Gå til innhold

Hva synes dere om russiske jenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1. Øst europeiske kvinner er da slettes ikke så desperate at de kan "kjøpes". Det er ikke så ille stilt der borte. Virker heller som om du har fått en eller annen "hangup" med menn og kvinner fra fattige land. Det er egentlig ganske åpenbart.

Ihvertfall på internett, så tar nok mange kontakt med utenlandske kvinner fordi de faktisk svarer på meldingene.

2. Et annet moment er at det faktisk er kvinneunderskudd i det meste av det tidligere Sovjetunionen. Skal de kvinnene som blir igjen da heller gå ensomme ut livet bare fordi noen norske kvinner mener at de ikke burde gifte seg med menn fra mer velstående land?

1. Leter du litt i tråden, har jeg skrevet masse om levestandaren der borte. I følge kilden min er levestandaren der ikke noe bedre nå enn før Sovjet falt, og jeg var i Sovjet i 1986, ergo konkluderer jeg med at levestandaren er veldig lav sett i forhold til vår.

2. Det er selvsagt et interessant spørsmål, og nei, jeg mener ikke at de skal det. Men når(og dette er min subjektive erfaring)menn som har satt på puben dag ut og inn, har halvmåne på hodet, ølmage, ingen norske kvinner som er noe å ha vil ha dem, de har en udannet oppførsel, er en svært lite pen og utrent 50-åring++, og de finner seg en jente fra den russiske landsbygden i begynnelsen av 20 årene, ja, da kan jeg ikke se på det som noe annet enn en raffinert form for prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er grunnen til ditt fiendlige syn på Russland og Russere,

Jeg har ingen fiendtlig syn på Russland eller russere som personer eller nasjon. Derimot har jeg et fiendtlig syn på en del av mennene som henter seg ikke-vestlige kvinner, og det handler om hvordan mange av disse mennene er, ikke kvinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har halvmåne på hodet, ølmage

Virker vel mer som om du har vanskelig for å akseptere at menn blir eldre. Er vel uansett svært få tilfeller hvor slike har hentet kvinner i tyveårene. Det er jo en veldig stor andel som får litt mage og mister hår når de runder 30, så dette viser jo bare at mange rett og slett må skaffe dame i utlandet, uten at det egentlig er noe spesielt galt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har ingen fiendtlig syn på Russland eller russere som personer eller nasjon. Derimot har jeg et fiendtlig syn på en del av mennene som henter seg ikke-vestlige kvinner, og det handler om hvordan mange av disse mennene er, ikke kvinnene.

ok men ville du hatt samme syn om det var kvinner som hentet seg ikke vestlige menn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok men ville du hatt samme syn om det var kvinner som hentet seg ikke vestlige menn ?

Jeg har absolutt ikke noe mer til overs for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker vel mer som om du har vanskelig for å akseptere at menn blir eldre. Er vel uansett svært få tilfeller hvor slike har hentet kvinner i tyveårene. Det er jo en veldig stor andel som får litt mage og mister hår når de runder 30, så dette viser jo bare at mange rett og slett må skaffe dame i utlandet, uten at det egentlig er noe spesielt galt med dem.

Normal aldring har jeg ingen problemer med, det er en drastisk forskjell på det og på å forfalle. Når en blir 35-40 år, begynner det livet en har levd å sette sitt preg, så dersom en har satt på baren siden en var 18, fråtset i mat, ikke trent, ikke brydd seg om hvordan man ser ut og ikke gjør noe for å se ok ut-og i tillegg har en lite flatterende oppførsel, med den følge at mange norske kvinner skygger unna, så er det i mine øyne direkte avskyelig om han kommer med en normalt søt russisk jente tidlig i 20-årene. Jeg har personlig sett et par slike tilfeller, men hvor vanlig det statistisk sett er, det har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normal aldring har jeg ingen problemer med, det er en drastisk forskjell på det og på å forfalle. Når en blir 35-40 år, begynner det livet en har levd å sette sitt preg, så dersom en har satt på baren siden en var 18, fråtset i mat, ikke trent, ikke brydd seg om hvordan man ser ut og ikke gjør noe for å se ok ut-og i tillegg har en lite flatterende oppførsel, med den følge at mange norske kvinner skygger unna, så er det i mine øyne direkte avskyelig om han kommer med en normalt søt russisk jente tidlig i 20-årene. Jeg har personlig sett et par slike tilfeller, men hvor vanlig det statistisk sett er, det har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om.

Nå skal det jo nevnes at hårtap som du klaget på har svært lite med livsførsel å gjørei de fleste tilfeller. Uansett passer jo dette fint inn i ditt mønster som Frp velger, generaliser veldig utifra noen få enkelt tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er vel de færreste vestlige kvinner som løper etter en mann alene fordi han tar x antall kilo i bekpress alene. Muskler er vel og bra(bare det ikke blir for mye), men for de aller fleste er det langt viktigere ting ved en potensiell partner enn hvor sterk vedkommende er.

Du misforstår.

Poenget er at norske kvinner finner det frastøtende når en mann blir så stor som det jeg er, med mindre vedkommende er berømt wrestler, er med i verdens sterkeste mann og er på TV eller lignende, da synes de sikkert det er spennende.

130kg kroppsvekt, grisesterk og med litt bilringer, da er du ekstremt "ut".

Skoletaper med sminke i trynet, mager og svakelig kropp, men med vaskebrett mage er derimot "inn". Forstå det den som kan!

3. Det finnes nå vel nok av kvinner også som ønsker det, og de som ikke gjør det, er det da abre til å velge bort. Norske kvinner er ikke en homogen gruppe.

Norge er et lite land med få partnere å velge blant. Øker man søket sitt til hele Europa blir sannsynligheten for å treffe den rette vesentlig større. Med min jobb og inntekt har jeg råd til å forsørge en eventuell russisk kone til hun lærer seg norsk og får egen jobb. Flere av vennene mine misunner meg den muligheten, da de også ønsker alternativer til de damene de treffer i Norge.

4. Men hvorfor skal absolutt kvinnen jobbe deltid, da? Kan ikke du gjøre det? Eller bedre: Kan dere ikke jobbe 80% hver?

Jeg ønsker meg en kvinne som ikke ser på det å gå ned til 80% stilling for familiens skyld som å ofre seg, men som en glede. Jeg vil ha en som foretrekker å berike livet sitt med å tilbringe mer tid med barna.

Videre er det få arbeidsgivere som vil respektere en mann som ønsker å gå ned i stillingsprosent for å være mer med barna, men for kvinner er dette mer normalt.

Dessuten er menn og kvinner forskjellige fra naturens side, og jeg synes det er kvalmende og naturstridig å leve i et forhold der min kommende kone skal herme etter en mann på alle tenkelige sett og presse meg til å bli en uniseksuell transvestitt av en skapning.

Å få barn er noe begge parter bør være enige om, man er da vitterlig to om å få barn, og mannen bør etter min mening ta like mye av ansvaret for barnet som kvinnen.

Enig, men ansvaret bør fordeles mellom foreldrene, f.eks. slik at mannen tar hovedansvaret for å forsørge familien, mens kvinnen tar hovedansvaret for hjemmet.

6. At det er kvinner som vil det, betviler jeg ikke, men at det er så mange, er jeg sterkt skeptisk til. Hvilke holdepunkter har du for å hevde det? Etter min erfaring vil de aller fleste kvinner ha en vanlig 37-timers arbeidsuke.

Jeg har da møtt mange som trives med deltidsstilling og/eller ønsker dette. Jeg tror at grunnen til at så mange kvinner i 30-årene er sure, grinete og ufordragelige er at de er ulykkelige, sannsynligvis fordi de lever et naturstridig liv fremfor å lytte til sine instinkter, bli mer kvinnelige og være mer hjemme med hus og barn (dog ikke fullstendig hjemmeværende).

7. For oss som har levd en stund er det ikke engang verdt å diskutere hvorvidt den gjevne kvinne ble undertrykt i tidligere tider, det er et faktum.

For noe OTTAR-sprøyt!

Noen kvinner ble undertrykt av sine menn, de fleste hadde det sikkert fint.

Tanken om at menn som gruppe er overgripere og at menn generelt, som gruppe, undertrykte kvinner i tusener av år er absurd og vitner om et hatefullt syn på menn som er totalt irrasjonelt!

ei heller hadde det vært slik at de hadde gjort opprør og krevd endring.

Hva med fascistene i Italia som gjorde opprør og krevde endring, eller de millioner som støttet Hitler?

Var det faktum at de gjorde opprør og krevde endring i seg selv et bevis på at jødene var roten til alt ondt?

At enkelte demagoger greier å hisse opp folkemasser beviser intet. Videre virker alle kvinner jeg har møtt fra mellomkrigsgenerasjonen langt lykkeligere, mer harmoniske og mer tilfredse med sine ektefeller enn de sutrete generasjoner som vokste opp etter feminismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt annet, jeg sikter til de mennene som mer eller mindre kjøper seg øst-europeiske kvinner. Det er imidlertid forskjell på å falle for en arbeidsinnvandrer bosatt i landet man selv bor i, og å aktivt reise til alndet for å finne seg en kvinne derifra, etter min mening.

.....men når norske jenter reiser til Syden for fyllq og horingens skyld, da er det vel bare snakk om en positiv sommerflørt med en spennende og eksotisk italiener, tenker jeg? Det er vel langt bedre enn en fæl, familieorientert nordmann som drar til Russland for å utnytte en russisk jente ved å gifte seg med henne, stifte familie med henne og ellers gjøre grusomme ting mot henne?

Hurra for dobbeltmoral, det er jo dobbelt så bra som moral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Det er selvsagt et interessant spørsmål, og nei, jeg mener ikke at de skal det. Men når(og dette er min subjektive erfaring)menn som har satt på puben dag ut og inn, har halvmåne på hodet, ølmage, ingen norske kvinner som er noe å ha vil ha dem, de har en udannet oppførsel, er en svært lite pen og utrent 50-åring++, og de finner seg en jente fra den russiske landsbygden i begynnelsen av 20 årene, ja, da kan jeg ikke se på det som noe annet enn en raffinert form for prostitusjon.

OK, stygge mennesker fortjener å lide, javel.

Jeg kjenner imidlertid en ekstremt veltrent norsk mann som i en alder av ca. 25 giftet seg med en jevnaldrende russisk dame. De er fortsatt gift og har det bra.

Hvordan passer han inn i ditt hatefulle menneskesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*

Hva jeg synes om russiske jenter?

De snille er snille, de dumme er dumme, de rike er rike, de morsomme er morsomme, de syke er syke..jeg kan fortsette i det uendelige. For å oppsummere: Russiske jenter er sikkert som andre mennesker, sammensatte og unike!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*

Til den konservative mannen!

Jeg anser ikke meg selv som en feminist. Likevel er jeg veldig glad for at noen kvinner har valgt å bryte ut av et kjønnsrollemønster som passer for noen, men som også holder mange tilbake. Jeg håper du finner deg ei kone som ønsker å jobbe 80 %, ønsker hovedansvaret for hjemmet og som er takknemmelig for at du behandler henne bra. Hvor denne kvinnen har vokst opp i verden er revnende likgyldig i mine øyne. Samtidig som du leter etter den perfekte kvinnen i dine øyne (og jeg påstår på ingen måte at det er galt for en kvinne å ønske å leve på denne måten), håper jeg at du kan akseptere at kvinner som ønsker en mann som deler ansvaret for hjem og økonomi på andre måter også er en drømmekvinne for en annen mann. Det jeg prøver å si er at i stedetfor å klage på de kvinnene som ikke passer i ditt liv, kan du bejuble de som faktisk gjør det. Det finnes mange alternative veier til det gode liv. Men veien forsures ofte av andres innblanding.

Jeg er lykkelig over å ha møtt en mann som har samme verdier som meg når det gjelder hvordan livene våres skal arrangeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
.....men når norske jenter reiser til Syden for fyllq og horingens skyld, da er det vel bare snakk om en positiv sommerflørt med en spennende og eksotisk italiener, tenker jeg? Det er vel langt bedre enn en fæl, familieorientert nordmann som drar til Russland for å utnytte en russisk jente ved å gifte seg med henne, stifte familie med henne og ellers gjøre grusomme ting mot henne?

Hurra for dobbeltmoral, det er jo dobbelt så bra som moral!

For det første så er ikke Rachel sitt syn basert på russiske eller "hva det no enn måtte være" jenter. Hun har jo flere ganger skrevet "vestlig" versus "ikke-vestlig". Virker som om dama er opphengt i sånne merker på grunn av egne mindreverdighetskomplekser. Jeg har aldri truffet en selvsikker person som har delt folk i undergrupper. Derimot har jeg truffet smålige mennesker som har oppført seg sånn.

Nummer 2 er at jeg ikke forstår denne heksejakten på mennene. Patetiske menn? Donald Trump? Birger Steen-Microsoft sjef? Lorder i Italia og England (lange navn, så dropper å lete dette opp)? Alle gift med øst-Europeiske damer. Naomi Campbell skal gifte seg med en russisk mann... så what the fuck?

Innlegget er endret iht KGs regler.

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du misforstår.

Poenget er at norske kvinner finner det frastøtende når en mann blir så stor som det jeg er, med mindre vedkommende er berømt wrestler, er med i verdens sterkeste mann og er på TV eller lignende, da synes de sikkert det er spennende.

130kg kroppsvekt, grisesterk og med litt bilringer, da er du ekstremt "ut".

Skoletaper med sminke i trynet, mager og svakelig kropp, men med vaskebrett mage er derimot "inn". Forstå det den som kan!

2. Norge er et lite land med få partnere å velge blant. Øker man søket sitt til hele Europa blir sannsynligheten for å treffe den rette vesentlig større. Med min jobb og inntekt har jeg råd til å forsørge en eventuell russisk kone til hun lærer seg norsk og får egen jobb. Flere av vennene mine misunner meg den muligheten, da de også ønsker alternativer til de damene de treffer i Norge.

3. Jeg ønsker meg en kvinne som ikke ser på det å gå ned til 80% stilling for familiens skyld som å ofre seg, men som en glede. Jeg vil ha en som foretrekker å berike livet sitt med å tilbringe mer tid med barna.

Videre er det få arbeidsgivere som vil respektere en mann som ønsker å gå ned i stillingsprosent for å være mer med barna, men for kvinner er dette mer normalt.

Dessuten er menn og kvinner forskjellige fra naturens side, og jeg synes det er kvalmende og naturstridig å leve i et forhold der min kommende kone skal herme etter en mann på alle tenkelige sett og presse meg til å bli en uniseksuell transvestitt av en skapning.

4. Enig, men ansvaret bør fordeles mellom foreldrene, f.eks. slik at mannen tar hovedansvaret for å forsørge familien, mens kvinnen tar hovedansvaret for hjemmet.

5. Jeg har da møtt mange som trives med deltidsstilling og/eller ønsker dette. Jeg tror at grunnen til at så mange kvinner i 30-årene er sure, grinete og ufordragelige er at de er ulykkelige, sannsynligvis fordi de lever et naturstridig liv fremfor å lytte til sine instinkter, bli mer kvinnelige og være mer hjemme med hus og barn (dog ikke fullstendig hjemmeværende).

6. For noe OTTAR-sprøyt!

Noen kvinner ble undertrykt av sine menn, de fleste hadde det sikkert fint.

Tanken om at menn som gruppe er overgripere og at menn generelt, som gruppe, undertrykte kvinner i tusener av år er absurd og vitner om et hatefullt syn på menn som er totalt irrasjonelt!

7. Hva med fascistene i Italia som gjorde opprør og krevde endring, eller de millioner som støttet Hitler?

Var det faktum at de gjorde opprør og krevde endring i seg selv et bevis på at jødene var roten til alt ondt?

At enkelte demagoger greier å hisse opp folkemasser beviser intet. Videre virker alle kvinner jeg har møtt fra mellomkrigsgenerasjonen langt lykkeligere, mer harmoniske og mer tilfredse med sine ektefeller enn de sutrete generasjoner som vokste opp etter feminismen

1. For så vidt enig, men man kan ikke kritisere folk for deres preferanser, så det er ikke annet å gjøre enn at en gjensidig velger bort hverandre.

2. Ja, det stemmer selvsagt, men hvorfor da akkurat Russland og ikke et annet vestlig land?

3. Du må få ønske hva du vil, men etter min mening blir dette en tankegang som har utgått på dato for flere tiår siden. Forskjllen fra naturens side er marginal, og det finnes inegnting som tilsier at man ikke dermed skal ha fullstendig likestilling i livet(og ikke kom trekkende med det du kaller darwinisme(jeg bruker normalt ikke begrepet, da jeg anser det for kreasjonistisk, men det er en annen debatt), det er den vitenskapelige forklaringen på hvordan livet har utviklet seg, ikke en oppskrift eller rettesnor for hvordan en skal leve(det er det vanligvis bare kreasjonistene som tror, i sine forsøk på å gi evolusjonslæren skylden for bla. nazismen).

4. Argumentet er holdbart(og kan for så vidt sees begge veier, etter min mening)dersom den ene tjener mer enn det andre parten. Dersom det derimot er en noelunde lønsmessig balanse mellom partene(og da sikter jeg selvsagt til lønnen man kan få ved å jobbe 100%), er det ingen som bør ha mer eller mindre ansvar for noe, og ingen grunn til at ikke alt skal fordeles likt.

5. Det er, etter min subjektive erfaring, helt feil at flertallet av kvinner i 30-årene er sure og grinete. "Sure og grinete"har det imidlertid alltid vært noen som har vært, og de fantes garantert i Middelalderen også, men kvinnene for 50 år siden var nok langt mindre lykkelige enn dagens kvinner(det holder å si at dagens kvinner ikke blir lobotomerte eller proppet fulle med medikamenter for å kompensere for en utrolig kjedelig og ensidig tilværelse som husmor).

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kjenner praktisk talt ingen kvinner som passer til dine beskrivelser.

6. Du har helt rett, her i landet begrenses det stort sett til de siste knapt 1000 årene. Før det hadde kvinner betydelig med makt, drev gården mens mennene var på vikingtokt, og hadde igrunnen alt hun skulle ha sagt i de fleste sammenhenger.

7. Nazismen, Hitler og jødene: Etter første verdenskrig, ble Tyskland som kjent urimelig strengt behandlet, mistet alle koloniene, fikkk bare ha et lite militært forsvar, mistet landområder og måtte betale betydelige krigsskadeerstatninger, noe som gikk hardt ut over hele nasjonen. Det tyske folk følte seg forrådte seg forrådte av regjeringen, som hadde godtatt dette(jfr. Versailles-avtalen, som slo fast at "Tyskland hadde all skyld i krigen", og som den daværende regjeringen fant seg i uten de store diskusjonene).

Så kom den økonomiske krisen, og mens den herjet, og den gjevne tysker hadde dårlig råd, klarte mange jøder seg godt økonomisk, hvilket førte til at hatet mot jødene eksklarerte. Jødene satt også i mange tilfeller i gode yrker, og hadde høye lønninger og betydelig med makt, til tross for at de tilhørte en liten gruppe i realiteten.

Hitler spilte på et sinne som eksisterte i utstrakt grad blant befolkningen, men det er ikke det samme som å "hisse noen opp".

Feminismen: Kvinnesaken, eller feminismen, fikk betydelig oppslutning allerede på 1800-tallet. Da ble det tillatt for kvinner å gå i lønnet arbeid utenfor hjemmet, og i 1870 var 1/3 av alle kvinner i lønnet arbeid(de fleste unge og ugifte, da veldig mange måtte trå ut av arbeidslivet etter å ha giftet seg). Man kan dele datidens kvinnekamp inn i to kategorier: Den borgerlige og den sosialistiske/tilknyttet arbeiderbevegelsen. Førstnevnte fokuserte på rettigheter som bla. stemmerett, sistnevnte på bla. rettegiheter til arbeid, arbeidsforhold osv(trenger jeg å nevne demonstrasjonen mot slutten av 1800-tallet hvor uttallige kvinner gikk med krav om sepe til å vaske hendene på fabrikkene?). Camilla Collet har helt tydelig også hatt tanker rundt emnet likestilling på 1800-tallet, noe som kommer til uttrykk gjennom bøkene hennes. Videre kan blant annet Simone De Beavoir og Aleksandra Kollontai nevnes som tidlige eksempler på moderne feminister. Ellers var det nok av dem som stilte seg krtiske til at bare 5% av gifte kvinner på 50-tallet var i arbeid, og kvinnene selv var vitterlig de som gjorde opprør til slutt. Jeg kunne ha skrevet mye mer om dette, men stopper her, da jeg går ut ifra at du har skjønt poenget mitt: Feminismen er ingen nytt fenomen, og det er helt, helt feil å si at det var noen som hisset noen opp.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1. For så vidt enig, men man kan ikke kritisere folk for deres preferanser, så det er ikke annet å gjøre enn at en gjensidig velger bort hverandre.

Jeg både kan, og vil, kritisere kvinner som foretrekker femser fremfor skikkelige mannfolk; jeg kan dog ikke tvinge noen til å være 100% heterofile, så hvis norske damer vil være halv-lesbiske og løpe etter Leonardo DiCaprio kopier så er det lite jeg får gjort (annet enn å dra langt, langt vekk for å finne meg en kone).

2. Ja, det stemmer selvsagt, men hvorfor da akkurat Russland og ikke et annet vestlig land?

Russiske damer er lettere tilgjengelige. Såvidt meg bekjent er det ikke noe stort marked, eller system, for å sette norske menn i kontakt med f.eks. belgiske damer.

3. Du må få ønske hva du vil

Takk! Da gjør jeg det. :)

4. Argumentet er holdbart(og kan for så vidt sees begge veier, etter min mening)dersom den ene tjener mer enn det andre parten. Dersom det derimot er en noelunde lønsmessig balanse mellom partene(og da sikter jeg selvsagt til lønnen man kan få ved å jobbe 100%), er det ingen som bør ha mer eller mindre ansvar for noe, og ingen grunn til at ikke alt skal fordeles likt.

Hvis man forutsetter at det er like naturlig for mannen å ta på seg de rollene kvinnen tradisjonelt har hatt, så har du rett. Der er jeg imidlertid svært uenig med deg.

5. Det er, etter min subjektive erfaring, helt feil at flertallet av kvinner i 30-årene er sure og grinete. "Sure og grinete"har det imidlertid alltid vært noen som har vært, og de fantes garantert i Middelalderen også, men kvinnene for 50 år siden var nok langt mindre lykkelige enn dagens kvinner(det holder å si at dagens kvinner ikke blir lobotomerte eller proppet fulle med medikamenter for å kompensere for en utrolig kjedelig og ensidig tilværelse som husmor).

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kjenner praktisk talt ingen kvinner som passer til dine beskrivelser.

Undersøkelser vedrørende lykke viser at det aldri har blitt registrert en mer lykkelig befolkning enn den amerikanske på 50-tallet. Et tankekors?

6. Du har helt rett, her i landet begrenses det stort sett til de siste knapt 1000 årene. Før det hadde kvinner betydelig med makt, drev gården mens mennene var på vikingtokt, og hadde igrunnen alt hun skulle ha sagt i de fleste sammenhenger.

....så menn har bedrevet systematisk undertrykkelse av kvinner, men bare i 1000 år? Jeg har ofte vist til vikingtiden som et forbilledlig eksempel, både hva angår menns og kvinners kjønnsroller, så det var det godt vi er enige om noe. Jeg tror imidlertid ikke at kvinner har blitt generelt undertrykt i alle disse årene, det er feministisk propaganda som mangler gangsyn.

7. Nazismen, Hitler og jødene: Etter første verdenskrig, ble Tyskland som kjent urimelig strengt behandlet, mistet alle koloniene, fikkk bare ha et lite militært forsvar, mistet landområder og måtte betale betydelige krigsskadeerstatninger, noe som gikk hardt ut over hele nasjonen. Det tyske folk følte seg forrådte seg forrådte av regjeringen, som hadde godtatt dette(jfr. Versailles-avtalen, som slo fast at "Tyskland hadde all skyld i krigen", og som den daværende regjeringen fant seg i uten de store diskusjonene).

Så kom den økonomiske krisen, og mens den herjet, og den gjevne tysker hadde dårlig råd, klarte mange jøder seg godt økonomisk, hvilket førte til at hatet mot jødene eksklarerte. Jødene satt også i mange tilfeller i gode yrker, og hadde høye lønninger og betydelig med makt, til tross for at de tilhørte en liten gruppe i realiteten.

Hitler spilte på et sinne som eksisterte i utstrakt grad blant befolkningen, men det er ikke det samme som å "hisse noen opp".

Feminismen: Kvinnesaken, eller feminismen, fikk betydelig oppslutning allerede på 1800-tallet. Da ble det tillatt for kvinner å gå i lønnet arbeid utenfor hjemmet, og i 1870 var 1/3 av alle kvinner i lønnet arbeid(de fleste unge og ugifte, da veldig mange måtte trå ut av arbeidslivet etter å ha giftet seg). Man kan dele datidens kvinnekamp inn i to kategorier: Den borgerlige og den sosialistiske/tilknyttet arbeiderbevegelsen. Førstnevnte fokuserte på rettigheter som bla. stemmerett, sistnevnte på bla. rettegiheter til arbeid, arbeidsforhold osv(trenger jeg å nevne demonstrasjonen mot slutten av 1900-tallet hvor uttallige kvinner gikk med krav om sepe til å vaske hendene på fabrikkene?). Camilla Collet har helt tydelig også hatt tanker rundt emnet likestilling på 1800-tallet, noe som kommer til uttrykk gjennom bøkene hennes. Videre kan blant annet Simone De Beavoir og Aleksandra Kollontai nevnes som tidlige eksempler på moderne feminister. Ellers var det nok av dem som stilte seg krtiske til at bare 5% av gifte kvinner på 50-tallet var i arbeid, og kvinnene selv var vitterlig de som gjorde opprør til slutt. Jeg kunne ha skrevet mye mer om dette, men stopper her, da jeg går ut ifra at du har skjønt poenget mitt: Feminismen er ingen nytt fenomen, og det er helt, helt feil å si at det var noen som hisset noen opp.

Feminisme er ikke et nytt fenomen, men den moderne feminismen behandler menn på samme måte som kommunister behandlet de borgerlige eller Hitler behandlet jødene - som roten til alt ondt. Alt som går galt i verden skal forstås på bakgrunn av en forklaringsmodell der menn skal forstås som grunnleggende onde.

En mann som ble spurt hvorfor han hentet seg kone fra Thailand svarte kort: "jeg ble lei av å lete etter kvinner i et samfunn der jeg blir sett på som kriminell fordi jeg besitter en penis". Der har du problemet med den moderne feminismen i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg både kan, og vil, kritisere kvinner som foretrekker femser fremfor skikkelige mannfolk; jeg kan dog ikke tvinge noen til å være 100% heterofile, så hvis norske damer vil være halv-lesbiske og løpe etter Leonardo DiCaprio kopier så er det lite jeg får gjort (annet enn å dra langt, langt vekk for å finne meg en kone).

2. Russiske damer er lettere tilgjengelige. Såvidt meg bekjent er det ikke noe stort marked, eller system, for å sette norske menn i kontakt med f.eks. belgiske damer.

3. Takk! Da gjør jeg det. :)

4. Hvis man forutsetter at det er like naturlig for mannen å ta på seg de rollene kvinnen tradisjonelt har hatt, så har du rett. Der er jeg imidlertid svært uenig med deg.

5. Undersøkelser vedrørende lykke viser at det aldri har blitt registrert en mer lykkelig befolkning enn den amerikanske på 50-tallet. Et tankekors?

6. ....så menn har bedrevet systematisk undertrykkelse av kvinner, men bare i 1000 år? Jeg har ofte vist til vikingtiden som et forbilledlig eksempel, både hva angår menns og kvinners kjønnsroller, så det var det godt vi er enige om noe. Jeg tror imidlertid ikke at kvinner har blitt generelt undertrykt i alle disse årene, det er feministisk propaganda som mangler gangsyn.

7. Feminisme er ikke et nytt fenomen, men den moderne feminismen behandler menn på samme måte som kommunister behandlet de borgerlige eller Hitler behandlet jødene - som roten til alt ondt. Alt som går galt i verden skal forstås på bakgrunn av en forklaringsmodell der menn skal forstås som grunnleggende onde.

En mann som ble spurt hvorfor han hentet seg kone fra Thailand svarte kort: "jeg ble lei av å lete etter kvinner i et samfunn der jeg blir sett på som kriminell fordi jeg besitter en penis". Der har du problemet med den moderne feminismen i et nøtteskall.

1. Deg om det.

2. Nei, det er det ikke. Man kommer dog ikke unna det faktum at Russland, sammenlignet med Vesten, har svært lav levestandard, og at mange kvinner der derfor er interesserte i å komme seg til Vesten av økonmiske grunner, hvilket i og for seg gjør meg skeptisk i utgangspunktet.

4. Der får vi si oss enige om å være uenige.

5. Undersøkelser viser også at Nigerias befolkning er verdens lykkeligste. http://guide.kilroytravels.no/reiser-Nigeria.htm

Derifra til å trekke konkluksjonen at Nigeria er et land man gjerne skulle bodd i, er det veldig langt.

Og hva USA angår, snakker vi om en befolkning hvor 60% av den voksne befolkningen tror på ung jord-kreasjonisme, og skal man tolke Bibelen bokstavelig, kommer man ikke utenom at idealet er at mann er hevet over kvinnen osv., så jeg ville ikke ha tatt dèt så tungt.

6. Ja, da er vi enige om noe :)

Systematisk undertrykt? Det kan det knapt være rom for tvil rundt. Kvinner var i realiteten ikke aksepterte annet enn som hjemmeværende husstruer som fødet barn i tidlige sivilisasjoner som antikkelns Hellas, Romerriket osv.

Jeg har ikke tenkt å skrive et langt resonnement av historien fra år 300 f.kr. og frem til 1800-tallet, men ja, det er vitterlig fakta, ikke "femnistisk propaganda".

7. Ja, ekstrem-feministene, som egentlig ikke er noe annet enn mannehatere, er forkastelige, men det undergraver ikke betydningen av likestilling og likeverd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Nei, det er det ikke. Man kommer dog ikke unna det faktum at Russland, sammenlignet med Vesten, har svært lav levestandard, og at mange kvinner der derfor er interesserte i å komme seg til Vesten av økonmiske grunner, hvilket i og for seg gjør meg skeptisk i utgangspunktet.

Russere er i sin alminnelighet ikke så fattige at de gifter seg med hva som helst for å "Komme seg vekk". Dersom du faktisk leser litt fra forumene som omhandler russiske kvinner og vestlige menn vil du se at mange må ta mange turer til Russland før de finner en å gifte seg med. Videre er det mange som har opplevd at kvinnene har fått hjemlengsel og aller helst vil bo i Russland.

Videre er det verdt å merke seg at i en undersøkelse foretatt i Stor-Britannia svarte det overveldende flertallet av kvinnene at det første de så etter hos en mann var høy inntekt. Høy inntekt ble visstnok definert som 50 000 pund i året.

En tilsvarende undersøkelse i USA viste at 2 av 3 kvinner sa seg "villige" eller "svært villige" til å gifte seg med en mann de ikke elsket utelukkende av økonomiske årsaker.

Dette gjør meg skeptisk til vestlige kvinner i utgangspunktet.

5. Undersøkelser viser også at Nigerias befolkning er verdens lykkeligste. http://guide.kilroytravels.no/reiser-Nigeria.htm

Derifra til å trekke konkluksjonen at Nigeria er et land man gjerne skulle bodd i, er det veldig langt.

Og hva USA angår, snakker vi om en befolkning hvor 60% av den voksne befolkningen tror på ung jord-kreasjonisme, og skal man tolke Bibelen bokstavelig, kommer man ikke utenom at idealet er at mann er hevet over kvinnen osv., så jeg ville ikke ha tatt dèt så tungt.

Gale negre og avskriving av hele den amerikanske befolkningen til tross, jeg velger å tro at såkalt moderne kjønnsrollemønstre er til ugunst for samfunnet.

Systematisk undertrykt? Det kan det knapt være rom for tvil rundt. Kvinner var i realiteten ikke aksepterte annet enn som hjemmeværende husstruer som fødet barn i tidlige sivilisasjoner som antikkelns Hellas, Romerriket osv.

Jeg har ikke tenkt å skrive et langt resonnement av historien fra år 300 f.kr. og frem til 1800-tallet, men ja, det er vitterlig fakta, ikke "femnistisk propaganda".

Er det nødvendigvis undertrykkelse å ha et samfunn bestående av hjemmeværende husmødre, da?

I store perioder av menneskehetens historie var husmorrollen en fulltidsjobb og dermed var det helt naturlig for kvinner å innta denne rollen. Ser ikke noe galt med det. Tror du menn valgte, frivillig, å bli slaktet i kriger, dø på havet, bli most i gruveulykker osv.? Det er mye man må gjøre her i livet, selv om man ikke vil. Det fant jeg ut da jeg tjenestegjorde på Setermoen. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Russere er i sin alminnelighet ikke så fattige at de gifter seg med hva som helst for å "Komme seg vekk". Dersom du faktisk leser litt fra forumene som omhandler russiske kvinner og vestlige menn vil du se at mange må ta mange turer til Russland før de finner en å gifte seg med. Videre er det mange som har opplevd at kvinnene har fått hjemlengsel og aller helst vil bo i Russland.

Videre er det verdt å merke seg at i en undersøkelse foretatt i Stor-Britannia svarte det overveldende flertallet av kvinnene at det første de så etter hos en mann var høy inntekt. Høy inntekt ble visstnok definert som 50 000 pund i året.

En tilsvarende undersøkelse i USA viste at 2 av 3 kvinner sa seg "villige" eller "svært villige" til å gifte seg med en mann de ikke elsket utelukkende av økonomiske årsaker.

Dette gjør meg skeptisk til vestlige kvinner i utgangspunktet.

2. Gale negre og avskriving av hele den amerikanske befolkningen til tross, jeg velger å tro at såkalt moderne kjønnsrollemønstre er til ugunst for samfunnet.

3. Er det nødvendigvis undertrykkelse å ha et samfunn bestående av hjemmeværende husmødre, da?

4. I store perioder av menneskehetens historie var husmorrollen en fulltidsjobb og dermed var det helt naturlig for kvinner å innta denne rollen. Ser ikke noe galt med det. Tror du menn valgte, frivillig, å bli slaktet i kriger, dø på havet, bli most i gruveulykker osv.? Det er mye man må gjøre her i livet, selv om man ikke vil. Det fant jeg ut da jeg tjenestegjorde på Setermoen. :snurt:

1. Ja, vestlige kvinner er ofte opptatte av penger, men for å si det slik er ikke akkurat russere som gruppe noe mindre penge-fikserte enn nordmenn som gruppe...

2. Deg om det. Det er imidlertid bare din subjektive mening, og du finner få kvinner som vil si seg enige i det.

3. Ja, absolutt. Undertrykkelse og tvang, men jeg gidder ikke ramse opp enda mer historie nå, da enhver person vet at kvinner aldri var hjemmeværende fordi de ville, men fordi de var tvunget til det, og etterhvert gjorde de selvsagt, litt etter litt, opprør mot dette.

4. Jeg vil ikke i noen grad forsvare undertrykkelsen av kvinner gjennom historien. Ellers var å bli sjømann eller gruvearbeider i stor grad et valg en tok, ja(jeg ser bort fra økonomiske hensyn nå, og jeg ser vekk ifra tiden da den eldste sønnen automatisk overtok farens arbeide, da det har lite med akkurat dette å gjøre, men ja, slike ting førte selvsagt til at det ikke nødvendigvis var spesielt frivillig likevel), i motsetning til husmorrollen, som en bare fikk tredd nedover ørene(etter det facistiske prinsippet "Alle skal med, ingen slipper unna"). Hva kriger og menn som ble utkommanderte til å være soldater angår, er jeg imot verneplikten, og synes det er helt forkastelig å tvinge noen til å risikere livet sitt, men det skal sies at de tradisjonelle kjønnsrollen eksisterte lenge etter at verneplikten ble avskaffet i de landene som avskaffet den tidlig(Stobritania hadde fek. en hær bygd på frivillighet allerede før første verdenskrig, og da hadde ikke kvinner engang stemmerett der).

Ja, noen ting må en gjøre selv om en ikke vil, men å være hjemmeværende er ikke en av dem, da dette på ingen måte er noen nødvendighet.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...