Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Har jobbet her i 2,5 år og har hatt noe problemer med ei skulder. Har vært litt sykemeldt men ikke noe mer en andre her (bedriften har nok noe høy sykefravær). Så lenge jeg har jobbet her er det en person som har utpekt seg negativt. Personen har "klaget" eller nevner ofte, ja nå er han/hun syk igjen - det var ikke noe bombe osv. Dette gjelder om flere personer og ikke meg i disse tilfellene. Personen er avdelingsleder for en annen avdeling en den jeg hører under, men vi jobber omtrent side om side. Når jeg ble syk før jul, var jeg titt innom arbeidsplassen. Fortalte folk hvordan det stod til og at jeg håpte å komme raskt tilbake. Jeg fortalte da denne personen at jeg skulle inn til behandling på et sykehus, og ble møtt med negativt svar noe som: å ja der hadde han og vært, men der er det ingen hjelp å få osv..... Dem rundt reagerte da han svarte dette. Min nærmeste kollega "trøstet" meg at ja man kan ikke tenke slik som han - og at det var feil å si slikt. Nå er jeg tilbake 30% og jeg sliter enda. Men jeg prøver å komme tilbake. Jeg ønsker så å bli frisk! I dag snakket min og meg kollega snakket om feil vi har gjort tidligere (og jeg nevnte at det var heldigvis lengesiden jeg hadde gjort en brøler). Da sa han at denne personen hadde nevnt just nevnt meg med kallenavn: Frk.SYK - og en annen person med vanlig navn, at vi begge hadde gjort en liten feil ved et eller annet denne mnd. Det er ikke noe særlig gøy å høre slikt, og jeg har ikke lyst å møte denne personen eller å være i et slikt arbeidsmiljø . I denne bedriften har vi problemer med ledelsen, så jeg tviler sterkt på at noe skjer hvis jeg sier noe. Da får jeg sikkert bare en "uvenn" av en kollega..... Hva hadde dere gjort? Jeg er på jakt etter en ny jobb.... men vanskelig i disse tider....
Ethereal Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Jeg hadde sagt fra til kollegaen på en ålreit måte at det ikke er greit å si sånn fordi det skapet dårlig stemning. Hvis det i tillegg er andre mennesker på jobben som legger merke til det, så de kan de støtte deg opp under det.
Gjest Page Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 For meg høres det ut som om dere generelt har et dårlig arbeidsmiljø. Antagelig en dårlig ledelse også, slik du beskriver det. Høyt sykefravær er også et symptom som kanskje bør tas på alvor... Finnes det et verneombud du kan snakke med? Er du organisert? Da kan du i tilfelle snakke med tillitsvalgt? Noen bør ta tak i problemene som finnes på arbeidsplassen din. Ingen er tjent med å ha det sånn, hverken ansatte eller ledelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå