Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert om du var på en fin restaurant med en mann du nylig hadde møtt og han bestilte bare en pommes frites, fordi han ikke fant noe annet han likte?

Hva om han ikke bestilte noe?

Er kun et spørsmål og har ikke noe med virkeligheten å gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde følt meg ille til mote og spurt om vi skulle gå et annet sted/om vi kunne gå et sted hvor han visste det var god mat neste gang.

Skrevet

*hmm* jeg hadde kanskje heva øyenbryna littegranne og lurt på om han var litt merkelig. Men så har jeg en søster som er utrolig kresen også da, så jeg er veldig vant med det. :fnise:

Men det skal jo mye til å bare like pommes frittes på en restaurant da...

Gjest Gjest_astrid_*
Skrevet

Ufyselig uptight oppførsel. Jeg hadde mistet all respekt umiddelbart.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at kanskje vi ikke hadde så mye til felles siden jeg er så glad i mye forskjellig mat.

Gjest gjest med midtlivskrise
Skrevet
Ufyselig uptight oppførsel. Jeg hadde mistet all respekt umiddelbart.

Du hadde mistet all respekt for en person fordi de er sære i matveien?

Haha :ler:

Skrevet

Jeg datet en som bare spiste pizza med kjøttdeig, spagetti og lasagne.. Det er faktisk noe av det mest usexy jeg kan tenke meg.. Men han kysset som en gud så det var i grunnen greit..

Gjest Gjest_kaisa_*
Skrevet

Jeg pleier aa si for moro skyld at jeg tar restauranttesten paa potensielle beilere. Egentlig en fin maate aa bli kjent paa.

Hvis en fyr bestilte kun cola og pommes frites paa en FIN restaurant, saa vet jeg at vi har ikke mye til felles slik sett. Jeg som elsker aa lage mat, teste ut nye matvarer - gjerne fra andre kulturer osv.

Skrevet

Jeg elsker å lære å like nye smaker,f.eks oliven og rødvin og diverse oster som jeg har læret meg å like og nå nyter :)

Det å utvide sin smakssans tar kanskje litt tid,men bonusen er verd det,fantastiske opplevelser i matveien.

Jeg synes det er flaut med voksne mennesker som ikke liker ditten og datten og som synes thousand island og tacopulver er toppen av lykke.

Min sønn på to knasker oliven og det er fordi han har blitt introdusert for det. Min eldre sønn på 4 likte ikke oliven før,men fordi jeg har hatt oliven i små biter på pizza så spiser han nå hele oliven når vi har det. Min mann var hellig overbevist om at oliven var det jævligste som kunne spises. Men etter ett år med meg så knasket han oliven og fetaost som en greker. :ler:

Å smake noe en eneste gang for så å si for resten av livet at "jeg liker ikke det",vel da kan du gå glipp av mye bra. Jeg likte ikke sylteagurk før,men jeg plukket det aldri av mat som jeg fikk. Nå elsker jeg det.

Skrevet

Jeg pleier ikke å ha så mye til felles med mennesker som har trailersjåførgane, og jeg håper virkelig jeg aldri havner i denne situasjonen.

Skrevet

Min erfaring er at sære og vanskelige mennesker også er sære og vanskelige i matveien!

Skrevet

Jeg ville ha dumpet ham på grunn av særs mangel på dannelse.

Skrevet

Vel, er det noe jeg virkelig savner med kjæresten min så er det at han ikke er så glad i å prøve nye ting.

Han har pizza til middag hver fredag og pølser hver lørdag..

Men har da prøvd å lage mat til ham, lage litt spennende pizzaer og han har blitt bedre :)

Men han er ikke så kresen at han kun ville ha bestilt pommes frites. Har vært på restaurant med slike (som venner) der vi spiste pizza og alt han likte på menyen var grillpølser og pommes frites i en alder av 19.. Det må si var merkelig sært..

Skrevet

Da hadde han fått smakt litt av min mat, kanskje han likte det likevel? Og så hadde jeg foreslått at vi skulle gått på hans yndlingsrestaurant neste gang.

Skrevet

Min samboer er ikke sær og vanskelig ellers (ikke mer enn en gjennomsnitts mann ;-)) og han er litt for kresen i forhold til gjennomsnittet. Men da eter han mer mat enn mora gjør(hun er visst veldig kresen), men ikke i nærheten av så mye som faren (faren eter ALT, som mora sier "alt går i grisen"!).

Så jeg har ikke det inntrykket at sær ellers betyr sær i matveien. Hver sin lyst. Men det ER litt slitsomt med sånne som aldri finner noe de liker og ikke vil ha maten du lager.

Jeg har fått ham med på kinarestaurant fordi jeg ELSKER kinesisk, og det var bursdagen min (hans bursdag går vi på dollys/peppes, helt greit det også!) Han klarte nå å finne noe som fristet selv om han knapt hadde hørt om de fleste rrettene. Og han var litt skeptisk til at jeg skulle lage hjemmelaget pizza, men han åt seg da sprengmett likevel! Så det er jo ikke verre enn prøve ting man ikke har prøvd før, det synes jeg et "normalt" menneske burde klare.

har man ikke smakt noe før så kan man faktisk ikke si "æsj", for man vet jo ikke hva det smaker!! Og jeg prøver også å lokke ham litt, med å prøve å finne ut hvorfor han ikke liker visse ting og hva han har spist før. F eks vassne stygge reker som ligger i lake og råtner er grusomt. Ferske reker rett utav skallet uten å ta omveien via det kjemikalebadet som reker i lake jo er, er helt fantastisk. Så jeg sier at om det er kjemiske reker han ikke liker, så er det jo ikke rart at han syntes det var vondt!

Restauranten-testen var i grunn ikke en dum ide, da kan man ihvertfall se hva slags forholdet personen har til mat/ny og ukjent mat. Gå et sted ingen har vært før! For sånne som meg, som eter alt som kommer min vei :fnise: så går det jo ikke an å bo med en som bare eter pommes frites. Jeg hadde ihvertfall spurt hvorfor vi gikk der og spiste når han ikke likte den slags mat. Det viser jo bare at han ikke er ærlig av seg og kanskje er litt "ooh se vi går på fin restaurant jeg er jo en fin gentleman! hei vent all maten her er ekkel... jeg kommer til å spy og dama må jo ikke se at jeg ikke er gentleman!"

Hvis jeg vil prøve noe nytt, så prøver jeg også å møte ham på halvveien. Jeg spurte om han ville ha hvitløk og løk i pizzasauen, tjaa det var han litt skeptisk til. Ok. Da ble det bare med tomat fra boks med basilikum og oregano og ekstra pepper og kjøttdeig. Neste gang lurer i litt hvitløk og ser om han reagerer :) han liker det jo når han før andre steder. Det høres vel sikkert bare lit skummelt ut.

Selv har jeg spist oliven, sylteagurk, ja alt igrunn fra jeg var liten. Eneste du ikke får i meg er fiskepudding,fiskeboller, den slags groteske saker, og kjøttpudding. Da står verken blodpudding eller reker og blåskjell og kamskjell på den lista over ting jeg hater :-). Prøver nye ting når jeg ser det, gjerne om det er tilbud. Sånn prøvde jeg kyllingkjøttdeig... groteske saker.. smaker jo ikke kylling, det smaker bare vondt! Og jeg så nylig kylling/kalkun-kjøttpudding. Som da altså må være laget av kyllingkjøttdeig? Jeg ble kvalm. Samboer bare lo. "Jøss går det an liksom, at du ser noe kvalmt?"

Skrevet

Jeg er selv sabla kresen, og kunne vel funnet på å gjøre det.. Me altså.. om jeg var med noen jeg ettopp hadde møtt så ville jeg vel prøvd å leke "dannet" og bestilt noe annet. I håp om at jeg klarte å få det ned ten å grine på nesen. Tross alt er det vel bedre å spise chips med et smil enn noe annet med en grimase. Eller..?

Skrevet
Du hadde mistet all respekt for en person fordi de er sære i matveien?

Haha :ler:

Å velge seg pommes frites dersom man er på en bra restaurant, er ikke å være kresen i matveien.

Det er å være fullstendig uten dannelse.

Skrevet
Tross alt er det vel bedre å spise chips med et smil enn noe annet med en grimase. Eller..?

Begge deler er like ille, spør du meg.

Skrevet
Jeg er selv sabla kresen, og kunne vel funnet på å gjøre det.. Me altså.. om jeg var med noen jeg ettopp hadde møtt så ville jeg vel prøvd å leke "dannet" og bestilt noe annet. I håp om at jeg klarte å få det ned ten å grine på nesen. Tross alt er det vel bedre å spise chips med et smil enn noe annet med en grimase. Eller..?

Nja.

Når de sier fin resturant, så tenker jeg autmatisk på ett sted som ikke har pommes frites som egen rett på menyen. Det betyr altså at han er villig til å spesialbestille det, men ikke høre om det er mulig å få en faktisk middagsrett bare uten de tingene han ikke vil ha. Det forteller ikke meg at han er kresen, det forteller meg at han er vanskelig.

Det kommer også ann på hvorfor vi er ute. Når jeg inviterer folk med ut så sørger jeg for å spørre hva de liker (ikke spesifikt, men generelt, det pleier å gi meg en hvis ide om hvor vi burde gå) slik at jeg ikke tar de med til et sted de kommer til å sitte og pirke i maten med avsky i blikket.

Hadde han invitert med meg så hadde jeg tenkt at han ikke hadde gjort hjemmeleksen sin rundt restauranten, eller at han kanskje ikke er ute så ofte. Uansett så hadde det vært lite imponerende, jeg hadde foretrukket at han hadde tatt meg med til et sted hvor han faktisk liker maten, eller i det minste regner med å like maten.

Der er vi inne på noe helt annet igjen. Ett smil og ett "jeg tror jeg har overvurdert enten meg selv eller dette stedet, jeg finner virkelig ikke noe jeg kunne tenke meg på menyen" hadde vært noe helt annet.

Gjest gjest med midtlivskrise
Skrevet
Å velge seg pommes frites dersom man er på en bra restaurant, er ikke å være kresen i matveien.

Det er å være fullstendig uten dannelse.

Kresen og sær er ikke det samme. Jeg sa sær. Jeg mener ikke at jeg ikke hadde syntes det var rart, men jeg tror kanskje jeg ville spurt om hvorfor før jeg dømte dem nord og ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...