Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som de sikkert forstår treng eg eit svar på overskrifta mi.. Annakvart år sidan vi blei ilag har i feira jula hos mine foreldre og hos hans foreldre, med unntak av ifjor pga omstendighetene i min familie..

Men det eg lurer på er: kva klokkeslett sånn ca et de middag (pinnekjøt/svineribbe/kalkun)?

I år skal vi feire hos foreldra/mora hans.. Pågrunn av lillesøstra til sambo som er like gammal som meg (19 år) skal vi ete middag kl 3 på ettermiddagen og deretter opne gåver.. Eg synest det er grusomt tidleg med tanke på at eg er vant til å ete i 7-8 tida på kvelden, hos familien min. Men eg forstår ikkje kvifor vi skal ete så tidleg!!

Nokon som har nokre protestar? Eg blir liksom litt oppgitt over dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må spise tidlig på grunn av hans søster på 19? :klø:

Vi spiser kl fem, og det er både mannen min og jeg vant til hjemmefra. Veldig greit når det er barn i huset, i hvert fall. 7-8 ville vært altfor sent for dem mtp gaveåpning etter middagen.

Skrevet

Jeg tror vel de aller fleste setter seg til bords etter at jula ringes inn klokka 17. Hvis dere spiser 19-20 blir dere da vel aldri ferdige med å åpne gaver? Vi holder jo gjerne på til midnatt...

Men 15, det høres jo veldig rart ut. Hva er egentlig grunnen til at hun må spise så tidlig?

Skrevet

Hos oss spiser vi rett etter jula ringes inn klokka 17. Kl 15 synes jeg høres veldig tidlig ut, men lillesøsteren til samboeren din skal kanskje jobbe på kvelden?

Skrevet

Vi spiser som regel i 17-tiden, alt før det synes jeg er for tidlig.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Vi har alltid spist når jula ringes inn kl 17. Syns kl 15 var vel tidlig jeg også...

Skrevet

Pleier også å sette oss til bords når julen ringes inn. Syns 15 er tidelig om det ikke er en god grunn da.

Skrevet

Vi spiser rundt kl 5.

Hva i all verden er det som gjør at en på 19 er nødt til å spise middag kl 3?

Skrevet

Ca. kl 1700. Synes det er et veldig greit tidspunkt. Alltid småtroll tilstede hver jul.

Skrevet

Klokka fem, når julen ringes inn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har fremskyndet det hele litt i år og skal spise sånn 16/16.30 tida.

Dette pga veslejenta mi på 19 mnd ikke skal sovne halvveis ut i maten og kanskje få med seg litt av gaveåpninga...

Skrevet

Setter oss til bordet når julen ringes inn klokken 17.

Skrevet

Vi har i alle år uten unntak satt oss til bords kl. 17.00 da det er når jula ringes inn. Men, vet vi ville ha gjort ett unntak hvis noen i familien hadde trengt det i forbindelse med jobb, barn eller hva enn det nå skulle ha vært som var grunnen.

Skrevet

När jag var liten åt vi 16:30-17 ungefär, i år blir det kanske 17 eller 17:30, lite beroende på när ribben är klar. Vi ska äta lunch hos min mor först, och om vi är tillbaka hemma kl 13, så blir ribben klar till 17 om den vill som jag ;)

Skrevet

Både mannen og jeg er vant til å spise middag kl. 17 ca (når julen ringes inn).

Skrevet

Vi spiser kl 18 - fordi mannen min ikke er hjemme fra jobb før da. Men hos oss er det bare voksne mennesker - og ikke en haug med julegaver - så gaveåpningen tar ikke all verdens tid.

Skrevet

Takk for alle svar!! Godt å høyre at nokon er einige med meg.. Grunnen til at ho vil at vi skal ete så tidleg er fordi ho legger seg tidleg.. det vil sei rundt kl 21.. Ho har ikkje noko jobb ho skal på og har heller ingen ungar.. Ho vil nemleg ha litt tid til å pludre med gavane ho får før ho legg seg...

Greit nok ho legg seg tidleg men på julafta er no alle våkne ei stund lenger.... Vi som skal vere der er frå 19 og opp til 70 omtrent.. Så det er heller ikkje all verden med gavar som skal opnast....

Skrevet

kl 17

i år blir det etter planen kl 16 pga av 2 små unger

Skrevet (endret)

Vi spiser kl. 17.00. Det har vi gjort helt siden jeg var to år. Nå er jeg tyve.

Endret av The Kitten
Skrevet
Takk for alle svar!! Godt å høyre at nokon er einige med meg.. Grunnen til at ho vil at vi skal ete så tidleg er fordi ho legger seg tidleg.. det vil sei rundt kl 21.. Ho har ikkje noko jobb ho skal på og har heller ingen ungar.. Ho vil nemleg ha litt tid til å pludre med gavane ho får før ho legg seg...

Greit nok ho legg seg tidleg men på julafta er no alle våkne ei stund lenger.... Vi som skal vere der er frå 19 og opp til 70 omtrent.. Så det er heller ikkje all verden med gavar som skal opnast....

Hun vil ha tid til å plundre med gavene før hun legger seg. Herregud! :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...