tingeling Skrevet 24. desember 2008 #1 Skrevet 24. desember 2008 Sønnen min (3 år) våkner konsekvent kl 05.30 i helgene (og på julaften tydeligvis) blid som en lerke, men samtlige dager når vi må opp og dra i barnehagen så sover han som et nurk kl 07. Jeg skjønner det ikke. Vi har sluttet å si noe om at det er helg osv før han legger seg. Noen andre som har det slik? Eller noen tips for hvordan vi skal få endret denne vanen?
The Kitten Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Sønnen min (3 år) våkner konsekvent kl 05.30 i helgene (og på julaften tydeligvis) blid som en lerke, men samtlige dager når vi må opp og dra i barnehagen så sover han som et nurk kl 07. Jeg skjønner det ikke. Vi har sluttet å si noe om at det er helg osv før han legger seg. Noen andre som har det slik? Eller noen tips for hvordan vi skal få endret denne vanen? Min bror var likedan i den alderen. Tror det gikk over av seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 Hehe, velkommen i klubben. Det er en av livets gyldne regler.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 Min bror var likedan i den alderen. Tror det gikk over av seg selv. Sønnen min har alltid vært slik, bortsett fra at han ikke har vært vanskelig å vekke på ukedagene heller. Nå er han 15 år, og er slik fremdeles... våkner tidlig på helgene, men må vekkes i ukedagene. De siste nettene har han våknet klokken 4 fordi han er så spent. (Han har bursdag i dag) Men heldigvis trenger ikke vi stå opp med han lenger.
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 24. desember 2008 #5 Skrevet 24. desember 2008 min er 8 og jeg har sluttet å fundere over det .... :-)
Polly Ester Skrevet 24. desember 2008 #6 Skrevet 24. desember 2008 hehe... det der er et fenomen, tror jeg... Sønnen til eksen min hadde et supert svar da han fikk høre at "i morgen kan du sove lenge, for da er det helg" og han bare spurte "hvorfor det?"
Hanselot Skrevet 24. desember 2008 #7 Skrevet 24. desember 2008 Sønnen min (3 år) våkner konsekvent kl 05.30 i helgene (og på julaften tydeligvis) blid som en lerke, men samtlige dager når vi må opp og dra i barnehagen så sover han som et nurk kl 07. Jeg skjønner det ikke. Vi har sluttet å si noe om at det er helg osv før han legger seg. Noen andre som har det slik? Eller noen tips for hvordan vi skal få endret denne vanen? Er det noe å endre på da? :D Om noen år kommer du til å irritere deg over hvor lenge han sover. Min bonus-sønn sa det så pent her om dagen at han har så mye å rekke å gjøre når han har fri. Men å vekke ham når han skal på skolen... det er en jobb!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Er det noe å endre på da? :D Om noen år kommer du til å irritere deg over hvor lenge han sover. Min bonus-sønn sa det så pent her om dagen at han har så mye å rekke å gjøre når han har fri. Men å vekke ham når han skal på skolen... det er en jobb! Jeg er snart 30 og er fortsatt sånn som dere beskriver barna deres! Elsker å stå opp tidlig i helgene, da skal jeg få mest mulig ut av fridagen. På hverdagene derimot må jeg stå opp tidlig, og da er det ikke noe gøy. det er morsomt å gjøre ting når det er helt frivillig og på eget initiativ. Kan nevne at jeg står opp tidlig på lørdag og søndag selv om jeg har lagt meg sent på fredag eller lørdag.
Rødtoppen86 Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Rart det der ja hehe... Kanskje det er fordi man er sliten i ukedagene og trenger ekstra søvn, mens når man har fri så blir man ikke like sliten. Er akkurat slik selv og det er jo kjipt på en måte, men det er veldig godt å ha hele dagen med seg
Gjest Gjest_cille_* Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 mine er også sånn jeg har en gutt på 4 og en jente på 2 , de går i barnehage , 3 dager i uken, å da vekker jeg de , kl.8, det er sjelden at de våkner før jeg står opp. men i helgene da våkner de gjærne (hvertfall jentungen) rundt 0630 , så d er veldig rart.mine barn har heller ikke faste dager i barnehagen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå