Gjest Blanca Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Reiser mannen din på besøk til venner på første jule dag, og hvis han gjør det hvordan reagerer du?
*Mocca* Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Nope, 1 dag er familiedag. I år har vi vært hos hans foreldre julaften, og da blir det til mine foreldre idag. Og motsatt neste år.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Nei, vi er hjemme, går tur, spiser sammen, ser TV/filmer og har det rolig. Venner får da vente!
Oliven Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Vi gjør ikke noe spesielt i dag og om han vil dra til noen venner i dag så er det greit for meg. Og om jeg vil dra til noen venner så er det greit for han også.
Gjest Spiss Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Enig med Oliven, det ville ærlig talt ikke være noe problem, så sant vi ikke hadde andre planer.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Vi gjør hva vi vil fram til i ettermiddag, da er det middag hos svigers. Vi besøker venner om vi vil. Jeg må si jeg synes det er litt trist å se den holdningen enkelte har her. I julen er det BARE familie som teller. Tenker dere på at eventuelle enslige venner blir forferdelige ensomme i julen, nettopp på grunn av denslags holdninger dere viser her? De som ikke har familie blir sittende aleine hele julen om det er opp til dere.
Gjest Blanca Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Vi gjør hva vi vil fram til i ettermiddag, da er det middag hos svigers. Vi besøker venner om vi vil. Jeg må si jeg synes det er litt trist å se den holdningen enkelte har her. I julen er det BARE familie som teller. Tenker dere på at eventuelle enslige venner blir forferdelige ensomme i julen, nettopp på grunn av denslags holdninger dere viser her? De som ikke har familie blir sittende aleine hele julen om det er opp til dere. Det er hos oss vi samler oss når det er første jule dag, det er jo derfor jeg syns han burde bli hjemme. Han sier også at han besøker familie for hun pleide å være gift med broren hans men det er hun jo ikke lenger da. Så egnetlig så er han bare ute og besøker ei venninne liksom. Det syns jeg han burde være for god for på jule dagen siden jeg trenger han hjemme.
Gjest Miley Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Vi har ingen planer, så jeg drar å besøker venner mens mannen blir hjemme.
camilla* Skrevet 25. desember 2008 #11 Skrevet 25. desember 2008 Vi er hjemme og koser oss. Jeg har gått en lang tur med en venninne, mannen har vært hjemme. Om han ville treffe noen så hadde det vært ok. Kvelden skal vi ha sammen.
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. desember 2008 #12 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har ingen mann så problemstillingen blir ikke så veldig aktuell for meg. Om jeg får en mann en dag skal han selvsagt få gjøre som han vil. Jeg synes ikke man skal han noen dager i året som er "familiedag". Klart man skal tilbringe tid med familien sin, men ingen grunn at man ikke også kan invitere eller besøke andre, enten sammen eller hver for seg.
Gjest Ansjoni Skrevet 25. desember 2008 #13 Skrevet 25. desember 2008 Synes ikke 1. dag jul er en "verre" dag å gjøre noe på enn en hvilken som helst annen dag. Hvis ikke vi hadde hatt noen spesielle planer, kunne da mannen ha gjort akkurat som han ville
Marinella Skrevet 25. desember 2008 #14 Skrevet 25. desember 2008 Sålenge vi ikke hatt andre planer, hadde det ikke rørt meg en plass.
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #15 Skrevet 25. desember 2008 De fleste vennene her har familie et stykke unna, se de dro gjerne i helgen/i uka og kommer tilbake først til helgen igjen så ikke mange og besøke. Bortsett fra det hadde det ikke gjort meg noe. Jeg har bare sitti og sett på tv i hele dag. Hadde han vært borte kunne jeg i det minste sett på det jeg ville hehe.. I morgen derimot skal vi til sambo's familie, men jeg vurdere faktisk å bli hjemme.
Gjest Blanca Skrevet 25. desember 2008 #16 Skrevet 25. desember 2008 Okay så kan jeg vri litt på det da. Hvis du skal holde første jule dag og det kommer en del familie og dere har unge og så kommer da mannen og sier at han skal bort noen timer å besøke ei venninne (eller "svigerinna" da)?
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #17 Skrevet 25. desember 2008 Aldri, i løpet av våre 13 år sammen. Han ELSKER å være her hjemme med meg og barna. Men så drar han aldri bort i helgene heller, han er virkelig en familiemann.
camilla* Skrevet 25. desember 2008 #18 Skrevet 25. desember 2008 Det er noe helt annet. Enten kunne han ha tatt med seg ungen (kommer an på alderen) så jeg kunne ha ordnet alene. Eller så hadde han hjulpet meg - håper jeg da ! men ville tro at vi hadde avtalt på forhånd at han hjalp meg denne dagen om vi skulle ha selskap.
Gjest Blanca Skrevet 25. desember 2008 #19 Skrevet 25. desember 2008 Ungen er 3 men han får ikke være med til hennes. Han skjønner ikke at onkelen hans ikke er der lenger så blir han trist og da må jeg bruke hele dagen på å trøste han. Jeg syns det er fint at det ser ut som folk skjønner hvorfor jeg vil ha han hjemme på en så viktig dag. Tusen takk!
MissStiles Skrevet 25. desember 2008 #20 Skrevet 25. desember 2008 Han forrige jeg var sammen med, festa med vennene sine 1.juledag. Sånn hadde det alltid vært. Det hadde jeg ikke noe imot. Ingen familieselskap i verken min eller han sin familie 1.juledag så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå