Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #21 Skrevet 29. desember 2008 Det var sigaretter og dyr whisky oppi posen ifra polet i tillegg fordi jeg ikke gadd å bruke polposen siden det blir så mye poser. I tillegg var to av sennepene ganske dyre derfor ble summen på litt over 1000 kr. Husket jo ikke å liste opp alt heller.Ble mest lei meg for tapet av julematen.Whiskyen var til gjestene,liker ikke brunt brennevin. Ble ikke grandis heller.Jeg hadde kalkunfilet i fryseren som jeg hadde glemt så jeg tro til med kalkungryte som ble ganske godt.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #22 Skrevet 29. desember 2008 Er det ikke litt sent å kjøpe ribbe på lillejulaften hvis den skal spises julaften? Den skal jo krydres 2 dager før? Om dette er sant, så er det jo så klart kjedelig, men ærlig talt, ikke synk så dypt i selvmedlidenhet at du spiser pizza på julaften. Det får da være grenser til hvor synd man skal synes på seg selv. Gnir den bare inn med litt salt kvelden før jeg.
PecanPie Skrevet 29. desember 2008 #23 Skrevet 29. desember 2008 Hvordan får man varer til over 1000 kroner oppi én bærepose? Jeg handlet for det dobbelte, og brukse seks... Og ja, jeg kjøpte dyre greier. En pakke pinnekjøtt koster jo like mye som en stor flaske brennevin, og tar omtrent like stor plass.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #24 Skrevet 29. desember 2008 Hvordan får man varer til over 1000 kroner oppi én bærepose? Jeg handlet for det dobbelte, og brukse seks... Og ja, jeg kjøpte dyre greier. En pakke pinnekjøtt koster jo like mye som en stor flaske brennevin, og tar omtrent like stor plass. Når whisky og sigaretter koster nærmere 600 kr tilsammen så trenger man ikke så stor plass til resten.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #25 Skrevet 29. desember 2008 Hvordan får man varer til over 1000 kroner oppi én bærepose? Jeg handlet for det dobbelte, og brukse seks... Og ja, jeg kjøpte dyre greier. En pakke pinnekjøtt koster jo like mye som en stor flaske brennevin, og tar omtrent like stor plass. Da har du kjøpt dyrt pinnekjøtt eller ekstremt billig brennevin.. Grant`s Family reserve kosta meg nesten 400 kr .
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #26 Skrevet 29. desember 2008 Som regel er søppelposene lettere, men ikke alltid. Hvis jeg har ryddet i kjøleskapet og kastet utgåtte matvarer er posen ofte like tung som den jeg bærer hjem fra butikken... Sånt er kjedelig. Men lurte på en ting når jeg leste innlegget, er det bare hos meg at handleposer med mat er mye, mye tyngre enn søpleposene som går ut igjen?
Gjest Stjernedryss Skrevet 29. desember 2008 #27 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Da har du kjøpt dyrt pinnekjøtt eller ekstremt billig brennevin.. Grant`s Family reserve kosta meg nesten 400 kr . En flaske med gin f.eks koster vel 3-400 kr, det er jo ikke ekstremt billig det. Eller tenkte du mer på brunt brennevin? Endret 29. desember 2008 av Stjernedryss
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #28 Skrevet 29. desember 2008 Da har du kjøpt dyrt pinnekjøtt eller ekstremt billig brennevin.. Grant`s Family reserve kosta meg nesten 400 kr . En boks pinnekjøtt (ca. 2.5 kg) fra Smedstuen på Meny: 661 kr. Tro det eller ei, pinnekjøtt er svinedyrt.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #29 Skrevet 29. desember 2008 Du har altså klart å putte: Ribbe, surkål, julepølse, tre typer sennep, twist, sylte, poteter, rosenkål, potetgull, whisky og sigaretter i en pose? Bruker du unormalt store handleposer? For det skal godt gjøres å få alt det i en pose, samt å klare å få knyttet den igjen. Forøvrig tviler jeg vel på om barna blir glade for at twisten og potetgullet gikk tapt, selv om de slipper unna julematen. Det faller på sin egen urimelighet at du ikke vil bruke 1000 kr til ny mat all den tid 600 av de 1000 var for whisky og sigaretter, som jo ikke er veldig nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #30 Skrevet 29. desember 2008 Du har altså klart å putte: Ribbe, surkål, julepølse, tre typer sennep, twist, sylte, poteter, rosenkål, potetgull, whisky og sigaretter i en pose? Bruker du unormalt store handleposer? For det skal godt gjøres å få alt det i en pose, samt å klare å få knyttet den igjen. Forøvrig tviler jeg vel på om barna blir glade for at twisten og potetgullet gikk tapt, selv om de slipper unna julematen. Det faller på sin egen urimelighet at du ikke vil bruke 1000 kr til ny mat all den tid 600 av de 1000 var for whisky og sigaretter, som jo ikke er veldig nødvendig. Pussig at ikke whiskyen og sigarettene ble nevnt i utgangspunktet. Pluss at når man har en så stappfull pose, er det umulig å ikke se hva som er oppi den. Og ventet du en hel time før du skulle ta ut varene?? Jeg pleier også å knytte igjen søpleposene mine før jeg kaster dem... Så dermed har du også kanskje knyttet sammen en pose med så mange varer, uten å legge merke til innholdet som var, la oss si, fire ganger så tungt som en vanlig søplepose. For øvrig husker jeg veldig godt den gangen jeg og pappa skulle til svømmehallen, og jeg kom til garderoben, og pappa hadde gitt meg dagens søppelpose i stedet for posen med badetøy og håndkle som sto i gangen. DET var stusslig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå