Red headed girl Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Åååh, kvelden før kvelden idag! Her er julestemninga på maks, skal tenne levande lys i heile kveld, ete nåke godt til kvelds, julesnop,grevinnen og hovmesteren, en eller anna julefilm kanskje.. Ka gjer dåke på lille julafta? Pyntar tre? Handlar samtlige julegava? Reiser heim til familie? Fortell! Ka er planen for kvelden? Ellers vil eg ønske alle ei god jul!
Kitty_katt Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Hmm...i dag skal vi spise grøt med mandel i:) Jeg og lillesøster skal pynte juletre og vi skal se koselige julefimer i kveld. Skal hvertfall få med meg Hjelp det er juleferie
rugrat Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Tar siste innspurt. Handler litt hvis vi har glemt noe, skyller opp finklær og stryker skjorter, støvsuger, skreller poteter til i morgen og koser oss med Kvelden før kvelden på tv mens vi spiser og drikker noe godt.
Gjest Kinna Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Jeg kunne veldig godt tenkt meg å ligge på sofaen og glo på TV hele kvelden, men det kan jeg ikke ... Før jeg kan slenge meg på sofaen må jeg kjøre og levere pakker, kjøre kjæresten til sønnen til flyplassen - hun skal reise hjem til mor, gå på kirkegården, innom en butikk og kjøpe noen fine blomster til spisebordet, legge pinnekjøttet i vann, dekke bordene og brette servietter. På den måten får jeg slappet litt av imorgen formiddag, fyre i peisen og kose meg med Barne-TV og en kaffekopp eller fem Jeg er skikkelig groggy - men har ikke hjerte til å avlyse juleselskapet ... får heller stappe i meg en pakke Paracet og la det stå til ...
Amanlis Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Koser meg med å pynte opp og høre på julemusikk, før vi nyter alt det deilige julepålegget. Utover kvelden skal jeg pakke inn gaver og sette pakkelapper på alle gavene. Kvelden avsluttet med et glass rødvin
hjertesukka Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Innroemmer at jeg misunner dere litt, dere som har ekte norsk julestemning, men jeg er altsaa paa sydligere breddegrader og holder paa med helt andre ting. Likevel, da jeg leste at noen la pinnekjott i vann, saa lengtet jeg bittelittegrann hjem. Det ER noe spesielt med den norske jula.! God jul, allesammen.
Red headed girl Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2008 Jeg kunne veldig godt tenkt meg å ligge på sofaen og glo på TV hele kvelden, men det kan jeg ikke ... Før jeg kan slenge meg på sofaen må jeg kjøre og levere pakker, kjøre kjæresten til sønnen til flyplassen - hun skal reise hjem til mor, gå på kirkegården, innom en butikk og kjøpe noen fine blomster til spisebordet, legge pinnekjøttet i vann, dekke bordene og brette servietter. På den måten får jeg slappet litt av imorgen formiddag, fyre i peisen og kose meg med Barne-TV og en kaffekopp eller fem Jeg er skikkelig groggy - men har ikke hjerte til å avlyse juleselskapet ... får heller stappe i meg en pakke Paracet og la det stå til ... Oi, syns litt synd på deg med tanke på at du er groggy. Håper det går bra! Ellers trur eg du gjer rett i å gjere mesteparten idag, så du får slappe litt av imorra:)
Furstina Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Jag har åkt buss med barnen, köpt en julegave till, lite blomster och hämtat paket (och köpt nya briller!). Så har jag gjort en julgrupp med blommorna till min mamma. Barnen och jag har tittat på en liten julfilm, jag har dammsugit och torkat golv. I vanliga fall brukar vi klä julgranen men det gjorde vi i söndags eftersom mannen ville vara med om det och han jobbar länge i dag. När barnen somnat ska jag värma lite glögg och en lussebulle, och sätta mig i soffan (men först måste jag nog vika tvätten...) I morgon är det julafton
TessaRosa Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 I dag har vi hatt åpent hus hvor vi har servert grøt og julekaker. Hang siste julekula på treet da de første gjestene kom inn. Veldig koselig og ikke minst slipper jeg og kjøre rundt å levere gaver på døra, nå kom de til oss :-) Dette er første gangen, men absolutt ikke siste. Nå dusjer barna mens vi venter på Grevinnen og hovmesteren. En absolutt vellykket lille-julaften :-)
FrizzleSizzle Skrevet 23. desember 2008 #10 Skrevet 23. desember 2008 Nå skal jeg snart til hotellet og høre det bulgarske bandet spille julen inn. Skal ihvertfall ikke se grevinne-driten.
Gjest Miley Skrevet 23. desember 2008 #11 Skrevet 23. desember 2008 Vi har handlet inn de småtingene vi manglet, laget noe av maten til i morge, vasket ferdig, pyntet juletre, og jevn over løpt rundt som gale i hele dag. *sliten*
Tiit Skrevet 23. desember 2008 #12 Skrevet 23. desember 2008 Hatt en fantastisk dag. Tur i formiddag. Så julebad i det offentlige badet, med kaffe, julekaker, mandarin og sjokolade, og sammen med hele familien. Så spist ute på restaurant. Pyntet et vakkert tre, og hatt grøtfest for alle besteforeldrene her nå, og gløgg og mandel og avsynging av julekveldsvise mv. Helt topp.
Gjest Kermit Skrevet 24. desember 2008 #13 Skrevet 24. desember 2008 Lille julaften betyr siste innspurt. Gjøre ferdig pynting og vask/støvsuging, handle inn dersom vi trenger noe ekstra fra butikken, og dra rundt med de siste julegavene
mamsemamma Skrevet 24. desember 2008 #14 Skrevet 24. desember 2008 I dag har vi vasket det siste. Pyntet hus og tre, lagt på juleduker og satt ut nisser og lys. Vi har spist grøt og smakt litt på godt pålegg. Jeg har kokt kjøttpålegg og laget salater. Nå er det jul i huset!
Anglofil Skrevet 24. desember 2008 #15 Skrevet 24. desember 2008 Jobbet fra klokka 10-18, så for meg ble det egentlig bare jobb, samt sove, var så sliten etter jobb. Hadde heldigvis gjort meg ferdig med det jeg skulle på forhånd. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå