Gå til innhold

Meg: Rød kjole, blå-grønne-grå øyne, brunt hår...

Gjest Gjest_Meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*

Hei

Snart er det nyttårsaften, og jeg skal gå med en rød kjole. Jeg er ikke særlig spennende når det kommer til øyemake-up, og vil gjerne ha litt tips. Hudfargen min er litt rødlig (men bruker foundation), øynene mine er en ubestemmlig farge på (grønn-blå-grå.. jeg liker å tro at de er mest grønne, hehe), håret mitt er langt og mellombrunt.

Jeg trenger tips til hvilke farger (øyenskygge) som passer til en rød kjole, i forhold til beskrivelsen av meg selv. Jeg vil gjerne ha farger som åpner opp øynene litt (har ikke store øyne). Jeg vil ha en sexy look, hehe.

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Snart er det nyttårsaften, og jeg skal gå med en rød kjole. Jeg er ikke særlig spennende når det kommer til øyemake-up, og vil gjerne ha litt tips. Hudfargen min er litt rødlig (men bruker foundation), øynene mine er en ubestemmlig farge på (grønn-blå-grå.. jeg liker å tro at de er mest grønne, hehe), håret mitt er langt og mellombrunt.

Jeg trenger tips til hvilke farger (øyenskygge) som passer til en rød kjole, i forhold til beskrivelsen av meg selv. Jeg vil gjerne ha farger som åpner opp øynene litt (har ikke store øyne). Jeg vil ha en sexy look, hehe.

Alle tips mottas med takk :)

Det avhenger veldig av rødfargen på kjolen, det finnes så mange nyanser. Det at du har rødlig hud vil vel kanskje forsterkes av å bruke rød kjole, med mindre det bare er ansiktet da.

Jeg personlig pleier å fremheve øynene med mascare og eyeliner, og veldig lite øyenskygge. Rødt er en veldig dominerende farge, så jeg ville isåfall valgt noe diskret, lys beige tone e.l? Man må jo ikke ha øyenskygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Meg_*

Rødfargen på kjolen er veldig frisk rød. Den er... RØD.. hehe. ikke for lys, ikke for mørk. Det er vel egentlig bare huden i ansiktet som har en rødtone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødfargen på kjolen er veldig frisk rød. Den er... RØD.. hehe. ikke for lys, ikke for mørk. Det er vel egentlig bare huden i ansiktet som har en rødtone..

Ok, da ville jeg ihvertfall holdt meg unna øyeskygge (med mindre den er helt nøytral), mascara/eyeliner holder i massevis hvis du skal bære en knallrød kjole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville da definitivt ikke holdt meg unna øyenskygge. Jeg ville brukt en øyenskygge som fremhevet det grønne i øynene, uten å bli for mørk (små øyne og mørk øyenskygge blir ikke så bra).

Mac har for eksempel en som er litt grønngrå med skimmer i, det grønngrå fremhever det grønne i øynene uten at den blir mørk eller 'tynger' øyelokket, og skimmeret gjør det litt med festfint. Den røde kjolen har ikke så mye innvirkning på øyenskyggevalg, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...