Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Hvorfor er det vanlig at nazister barberer bort alt håret på hodet, eller delvis sånn at det bare er ca noen millimeter hår i gjen? Har det noen spesiell betydning?
feuerstein Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Jeg antar det er for å se mer militær ut, da en del styrker har operert med krav til lite eller ingenting hår i krigssonen av hygienegrunner.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 hvorfor de nazistene gjør noe som helst tror jeg ikke de helt vet selv.. de har enten blitt fortalt hvordan de skal kle seg eller så har du sett opp til en nazist som selv var barbert. de føler vel selv at de ser litt tøffe og maskuline ut. det og de store millitære bootsene. de ser bare sluskete ut spør du meg. det som er litt ironisk og som får meg egentlig til å se på disse folkene som hjernevaska og ikke- tenkende vesen, er at selve nazimerket og det barberte hode stammer fra buddhismen. vietnamesiske buddhister bruker dette nazi merket for symbol for fred, og når de først imigrerte til norge fikk de greie på at de ikke fikk lov å bruke dette symbolet offentlig. dette pågrunn av at hitler hadde missbrukt dette symbolet og gjort dette til noe annet enn det opprinnelig er. det barberte hodet symboliserer at alle er like i bunn og grunn, og at langt hår symboliserer forfengelighet. og ikke noe man skal bruke tid på når så mye annet er så mye viktigere å utrette. altså bygge skoler, undervise, be, leve i harmoni, hjelpe, dyrke mat osv.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #4 Skrevet 24. desember 2008 Jeg håper virkelig ikke folk går rundt og tror jeg er er nazist fordi jeg har aldri har mer enn 1cm med hår.. Jeg har det av praktiske årsaker, fordi det sparer penger, og fordi jeg liker det. Får faktisk rare blikk til tider, og folk lurer på hvorfor jeg ikke sparer håret istedet (for jeg er ikke skallet).
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #5 Skrevet 24. desember 2008 Jeg håper virkelig ikke folk går rundt og tror jeg er er nazist fordi jeg har aldri har mer enn 1cm med hår.. Jeg har det av praktiske årsaker, fordi det sparer penger, og fordi jeg liker det. Får faktisk rare blikk til tider, og folk lurer på hvorfor jeg ikke sparer håret istedet (for jeg er ikke skallet). Tror ikke du trenger å bekymre deg, med mindre du også har en tendens til å gå i armyboots og annet militærlignende utstyr. Kanskje du bare ser rar ut :gjeiper:
Pjukset Skrevet 24. desember 2008 #6 Skrevet 24. desember 2008 Jeg håper virkelig ikke folk går rundt og tror jeg er er nazist fordi jeg har aldri har mer enn 1cm med hår.. Jeg har det av praktiske årsaker, fordi det sparer penger, og fordi jeg liker det. Får faktisk rare blikk til tider, og folk lurer på hvorfor jeg ikke sparer håret istedet (for jeg er ikke skallet). Selvsagt ikke
Konservativ Mann Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Skinheadsbevegelsen begynte i arbeiderklassemiljøer i England da fremmedinnvandringen tok til på 60-tallet. Menn fra arbeiderklassen hadde kjørt denne stilen fra før av (dvs. skallet hode), og da innvandrerne kom til England bosatte de seg der de hadde råd, dvs. i arbeiderklassestrøk, og det ble hvit arbeiderklasseungdom mot innvandrerungdom.
Gjest daimyo Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Det er vel for mange en type uniformering, lik effekten mange andre symboler har. Nå er det jo ikke bare nynazister som ofte har barberte hoder, og såvidt jeg vet har det ingen spesiell betydning i seg selv. Men her kan jeg ta feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå