Gå til innhold

Hva synes dere om russiske jenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Les denne boken du, jenta mi.

http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article1609467.ece

"- Ønsket om å gifte seg rikt er blitt et av Vestens største tabuer. Det skjer hele tiden, men ingen tør å medgi det. Mange gjør det, men alle blånekter når du spør, sier Black."

At det finnes såkaldte "gold diggers", som ville solgt sin egen bestemor hvis prisen var riktig, vet jeg alt om (bor i USA)

Og at enkelte gifter seg til penger, og at mange drømmer om det er også tilfelle...men langt ifra de fleste!

Men drømme om er noe annet enn virkeligheten.

I USA er den vanlige mannen/ kvinnen i gata opptatt av å få en utdannelse som gjør at de kan leve bra og nyte tilværelsen.

For å si det sånn..: Jeg spiller sjeldent pengespill, men selvfølgelig er drømmen å vinne mange millioner...

Sånn er det med mennesker også...: vi bryr oss ikke om hva den store kjærligheten tjener, men selvfølgelig...skulle den store kjærligheten være rik, så er jo ikke det et aber. Jeg tror at den normale kvinne ville valgt ekte kjærlighet fremfor en fet lommebok når det kommer til stykket.

Penger gjør ingen lykkelige.

Og til de kvinner som drømmer om å gifte seg til penger, vil jeg bare si en ting : fei for egen dør og vær din egen lykkesmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et faktum at russere(og andre øst-europeere)flytter til Vesten i stor skala, på samme måte som det er et faktum at dette er et resultat av kommunismens fiasko, da det tar mange, mange tiår å få et land noelunde på fote igjen etter slikt.>

ja, flere flytter til Vesten enn til Øst-blokk land (som fattige nordmenn også har gjort da de emigrerte til USA i sin tid) MEN du påstår jo i denne debatten at det finnes INGEN fra rike Norge som har flyttet til Moskva, Warszawa og andre byer/land i Øst-Europa; du sier at "ingen" fra Vesten ville bodd der frivillig og det stemmer ikke med virkeligheten siden jeg kjenner FLERE som har gjort det i mange år og lever godt. Og de har gjort de pga kjærligheten og fordi de ble fascinert av disse landene og deres kultur. Men det vet du ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caracal_*

Som jeg nevte tidligere så er det 10 millioner single damer i russland. Det å si at det ikke er så farlig å være singel er jo et typisk Norskt perspektiv. Her spiller det jo ingen rolle. Men for de gjør det nettopp det. Russere er mye mer familiemennesker en Normenn og å nekte disse kvinnene å finne en mann å stifte familie med er litt drøyt. At de håper å finne seg en best mulig mann er vel greit nok det og. Det gjør vel de aller fleste utifra sine preferanser om man går på sjekkeren her til lands også.. Tenk også på hvor misslykket en vakker velutdannet kvinne føler seg da hun ikke har klart å skaffe seg en mann innen fylte 25 år. Er man feks skilt og har et barn spiller det ingen rolle.. Du kan bare glemme det. Noe å tenke på de som klager her. Her er det vel ca 50/50 kvinner og menn.

Samtidig må man ikke sammenlikne seg som nordmenn med den fattige delen av russland. Selv om de aller fleste i norge er del av den store middelklassen så må man se litt annerledes på det der borte. Jeg som nordmann sammenlikner meg jo ikke med han som sover ute på plata..

Det er klart det er en rik elite men tenk også på at Russland sammen med kina er det landet som tallet på millionærer øker raskest. Bare se på bilparken i Spb og moskva. mindre og mindre lada samt mer og mer luksusbiler, Jeg ser biler der borte jeg bare har sett i bilblader her. Det tyder på at det vokser så raskt og drar med seg de som hadde litt fra før oppover i systemet.

Det at hun som skrev på engelsk kjedet seg her skjønner jeg godt. Vi er noen træiginger. Det er ikke første gang jeg har hørt det. Det skjer mye mer der borte og det savner de når de kommer hit. Det med at norge er verdens beste land å leve i er faktisk basert ut i fra noen enkle parametre som blant annet hvor gamle vi blir, utdannelsesnivå, og brudd på menneskerettighetene. Litt usikker på om det er flere parametre men det er ting jeg har hørt og drep meg ikke hvis jeg tar litt feil her, men det jeg vil frem til er at livskvalitet for det gjennomsnittlige mennesket har svært lite med disse parameterene å gjøre.

Hver gang jeg er i russland treffer jeg blide, imøtekommende, vakre, velkledde og høyt utdannede damer som er lette å prate med og kan mer om livet og verdenen en tilsvarende her. De virker genuint interesserte i det jeg kan fortelle og jeg føler meg selv beriket når jeg går vidre.

Tro ikke at jeg forguder russere og russland, men man må ikke tro at alt er så flott og fint her. Tenk på at de fleste innvandrere av hvilken som helst nasjonalitet tenker på at de vil få det bedre her. De mente nok de som dro til amerika i 1850 årene også.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle russiske damene du ser er de som har vokst opp under sovjet. Vanskelig å si hvordan dagens russiske jenter kommer til å se ut som gamle.

Æh, en SER vel ikke anneredes ut selv om en har vokst opp under Sovjet? For øvrig trenger en slett ikke være gammel for å ha vokst opp med Sovjet og Den kalde krigen. Jeg var 21 år da Muren falt, jeg er bare 41 år...Og anser meg overhodet ikke som gammel. Men så kommer jeg fra vestsiden, da...Alle russere over 35 år har da vokst opp med kommunismen, og hvis du kaller dem gamle, så er du fryktleig ung, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

og alle norske damer (spes. på ferie i Syden) er lett på tråden og rett og slett horer og alle nordmenn er "skap-alkoholiker" (narkomaner og! Spesielt de fra Oslo !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_janne_*

Jeg synes russiske jenter er svært vakre.

De som gifter seg med nordmenn, har ofte høy utdanning og er ressurssterke kvinner. De gifter seg langt under sin stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter i Trondheim

Det som det da snakkes om at de er second hand osv. Det er jo helt på tryne. Finn en norsk dame som ikke har hatt seg en mann eller to for mye når hun velger å gifte seg. :ler:

Selv har jeg reist i russland en del i min jobb og har fra dette blitt lykkelig gift med en russisk jente. Hun lærte seg Norsk på noen få måneder og begynte å jobbe etter 7 måneder. Jeg vil anbefale alle menn som ønsker en vakker jente om å reise til Ukraina, hvitrussland eller Russland for å skaffe seg en jente. Det er mange ganger bedre en de jenter man finner på byen her. Er man blitt 25 til 40 år og ikke har funnet den rette eller bare. Da bør du dra dit for å finne en som er 100ganger penere og sikkert med mer utdannelse og mer i hodet en en norsk. Hun vil sikkert også være minst 5 år yngre en deg og se bedre ut en din x :-)

Noe å kanskje passe seg for er damer fra store byer. Der er de ofte vant med god service og det å få masse gaver og det er kanskje ikke vi like flinke med. Men en dame fra mindre byer eller fra de som driver datingfirma der de organiserer treffene er også å anbefale. Nå kommer det snart en ny side. Lanseres i august. Undertegnde eier denne. Der kan man reise og treffe damer. Søk på russiske damer i google i august så finner dere ny nettside om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lærte seg Norsk på noen få måneder og begynte å jobbe etter 7 måneder. Jeg

Pleier det å gå greit for dem å få jobb her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanne_*
Hm, men er ikke dating over internett noe en kun gjør for sex? Seriøse forhold er ikke for nettet?

Da må jeg ha gjort noe alvorlig galt siden jeg er gift med en jeg møtte på nettet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konservativ mann. Jeg synes du tenker litt feil. Du ønsker utdannet og dannet kvinne. Slike kvinner har gjerne ambisjoner, og hvis du bremser disse med kjøkkentjeneste, så bremser du også kjærligheten. En intellektuell kapasitet trenger intellektuelle utfordringer for ikke å visne. Intelllektuelle Russiske kvinner er krevende, og jeg anbefaler deg faktisk å studere fiolosofi og kunsthistorie for å kunne henge med i svingene. En slik kvinne bør hurtigst mulig få Norsk-kurs, og må få kunne leve ut sitt talent. Hvis du bremser dette, så vil ikke denne blomsten blomstre i sin fulle skjønnhet. Jeg anbefaler på det varmeste intellektuelle Russiske kvinner, men bare hvis du vil gi det som skal til for at de skal stortrives. Det er mulig at hennes mål er å arbeide kvalifisert. Si tusen takk for det , og bestill heller husarbeid fra profesjonel hushjelp. Stell med henne , og støtt henne fullt ut, og dere vil se at muligheten for livslang kjærlighet optimaliseres. Dårlig behandling, hersketeknikk og sjalusi vil uvergerlig føre til skilsmisse. Husk at slikdame du trakter etter fort kan bli din intellektuelle overmann. Du må være villig til å nyte hennes overkvalitet og støtte og oppmuntre denne. Hvis du gjør det vil hun støtte deg og hjelpe deg i din karriere på en måte få Norske damer hadde klart. Jeg tror forresten du vil slite litt med å finne rasister hvis du sikter for høyt angående utdannelses og dannelsesnivå. De best utdannete er gjerne mer verdensvante enn de som ikke har utdannelse.

Jeg har jobbet sammen med russiske kvinner på arb.plassen - og kommet litt innpå de i kaffepausene og de har fortalt litt om hvordan de kom til Norge , ekteskap med norske menn og hvordan de var vokst opp / levde i Russland ...kvinneprat osv

Russiske kvinner er uten tvil smarte , selvbevisst og gjør det de kan - for å få det best mulig selvsagt , og jeg har veldig sympati med dem .Og de er villige til å offre mye - for høyere velstand . - Ofte er de bare glade for å komme seg vekk fra Russland - og er nok ikke så veldig nøye med hvem de " reiser " med i første omgang . Er de kommet på norsk jord ....kan de alltids finne en enda bedre " ektemann " etter første misslykkede ekteskap med en nordmann .Så de tar det ikke så tungt .Målet er å komme til et rikere land .- Så menn som henter en ruserinne - kan godt bli dumpet etter bare noen få år - til fordel for en annen kjekkere , rikere nordmann ! Det må menn være klar over ! De SER sine muligheter overalt .Ser de noe enda bedre - så går de får å få han ...

Russiske kvinner har ikke like snilt og positivt / vennlig oppriktig manne - syn , som norske kvinner har naturlig . Kanskje forde russiske kvinner er vant med en annen kultur / oppvekstmiljø - som gjør at de har et mer kynisk og fiendtlig syn på " menn " generelt .

Har hørt de uttale ting som : Menn er " dyr " ...Hvor blir det av forelskelsen , kjærligheten osv ?

Ja - virker som de har en innlært kvinnelig manneforakt faktisk . Kanskje forde russiske kvinner , egentlig hater å være så undertrykte og please menn uvillig...i kampen for ¨å overleve i et fattig land - hvor de må ydmyke seg og innfinne seg i nedverdigende livsvilkår - og tekkes menn på en " vennlig men falsk " måte ....

Hadde jeg vært mann - så hadde jeg vært litt på vakt og ikke falt pladask ....for et vennlig smil fra en miss russia ...Om smilet er ekte - det vet du aldri ! De bærer nok på en god del sinne og irritasjon over ting i fortiden sin , og de fattige kår de kommer fra .De er nærmest opplært til å smile og tekkes menn - og vise en maske utad som menn faller som fluer for .

Uansett - norske kvinner er mer ekte og mer til å stole på . Og norske kvinner har et langt vennligere og bedre " syn " på menn generelt . Skjønner ikke at norske menn våger å virkelig tro på - at den der russe dama egentlig har noe som helst sympati eller følelser for dem ...da mange er blitt kyniske ! Hadde de ikke vært fattige - hadde de aldri reist ifra hjemlandet og familien sin i utgangspunktet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett - norske kvinner er mer ekte og mer til å stole på . Og norske kvinner har et langt vennligere og bedre " syn " på menn generelt .

Det er bare det at de er opptatt. Derfor synes jeg det er mye her hensiktmessig å bli kjent med en russisk dame som ligner mye på norske damer. Er ikke så vanskelig, bare å unngå de aller peneste, damer som er fulle av sminke, damer som går med dyre klær og gjøre det klart tidlig at man ikke er rik tidlig. Så finner man ganske mye bra der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare det at de er opptatt. Derfor synes jeg det er mye her hensiktmessig å bli kjent med en russisk dame som ligner mye på norske damer. Er ikke så vanskelig, bare å unngå de aller peneste, damer som er fulle av sminke, damer som går med dyre klær og gjøre det klart tidlig at man ikke er rik tidlig. Så finner man ganske mye bra der :)

Nei - det er bare tull at alle norske kvinner er opptatt ....Da har de ikke seriøst prøvd å sjekke opp noen single damer da .

Er god sjangs å finne en 20 - 40 + norsk kvinne som er singel og ledig og t.o.m barnefri i høy alder også .

Når jeg går ut på bye eks - så treffer jeg jo mange single jenter - som går ut nettopp for å finne seg en mann . Sist helg traff jeg en 35 åring , singel og barnefri ...hun hadde veldig lyst til å etablere seg nå . Det er utrolig mange single norske damer i alle aldre . Er bare å selv gå ut og plukke dem opp - enkelt og greit .Sjekke aktivt hjemme i Norge - så finner du garantert en til slutt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - det er bare tull at alle norske kvinner er opptatt ....Da har de ikke seriøst prøvd å sjekke opp noen single damer da .

Er god sjangs å finne en 20 - 40 + norsk kvinne som er singel og ledig og t.o.m barnefri i høy alder også .

Når jeg går ut på bye eks - så treffer jeg jo mange single jenter - som går ut nettopp for å finne seg en mann . Sist helg traff jeg en 35 åring , singel og barnefri ...hun hadde veldig lyst til å etablere seg nå . Det er utrolig mange single norske damer i alle aldre . Er bare å selv gå ut og plukke dem opp - enkelt og greit .Sjekke aktivt hjemme i Norge - så finner du garantert en til slutt .

Jeg synes at alle som jeg synes er noe spesielt i tredveårene er opptatt. Et annet problem er jo at det er dobbelt så mange enslige menn som kvinner i tredveårene, samt at kvinner i den alderen også får en haug av tilbud fra både yngre men særlig eldre menn også. Konkurransen om dem er dermed beinhard, og da blir det vanskelig å nå frem på sjekkesidene på nettet om man ikke er veldig erfaren med slikt. Er også mange "superkresne" og "rare" på de sidene, så det føles litt som bortkastet tid egentlig. Ikke at de jeg liker best er utilgjengelige fordi de er superkresne. Problemet er heller at jeg liker en type damer som er svært lite kresne, og derfor har vært kronisk opptatt siden de var 20 år gamle. Kvinneunderskuddet i Rusland derimot gjør at det fortsatt finnes noen få ledige av den typen der.

Da er det mye enklere å bli kjent med utenlandske damer, som ikke vasser i tilbud i samme grad som norske. Særlig for meg som liker damer som mange andre ser på som gjennomsnittlige, som ikke bruker så mye sminke og har relativt vestlige verdier. De russiske og fillipinske damene som passer denne beskrivelse er det svært liten konkurranse om, da flesteparten som søker kvinner der ønsker seg underdaninge sminkedukker, om enn ikke alle. Derfor ser jeg ikke noe poeng i å skrive haugevis av meldinger uten å få svar til norske damer som egentlig ikke passer til meg allikevel, når jeg kan få kontakt med akkurat de jeg liker fra andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at alle som jeg synes er noe spesielt i tredveårene er opptatt. Et annet problem er jo at det er dobbelt så mange enslige menn som kvinner i tredveårene, samt at kvinner i den alderen også får en haug av tilbud fra både yngre men særlig eldre menn også. Konkurransen om dem er dermed beinhard, og da blir det vanskelig å nå frem på sjekkesidene på nettet om man ikke er veldig erfaren med slikt. Er også mange "superkresne" og "rare" på de sidene, så det føles litt som bortkastet tid egentlig. Ikke at de jeg liker best er utilgjengelige fordi de er superkresne. Problemet er heller at jeg liker en type damer som er svært lite kresne, og derfor har vært kronisk opptatt siden de var 20 år gamle. Kvinneunderskuddet i Rusland derimot gjør at det fortsatt finnes noen få ledige av den typen der.

Da er det mye enklere å bli kjent med utenlandske damer, som ikke vasser i tilbud i samme grad som norske. Særlig for meg som liker damer som mange andre ser på som gjennomsnittlige, som ikke bruker så mye sminke og har relativt vestlige verdier. De russiske og fillipinske damene som passer denne beskrivelse er det svært liten konkurranse om, da flesteparten som søker kvinner der ønsker seg underdaninge sminkedukker, om enn ikke alle. Derfor ser jeg ikke noe poeng i å skrive haugevis av meldinger uten å få svar til norske damer som egentlig ikke passer til meg allikevel, når jeg kan få kontakt med akkurat de jeg liker fra andre land.

Hvis du kunn driver med internett - sjekking , forstår jeg det er vanskelig å finne noen . Har ingen god tro på at det er så lett å treffe en bra match slik .

Hvorfor ikke heller gå ut på byen hver helg selv nå , pub , bar , osv og se på de ledige jentene som er der ? Prate med dem osv Må da være enklere å skaffe seg dame slik .

Alle jeg kjenner fant sine partnere ute på byen , på pub / bar o.l .festlige sammenkomster i helgene .

Jeg har også truffet alle mine kjærester opp igjennom tidene på fester , bar , pub osv - Og glad er jeg for det . Jeg vil gjerne SE hvem jeg prater med ...fra første stund . Er absolutt en fordel .

Hvorfor går du ikke ut ? Men gjemmer deg hjemme i helgene istede ? Er du avholdsmann ...vell er valgfritt om du vil drikke øl eller brus ...he he

Nei kom deg ut - er du heldig napper en dame tak i deg ...om hun er litt frampå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stjernedryss

Kort oppsumert ønsker du en dame som:

Er svært lite kresen

Ikke spesiellt pen

Du eier jo ikke ryggrad. Hvorfor ikke heller jakte etter en som deler verdier og interesserer med deg? Det oser av deg at du bare ønsker "en eller annen som er ukresen nok til å velge deg". Dette er svært lite tiltrekkende på jenter dessverre. Det vi ønsker når vi møter en fyr er å være den ene spesielle han faller for. Skaff deg gjerne et fornuftsekteskap, men jeg tror neppe noen av dere blir lykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier jo ikke ryggrad. Hvorfor ikke heller jakte etter en som deler verdier og interesserer med deg? Det oser av deg at du bare ønsker "en eller annen som er ukresen nok til å velge deg". Dette er svært lite tiltrekkende på jenter dessverre. Det vi ønsker når vi møter en fyr er å være den ene spesielle han faller for. Skaff deg gjerne et fornuftsekteskap, men jeg tror neppe noen av dere blir lykkelige.

Jeg ønsker en ukresen dame fordi jeg er ukresen selv, og missliker kresne folk. Jeg føler meg rett og slett kvalm av kresne folk, og da tenker jeg generelt sett. Jeg mener derimot at denne overdrevne kresenheten som har utviklet seg i de rike landene skaper depresjoner, for lave fødselstall med medfølgende eldrebølge og at man rett og slett forventer mer enn det man kan få. Jeg tenker ikke bare på kjærester, enda mer på andre ting som velstand, jobb, utdanning og alt det andre. Denne kresenheten er på vei til å drepe både den vestlige og østasiatiske sivilisasjon, så jeg kunne aldri være sammen med noen som dyrker den. Dyrking av skjønnhet er heller ikke en verdi som jeg setter pris på. Blir for dyrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdedyret
Jeg ønsker en ukresen dame fordi jeg er ukresen selv, og missliker kresne folk. Jeg føler meg rett og slett kvalm av kresne folk, og da tenker jeg generelt sett. Jeg mener derimot at denne overdrevne kresenheten som har utviklet seg i de rike landene skaper depresjoner, for lave fødselstall med medfølgende eldrebølge og at man rett og slett forventer mer enn det man kan få. Jeg tenker ikke bare på kjærester, enda mer på andre ting som velstand, jobb, utdanning og alt det andre. Denne kresenheten er på vei til å drepe både den vestlige og østasiatiske sivilisasjon, så jeg kunne aldri være sammen med noen som dyrker den. Dyrking av skjønnhet er heller ikke en verdi som jeg setter pris på. Blir for dyrisk.

Jeg er nok på langt vei enig med deg. Det jeg føler med de guttene som klager over at de ikke får seg damer er at de klager fordi de ikke får 10-er damene. Alle skal ha de peneste i toppen av skalaen, uansett om de matcher disse damene eller ei. Og jeg tror det handler om status, den peneste dama, den tøffeste bilen osv. Alle kan ikke få 10-er damene eller mennene, og hvis man åpner øyne og sinn så finner man noen man kan være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...