Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei var å tok hull i øret igår. Det gikk ikke å bruke dobben som jeg hadde med meg selv så jeg måtte ha en annen dobb når jeg skulle få hull. Når kan jeg skifte den ut med den andre jeg heller vil ha? Bør jeg rense øret når jeg tar den ut, og med hva isåfall?

Takk for svar og god jul!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikkje skifte den ut før det har gått minst fire veker, nokon seier at du skal vente i 6-8 veker, eg venta sjølv i 8 veker grunna dårleg erfaring før..

Du må rense øyret/øyredobben når du tar ut/set i. Og rense kvar dag..

Eg rensar med pyrisept og bomullspinnar..

Skrevet
Hei var å tok hull i øret igår. Det gikk ikke å bruke dobben som jeg hadde med meg selv så jeg måtte ha en annen dobb når jeg skulle få hull. Når kan jeg skifte den ut med den andre jeg heller vil ha? Bør jeg rense øret når jeg tar den ut, og med hva isåfall?

Takk for svar og god jul!

Sa ikke frisøren noe om dette? Jeg minnes jeg måtte vente minst 8 uker, og skulle rense regelmessig med pyrisept. Jeg hørte selvsagt ikke etter, og skiftet ut dobben altfor tidlig, noe som resulterte i kraftig nikkel-allergi. Det er 15 år siden jeg har hatt dobb i øret, og jeg har fortsatt verk, så jeg råder deg til å vente minst 8 uker og rense ofte med pyrisept. Ikke bruk juggel når du bytter :)

Det kan godt være at det var en av tingene som gikk galt for meg, på den tiden var det nok mye mer vanlig med nikkel i øredobber.

Skrevet

Nei frisøren sa ingenting om det. spurte bare om jeg hadde hatt hull før og det hadde jeg ikke. hvor får jeg tak i pyrisept da?

Skrevet

foresten mener du jeg skal ta den ut å rense hver dag?

Skrevet
Nei frisøren sa ingenting om det. spurte bare om jeg hadde hatt hull før og det hadde jeg ikke. hvor får jeg tak i pyrisept da?

apoteket..hvis du ikke vet hvordan du renser så får du de på apoteket til å vise deg.

Skrevet
foresten mener du jeg skal ta den ut å rense hver dag?

Nei, men du skal vri på dobben. Huff jeg husker egentlig ikke, du burde egentlig prate med apoteket evnt frisør for å få et 100% riktig svar.

Skrevet
ok, men hva heter rensemiddelet?

pyrisept!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...