Gå til innhold

Rygge flyplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bør man ha på Rygge flyplass før avgang? Pleier sikkerhetskontroll, innsjekking osv å gå greit der? Har Norwegian innsjekkingsautomater der? Og hva er best av fly og tog?

Ser heldigvis ut som flyplassen ikke går konk med det første nå da. Ville vært typisk nå som jeg skal på min første ferietur derfra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og hva er best av fly og tog?

Blæ. Jeg mente, hva er best av BUSS og tog til flyplassen :)

Fra Oslo.

Skrevet

Jeg har kun landet på Rygge. Vi tok bussen hjem igjen og det var kjempegreit. Bussen ventet til alle passasjerene kom ut, og vi fikk kjøpt bussbilletter på flyet.

Ellers er det en liten og oversiktlig flyplass, noe som gjør at alt går raskere enn på Gardermoen. Vi fikk bagasjen vår veldig raskt og var faktisk hjemme (i Oslo) en time etter at flyet landet! Tror aldri vi har vært så raskt hjemme når vi har landet på Gardermoen.

Skrevet

Vi har både landet og dratt fra Rygge. En drøm. Parkering rett utenfor hvis man kjører bil. Mener at det lønner seg å ta buss fordi toget ikke stopper utenfor Rygge flyplass. Men er litt usikker på om du kan ta toget til Rygge stasjon og ta buss til flyplassen dit.

Den gangen jeg har brukt Rygge var det hele som en lek. Innskjekking og sikkerhetskontrollen gikk som en lek. Hadde at på til klart å glemme mobilen min i bilen da jeg kom gjennom sikkerhetskontrollen. Null problem, løp tilbake til bilen og var inne igjen på maks 10 min.

Vi reiser mye til København og håper at det snart kommer en ny rute dit. Den gamle gikk ikke før kl 11 på formiddagen så det sier seg jo selv at dette ikke er noe gunstig for reisende som skal til div møter.

Skrevet
Vi har både landet og dratt fra Rygge. En drøm. Parkering rett utenfor hvis man kjører bil. Mener at det lønner seg å ta buss fordi toget ikke stopper utenfor Rygge flyplass. Men er litt usikker på om du kan ta toget til Rygge stasjon og ta buss til flyplassen dit.

Den gangen jeg har brukt Rygge var det hele som en lek. Innskjekking og sikkerhetskontrollen gikk som en lek. Hadde at på til klart å glemme mobilen min i bilen da jeg kom gjennom sikkerhetskontrollen. Null problem, løp tilbake til bilen og var inne igjen på maks 10 min.

Vi reiser mye til København og håper at det snart kommer en ny rute dit. Den gamle gikk ikke før kl 11 på formiddagen så det sier seg jo selv at dette ikke er noe gunstig for reisende som skal til div møter.

Jeg mener fastbestemt på at det skal være en buss som går fra togstasjonen og til flyplassen, er faktisk en del som tar toget dit også. Men hva med å ringe ruteopplysninga 177 eller å ringe flyplassen, de vet nok sånt ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Drar denne fram igjen jeg. Sitter med valgets kvaler: tur til gardemoen eller rygge? sparer 200,- på rygge, men er student, så får flytoget fra gardemoen rimelig..ser at flybussen på rygge ikke gir studentrabatt..

Noen anbefalinger? er det lettvindt å komme seg fra flyplassen og til oslo?

Skrevet

Jeg synes det var veldig greit å komme seg hjem til Oslo fra Rygge. Bussen står like utenfor og venter (egen buss). Liten og oversiktlig flyplass.

Det er sikkert ganske hipp som happ (iallefall når det ikke er mer enn to hundre kroner forskjell). Men om du velger Rygge opplever du iallefall noe nytt... ;-)

Skrevet

Flybussen til og fra Rygge har også studentrabatt :)

Skrevet

Pleier flybussen fra Oslo å være full? Litt engstelig for å ikke komme med siden det er så få avganger. Og så ser det ut som de er fremme ganske kort tid før innsjekkingen stenger. Men det er jo mer tungvint å dra til byen og ta tog, og så buss fra togstasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...