Whitechick Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Er du i julestemning? Hva får deg i julestemning? I fjor kom jeg i julestemning på julaften. I år har jeg enda ikke kommet i julestemning, men kansje det skjer i morgen..
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Julestemningen kommer i det vi setter oss ved matbordet på julaften, stille og nysgjerrige - omtrent på samme tid som vi innser at vi faktisk har det veldig bra. Gaver har blitt en stressfaktor i juletida - selv jeg på 16, vel, 17 om 43 minutter - har funnet ut det. Jeg får vel stort sett alt det jeg setter opp på ønskelista fram mot den store dagen, men jeg hadde lett valgt familiekos framfor dette. Gavene gjør ikke jula, og derfor blir jeg litt småsyk av å titte innom 'verste-gave-du-har-fått'-tråden(e) her på forumet - for når du kan sette deg å klage og sutre for en gave som er gitt deg i beste mening, ja da har du det virkelig godt. Julestemningen kommer! I romjula faller roen på plass, og da er det bare å krype opp i sofakroken og kose seg. Jula er en virkelig pust i bakken for min del ihvertfall. Beste tida på året.
Gjest virvelvind Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Den pleier ikke å komme før julemiddagen, såvidt da også egentlig. Vet ikke helt når den forsvant. Er 18 nå, 19 om et par uker så jul er vel ikke helt det det var da jeg var 7..
angeleyes Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Vanligvis pleier jeg å komme skikkelig i julestemning på lille julaften. Da pakker jeg inn gaver mens jeg hører på julemusikk og pynter treet. I år har jeg ikke fått julestemning i det hele tatt. Håper jeg får det i morgen.
IrmaAdele Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Får julestemmning med en gang juletreet kommer opp 22. Desember. Det gjør liksom noe med hele stemningen og lyset, og jeg kan ikke unngå å få julestemmning da.
Gjest Pupsilure Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Ingen julestemning i det hele tatt. Tviler på at jeg får det også. For min del kunne julen vært avskaffet
cilja Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Julestemningen min uteble for første gang i fjor pga flytting rett før jul og mye stress. Håper inderlig at følelsenen av ro, trygghet, varme, kjærlighet og takknemlighet kommer sigende i år. Ligger godt an, for jeg har stresset svært lite. Gleder meg til i morgen. Lukt av pinnekjøtt, mandariner og kongerøkelse får meg i julestemning. Samt lukten og synet av det flotte juletreet, og barnas glede og forundring av all julepynten og alle gavene.
Gjest Pascale Skrevet 24. desember 2008 #8 Skrevet 24. desember 2008 (endret) Julestemning- når de jeg er glad i åpner presanger fra meg. ^^ Dog må jeg si at med alt det mas og kjas som handelsstanden klarer å frembringe hvert år (også det med at det er julemarsipan i oktober) gjør at jeg ikke blir i like god julestemning som før. Endret 24. desember 2008 av Pascale
mysan Skrevet 24. desember 2008 #9 Skrevet 24. desember 2008 I år har jeg hatt julestemning siden før desember begynte, og det har ikke skjedd siden jeg var barn. Antakelig fordi jeg ikke stresser med det lenger. Da ungene var små stresset jeg vettet av meg til jul hvert eneste år, slik at hele høytiden ble et hatobjekt for meg. Eller, ikke høytiden, men altså tiden før. Nå slapper jeg mer av. Vasker overfladisk, mot tidligere hvor jeg var inne i og oppå skap, vasket lister, dørkarmer og alt som tålte vann. Man kan ikke holde på sånn Nå sitter jeg her. Juletreet er pyntet til trengsel (har et lite tre oppå et bord i år, pga katter og hund), julete pledd pynter opp salongen, rød duk, nisser, engler, svibler som dufter himmelsk, skinkestek som er stekt og har avgitt duft, "ungene" er i seng for lengst, akkurat som da de var små, og jeg gleder meg til å stå opp i morgen for å drikke julekaffe og se på juletv. Joda, stemningen er på plass. Det er deilig!
Anglofil Skrevet 24. desember 2008 #10 Skrevet 24. desember 2008 (endret) Er nok ikke helt i julestemning enda, men det har kanskje noe med at jeg jobbet full dag i går, og skal jobbe i dag på julaften også (heldigvis bare tre timer). Kommer nok mer utover dagen. Personlig kommer jeg i julestemning av musikken, lukten av juletreet og julematen, familien som samles, julepynt i huset osv. Må innrømme at dette faktisk er første jula hvor jeg ikke har kommet i skikkelig julestemning tidligere, men så savner jeg også kjæresten min. Jeg ser mer fram til romjula, om jeg skal være helt ærlig, for da reiser vi bort og skal sove tre netter på hotell og se på teater. I tillegg gleder jeg meg masse til nyttårsaften, min kjære og jeg skal feire sammen med hans foreldre (skal blant annet på kino osv). Mvh Yvonne Endret 24. desember 2008 av Yvonne
Gjest Kinna Skrevet 24. desember 2008 #11 Skrevet 24. desember 2008 Har nok litt julestemning - men ikke sånn at jeg gleder meg masse til julaften .. Kun den indre følelsen av at nå er jula her. Lille julaften er min mareritt-dag - og det slo ikke feil igår igjen. Sitter her med kjempedårlig samvittighet fordi jeg laget et sant helvete da mannen min fant ut at han skulle gå og legge seg. Eller det vil si - plutselig forsvant han fra stua - og da jeg sjekket lå han i sengen - stuptrøtt etter masse, masse jobbing. Jeg klikka i fistel, dro av ham dyna og skjelte ham ut etter noter. Fordi han kunne finne på å gå og legge seg uten å tenke på at vi måtte legge pinnekjøttet i vann. Jaja - lunta er kort i disse dager - men jeg blir skikkelig lei meg etterpå når jeg har vært sånn. Det endte med at mannen stod opp igjen, vasket hele huset og la seg på sofaen og leste boka si .. mens jeg gikk til sengs etter å ha lagt pinnekjøttet i vann, tatt lefsene utav frysen, dekket bordet og pusset sølvtøyet. Fikk litt vondt av ungene fordi jeg ble så sint ... men i dag er alt bra igjen, vi er venner og har det fint ... Julestria tar virkelig på
Gjest Gitte Skrevet 24. desember 2008 #12 Skrevet 24. desember 2008 Ingen julestemning her enda. Sikkert fordi jeg sitter på kontoret nå.. Dessuten er det null snø her jeg er på Østlandet, så det hjelper ikke akkurat..
MissStiles Skrevet 24. desember 2008 #13 Skrevet 24. desember 2008 Jeg har ikke kommet i sånn skikkelig julesteming enda.. Litt igår når jeg pynta juletreet og når jeg sto opp idag så lukta det godt av granen. Jeg håper jeg kommer i mer julestemning i løpet av dagen idag. Nå venter jeg på å se 3 nøtter til askepott, reisen til julestjernen og donald & vennene hans på tv. Kanskje det hjelper!
The Kitten Skrevet 24. desember 2008 #14 Skrevet 24. desember 2008 Jeg har ikke julestemning nå. Jeg hadde det en stund tidligere, men den forsvant plutselig. Ja, ja får håpe den kommer tilbake snart.
Noli Skrevet 24. desember 2008 #15 Skrevet 24. desember 2008 JA! Våknet av samboeren som ga meg pakke og sang julesang for meg. Så fikk jeg frokost på sengen og nå ligger jeg her med laptopen mens han holder på å stryke skjorten sin. Skal spise risgrøt til lunsj, og om noen timer møte familien i kirken for gudstjeneste. DA kommer i hvert fall julestemninga! :rødme:
Whitechick Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 24. desember 2008 Jeg fikk lett snev av julestemning når jeg så på tre nøtter til askepott (den er så nydelig!) og spiste sylte! (og masse sjokolade).. Får vel orntelig julestemning når vi sitter ved bordet pynta og fine tenker jeg. Gleder meg ekstra til jul i år siden vi skal feire både med min familie og kjæresten min sin! Lukten av mandariner og Jul i skomakergata får meg også i julestemning når jeg tenker meg om..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå