Gjest kaffedama Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Jeg bare lurer på hva som er motivasjonen deres for å svare i "hva fikk du til jul"-tråden, og lager en egen tråd om dette i steden for å spore den tråden av. For min del føler jeg at å ramse opp julegavene jeg har fått i en slik tråd, reduserer dem til en liste med noe som kan sammenlignes og settes prislapper e.l. på, ikke ting som mennesker jeg bryr meg om har lagt mye omtanke i å gi meg til jul. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg regaerte på den måten på den tråden, når jeg ikke har regarert slik på andre (egentlig) tilsvarende tråder.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 "For min del føler jeg at å ramse opp julegavene jeg har fått i en slik tråd, reduserer dem til en liste med noe som kan sammenlignes og settes prislapper e.l. på, ikke ting som mennesker jeg bryr meg om har lagt mye omtanke i å gi meg til jul." Jeg kan se hva du mener, jeg føler ikke det samme. Jeg kan fint liste opp hva jeg har fått, men det betyr ikke at det bare er en liste og that's it. Jeg setter pris på hver gave, fordi noen har tenkt på meg. Om det er stort eller smått, betyr fint lite. Når det gjelder personer i min innerste sirkel, så er jeg glad for det jeg får, uansett om jeg har ønsket meg noe spesielt eller ei, fordi jeg er glad i avsender og de er glad i meg.
Gjest men Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Det som er fint med en slik tråd, er at man kan hente ut ideer fra den neste gang man er i beit for gave å gi bort
Gjest Raptuza Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Eg syns mange fekk så flotte presangar som eg berre kunne kjøpt til bryllup o.l......
Gjest ærlig Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Personlig er jeg som deg. Svarer ikke i det hele tatt, for det minnet meg litt om barneskolen der man spør hverandre om slike ting. Hadde ikke tenkt å se på tråden i det hele tatt, for nysgjerrigheten drev meg til å se hva voksne mennesker svarer på et slikt spørsmål. Og jeg flirer fremdeles, for man skjønner fort at enkelte gjør seg flid med å liste opp mest mulig. mange småting som man legger sammen i en pakke har plutselig blitt til en laaang smørbrødliste (der det ser ut som om hver ting har vært i en pakke). Er forvirret over hvorfor noen velger å skrive ting på den måten. Men det er vel som du sier...materalismen lenge leve. Voksne er tydeligvis slik som barn på gavefronten. De som får mest viser det frem- og de som får mindre unnskylder seg nesten litt. Sier at de sikkert ikke har vært så snille i år osv. Moro lesning...
Purple Basil Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Jeg skrev hva jeg fikk fordi jeg ikke hadde noe annet å gjøre akkurat da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå