Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #1 Skrevet 24. desember 2008 I år skal vi feire jul hos bestemoren min, og alle i familien har bidratt med forskjellige ting. Min oppgave ble å kjøpe inn blomster til å pynte bordet med. Denne blomsterdekorasjonen bestilte jeg i en av Oslo's beste blomsterbutikker, etter bestemors spesifikasjoner og da jeg hentet den i går ettermiddag syntes jeg at de hadde truffet spikeren på hodet. Der tok jeg tydeligvis feil, for da jeg kom til henne med den på kvelden så hun på den og sa at den ikke var "helt henne", så jeg fikk heller ta den med til foreldrene mine, hvor vi skal ha julefrokost 1. juledag. Jeg forsøkte å protestere, men til ingen nytte. Blomstene likte hun ikke, så jeg fikk stikke innom Plantasjen og kjøpe med noen julestjerner til henne. Det sa jeg klart i fra at hun bare kunne glemme, jeg har gjort det jeg ble bedt om, etter hennes spesifikasjoner, og er ikke det godt nok får hun få noen andre til å ordne opp. Jeg har allerede brukt over 500 kr på en blomsterdekorasjon hun ikke vil ha. Jeg tok den jo med til mamma og pappa, men der passer den veldig dårlig inn, mamma har nemlig pyntet til jul med masse hvitt, "fattigmanssølv" og glass, og veldig få røde innslag, mens blomsterdekorasjonen "min" er hovedsakelig rød med en del kongler og granbar i, noe som passer inn hos bestemor. Er jeg smålig som blir forbanna på dette? Jeg er bare så drittlei av at bestemor kan si og mene hva hun vil, fordi hun er "gammel", mens hun tar til tårene så fort noen blir litt irriterte på henne og protesterer med henne. Ingenting er noensinne bra nok for henne heller...
Amom Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Skjønner godt at du ble forbanna! Man behøver vel ikke å være uforskammet og utaknemmelig selv om man er eldre. Hvis det er sånn at alle skal bidra litt hver, så må det vel bli litt etter hver enkelt sin smak.
Kyllingwok Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 Skjønner deg godt jeg.. jeg hadde tatt den med tilbake til henne og satt den bordet likevel! Du har tross alt gjort en innsats, og det burde hun sette pris på.
Gjest fax Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 Jeg synes ikke du er smålig som blir forbanna, men du burde heller bruke energien din på noe mer positivt. Hev deg over dette og ikke la det gå innpå deg! Lettere sagt enn gjort, jeg vet, men bestemor er tydeligvis av den typen som har noe å utsette på det meste, og da er det jammen ikke enkelt å tilfredsstille henne heller. Den gode nyheten er at du ikke trenger å gjøre det, og jeg synes du var flink som sa nei til å fikse julestjerner. For å unngå lignende situasjoner i framtida kan du si nei til alt sånt, om hun lurer på hvorfor kan du jo fortelle henne at du har inntrykk av at hun ofte er misfornøyd med ting du ordner og at det da er greiere om hun gjør det selv. Så kan du jo for eksempel bidra med noe annet, på eget initiativ og uten andres spesifikasjoner. Om det du da gjør også skaper misnøye, vel - synd for henne. Gi henne et smil og si at du selv er veldig fornøyd, og at det holder for deg. Og du - skulle den dekorasjonen komme opp som samtaleemne burde du minne om at jula handler om andre ting enn 'perfekt' pynt.. Gretten gammel dame kan hun godt være, men hun trenger virkelig ikke la det gå ut over andre..
Gjest Pupsilure Skrevet 24. desember 2008 #5 Skrevet 24. desember 2008 Jeg hadde blitt veldig sinna og lei meg!!
Jade Skrevet 24. desember 2008 #6 Skrevet 24. desember 2008 Snakk om å være utakknemlig! Her har du virkelig prøvd å finne noe som hadde vært perfekt for bestemoren din, og så har hun ikke vett til å takke og late som hun var fornøyd engang. Hvis hun har 100% konkrete bilder i hodet sitt, så MÅ hun selvsagt ordne blomstene selv! Og hvorfor i all verden skal du blakke deg på hennes barnslige og utakknemlige oppførsel? Godt å høre at du ikke gikk og kjøpte de julestjernene hennes!
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #7 Skrevet 24. desember 2008 En juledekorasjon til 500,- må da være nydelig, uansett stil. Eldre folk blir bare verre og verre med årene, så jeg hadde ikke giddet å hjelpe henne med sånne ting, når dette er takken!
Gjest Gjest_meia_* Skrevet 24. desember 2008 #8 Skrevet 24. desember 2008 Jeg tror din bestemor er mer opptatt av materielle ting enn av mennesker. Synd at du kastet bort 500 kroner på henne. Og det var riktig av deg å ikke kjøpe noe annet. Hvis pynt og "style" blir mer viktig enn å bry seg om hverandre, kan det ike bli noen hyggelig jul, etter min mening. Hvis noen hadde kommet med en dekorasjon til meg (og til 500 kroner) hadde den fått hedersplassen midt på bordet uansett!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå