Gå til innhold

Innboforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant nettopp ut at siden vi ikke er studenter dette året, så dekkes vi ikke av foreldres innboforsikring. Ooops! Så det vil si at vi må skaffe egen.

Jeg er ute etter noe som ikke har skyhøy egenandel, men som heller ikke er kjempedyrt. Vi har ikke bil eller noe, det er kun innboforsikring vi trenger. Vi regner vel med å forsikre for ca. en million, da vi har ganske mye dyrt data/fotoutstyr, eier alt av møbler og elektronikk selv og har endel verdifulle plagg og sko.

Jeg blir ikke klok av det jeg finner på nettet. TrygVesta hadde ikke noe prisinfo såvidt jeg fant ut, både If og Storebrand sine kalkulatorer var nede, og Sparebank1 sin skjønte jeg ikke. Det var de jeg kom på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Hvis en av dere er medlem av en LO fagforening så er dere dekket gjennom forsikringsdelen av kontigenten. Dette er den billigste forsikringen som finnes. Andre fagforbund (YS, NITO, etc) har også gode forsikringsordninger, men disse må i så fall tegnes separat.

Skrevet

Jeg skulle til å foreslå det samme som gjest her.

Jeg er medlem av HRAF og har innboforsikring gjennom LO. Betaler 500,- i året for medlemskontingent og da får jeg toppforsikring på innbo gjennom Sparebank 1. Helt supert. :)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Jeg skulle til å foreslå det samme som gjest her.

Jeg er medlem av HRAF og har innboforsikring gjennom LO. Betaler 500,- i året for medlemskontingent og da får jeg toppforsikring på innbo gjennom Sparebank 1. Helt supert. :)

I måneden mener du vel ...?

Skrevet
I måneden mener du vel ...?

Nei jeg mener nok i året. Studentmedlemsskap. :)

Skrevet

Og først nå klarte jeg å få med meg at de IKKE er studenter. Sorry.. :)

Skrevet

Vi er ikke medlem av noen foreninger av noe slag :)

Skrevet (endret)

Jeg har gjensidige. De fant jeg ut at var mest gunstige for min del, men det lønner seg og sette opp en liste og ta en ringerunde.

Jeg ringte til alle forsikringsselkapene jeg fant da, og de er også mye flinkere til å finne gunstige løsninger til deg enn kalkulatorene på internett. Blir ofte mye billigere.

Lykke til!

Endret av Martine Kamilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...