting å klage på når dere gjorde en muntlig avtale ved innflytting. Hvis du ikke har lyst å dele dopapir og handsåpe, er det jo bare å fjerne dem derfra og ta dem med deg dit når du trenger det. Forøvrig så synes jeg ikke dette er så big deal.

Skrevet
Dette var egentlig avklart på forhånd, før jeg flyttet inn

Hva mener du med det? Ble det avtalt før eller etter at du hadde underskrevet kontrakten?

Skrevet

Fjern dopapiret fra toalettet, og ta bare med deg et par tørk når du skal på do selv. Enkelt og greit.

;)

Skrevet

Hvis jeg var datteren, ville jeg foretrukket å bruke mine foreldres bad... Dopapir og såpe er det vel ikke så farlig med? Men ekkelt at noen bruker et rom som er "ditt" selv om du har gått med på det...

Det skjønner vel huseier og... At du ikke betaler hel strøm skulle forresten bare mangle hvis hun dusjer der og. Dèt hadde jeg ihvertfall sagt ifra om til huseier.

Skrevet

Ta med deg dopairet så kan hu sitte der uten!! :fnise:

Om hun merker det før, må hun jo gå ned til foreldrene. Vi jenter er ganske flinke til å ta hint etterhvert;)

Skrevet

Støtter de andre her. Hvis økonomien din går under pga storforbruk av dopapir og sepe fra hennes side, så ikke oppbevar det på badet. Evt. ha noen krise-tørk i et låst skap, tilfelle du glemmer å ta med rullen ved et "nødstilfelle".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...