Gjest Øyvind Skrevet 4. juli 2009 #221 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis den samlede arbeidsmengde i ekteskapet blir av en slik mengde at kvinnen ikke finner standarden i huset å være akseptabel (for det er gjerne hun som klager), så må det da være flott for henne å kunne gå ned til 80% stilling slik at hun kan sysle og pusle litt ekstra rundt i huset før hun lager middag til familien. Ja takk! Ja takk! Jeg synes jenter som velger å ikke krangle i unøde, og som ikke klager for ting det ikke er noen grunn til å klage over, er å foretrekke! Man har sure jenter, så har man de jentene som menn vil ha (de som stort sett alltid er blide og glade). Ja, familien skal være sentrum i hennes liv. På samme måte som jeg også vil sette familien foran alt. Det er en selvfølge; mener du det naturlige er at kvinnen setter karrieren foran familien og ekteskapet? I så fall er det ikke rart det blir mange skilsmisser her i landet! Viktig og viktig fru Blom, hvordan måler man det? Det er jo kvinner som må gå ned i stilling i forbindelse med fødsler, og jeg vil gjerne ha en to-fire barn, så da må nødvendigvis min kommende kone jobbe deltid i en god del år. Hennes inntektspotensiale vil da nødvendigvis bli noe redusert. Det kan vel kombineres? Jeg er mer opptatt av at vi lever aktive liv og at hun (i likhet med meg) trener mye og holder seg i form. Nå har jeg kun feid over 1 stk. farget kvinne, og da var vi begge inneforstått med at det ble med sexen. Jeg har ved flere anledninger avvist fargede kvinner som har gjort fremstøt, da jeg overhodet ikke ønsker et forhold til en farget kvinne. Jeg har da (for ikke å såre disse kvinnene) gitt beskjed om at jeg ikke ønsker kontakt, uten å nevne deres etnisitet som årsak. Virker på meg som om du er 21 og jomfru. Du kan da ikke ha mye utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2009 #222 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg kan godt leke meg litt seksuelt med kvinner fra disse landene, men å innlede et forhold med me rasefremmed, med bastardisert avkom som resultat, er utelukket. Inlegget redigert, se reglerne /Furstina (mod) Denne bør vel slettes litt mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Eivind_* Skrevet 4. juli 2009 #223 Del Skrevet 4. juli 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Jeg er sammen med både en norsk jente og en polsk jente(jeg studerer medisin i Polen). Polske jenter er forholdsvis like i utseende og væremåte som russiske jenter. Polske jenter er vanligvis smartere pga det generelle utdanningsnivået i Polen (det samme gjelder Russland)enn norske jenter. Veldig mange av mine mannlige medstudenter har valgt seg polske kjærester. Hvis jeg sammenlikner de norske og polske kvinnelige studentene her nede så rekker ikke de norske jentene de polske til knærne. De polske jente er ofte utrolig vakre, slanke og meget oppegående( en veldig stor del av jentene i modelbransjen er jo fra øst-europa). Polske jenter har ofte en veldig bra humor, noe som kommer av at det var harde kår i Polen frem til 89. Stil og motemessig ligger nok polakkene lenger fremme enn nordmenn da Polen er midt i Europa og ikke et lite land opp i kalde nord. Til de som sier at kvinner fra øst-europa er "second hand" tar veldig, veldig feil. Dette er veldig ofte stolte, vakre og smarte kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 6. juli 2009 #224 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Virker på meg som om du er 21 og jomfru. Du kan da ikke ha mye utdannelse. Hvis jeg ikke deler dine stupide, sosialistiske verdier så er jeg nok det. Innlegget er endret iht reglene Bond, mod Endret 6. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #225 Del Skrevet 11. juli 2009 Til de som sier at kvinner fra øst-europa er "second hand" tar veldig, veldig feil. Dette er veldig ofte stolte, vakre og smarte kvinner. Hva forventer du av ellers bitre feite norske feminister som bare klager, og ikke kan få seg en ordentig mann og ser ned på andre kvinner som får seg en norsk mann? Nei takk, norske kvinner kan jeg også klare meg fint uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 11. juli 2009 #226 Del Skrevet 11. juli 2009 Hva forventer du av ellers bitre feite norske feminister som bare klager, og ikke kan få seg en ordentig mann og ser ned på andre kvinner som får seg en norsk mann? Nei takk, norske kvinner kan jeg også klare meg fint uten. Jeg har aldri kritisert kvinnene, jeg har kritisert mennene som henter dem. Videre har jeg grunnlagt mine meninger på dette området meget nøye, noe du kan se av mine innlegg i denne tråden dersom du gidder å lete dem opp. Misunnelig på øst-europeiske kvinner med norske menn? Tvert imot, jeg kjenner en del russiske kvinner som har kommet hit via norske menn(og siden har skilt seg), det er veldig lite hyggelige historier disse kvinnene forteller. Ellers er jeg langt over gjennomsnittet utseendemessig, og har ikke akkurat problemer med å få meg menn, for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 11. juli 2009 #227 Del Skrevet 11. juli 2009 Ellers er jeg langt over gjennomsnittet utseendemessig, og har ikke akkurat problemer med å få meg menn, for å si det slik. Det er veldig mange jenter som har et middels utseende (og knapt nok det) som allikevel får seg mann lett (forstå det den som kan!). Mange av disse tror, av den grunn, at de selv de er veldig pene. Kan det hende at du er en av disse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. juli 2009 #228 Del Skrevet 11. juli 2009 Det er veldig mange jenter som har et middels utseende (og knapt nok det) som allikevel får seg mann lett (forstå det den som kan!). Mange av disse tror, av den grunn, at de selv de er veldig pene. Kan det hende at du er en av disse? De finnes det mange av når det gjelder menn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 11. juli 2009 #229 Del Skrevet 11. juli 2009 Det er veldig mange jenter som har et middels utseende (og knapt nok det) som allikevel får seg mann lett (forstå det den som kan!). Mange av disse tror, av den grunn, at de selv de er veldig pene. Kan det hende at du er en av disse? Ja, det er nok av disse, men jeg er ikke en av dem. Les ellers innleggene jeg har skrevet som svar til deg, så du slipper å ta opp et emne(utseende)jeg allerede har svart grundig på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #230 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) De finnes det mange av når det gjelder menn også. aha, men det var ikke spørsmålet. Les det engang til. "Ellers er jeg langt over gjennomsnittet utseendemessig, og har ikke akkurat problemer med å få meg menn, for å si det slik. " Endret 12. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. juli 2009 #231 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) aha, men det var ikke spørsmålet. Les det engang til. "Ellers er jeg langt over gjennomsnittet utseendemessig, og har ikke akkurat problemer med å få meg menn, for å si det slik. " Samme gjelder menn. De tror ofte de er ti hakk bedre enn de er. Endret 12. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 11. juli 2009 #232 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) aha, men det var ikke spørsmålet. Les det engang til. "Ellers er jeg langt over gjennomsnittet utseendemessig, og har ikke akkurat problemer med å få meg menn, for å si det slik. " Hvor mange sexpartnere jeg har hatt, har ingenting med saken å gjøre. Vi snakket om utseendet. Det finnes pene, gjennomsnittelige og stygge personer som ligger rundt. Endret 12. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 11. juli 2009 #233 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg synes maaaange østeuropeiske jenter er svært vakre jeg, og de få jeg kjenner virker i alle fall også veldig gode, ærlige og med bra familiære verdier. Men er vel forskjell på de, på samme måte som det er forskjell på norske jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 12. juli 2009 #234 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod Endret 12. juli 2009 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #235 Del Skrevet 21. juli 2009 Atter en gang ligger jeg ut linken min: http://kilden.forskningsradet.no/c17344/ar...ithin_tid=17514 Sitat: Etter kommunismens fall har det skjedd store endringer i det økonomiske og politiske liv, men Frostestad mener at situasjonen for folk flest ikke har forandret seg så mye. – Noen få har blitt veldig rike, men folk flest lever som før, eller har kanskje gått litt ned i levestandard, sier hun.(sitat slutt) Det eneste stedet det er mye rikdom i Russland, er inne i ditt eget hode. Det er en lliten, rik elite, ja, og de har det veldig bra, men de representerer på ingen måte russere flest. Klasseskillene i Russland er jo enorme, hvor man har noen få som er veldig rike, deretter har man middelklassen, som er fattige sett med vestlige øyne, og så har man arbeiderklassen, som omtrent må slite seg ihjel for å overleve. Begge de to sistnevnte klassene er for øvrig langt større enn den lille, rike eliten midt i Moskvas beste strøk(og Moskva er absoulut ikke representativt for Russland som land, da levestandaren der er veldig mye høyere enn i resten av landet). Jeg var, som tidligere nevnt, i Sovjetunionen, nærmere bestemt Moskva, i 1987. Vi bodde hos en vanlig middelklassefamilie der(kanskje litt feil betegnelse, da det var veldig liten forskjell på folks økonomi før Sovjet falt). Husleien var billig, sykehus og barnas skolegang gratis og jobbene deres trengte de ikke bekymre seg for å miste, men der stoppet også det positive. Selv om de jobbet 43 timers uker, måtte de hver måned skrape sammen penger for å få råd til nok mat, og nye klær var nærmest en luksus, selv om klærne var av relativt dårlig kvalitet. Moren i huset snakket veldig godt engelsk(hun jobbet som skipsmegler), og vi snakket en del om forholdene i landet. Blant annet fortalte hun at hun mange ganger hadde lurt en del på hvordan livet hadde vært dersom de hadde vært bosatt i Vesten, om de hadde hatt masse mat, råd til klær av ok kvalitet, økonomisk og materiell velstand etc. Jeg er overbevist om at det i veldig stor grad også er disse tingene som fører til at øst-europeere pr i dag i så stor grad velger å dra til Vesten(for, som kjent, situasjonen er ikke nevneverdig annerledes der i dag enn i 1987): Håpet om et bedre liv hvor ingenting mangler, noe jeg absoulut synes er forståelig at de ønsker seg. Du tar heeelt feil fordi du ikke vet hva du snakker om. Sjekk de økonomiske tallene (det er kanskje for mye for deg). Russland er blant de 10 rikeste landene i verden. Folk flest er middelklasse. Du vet rett og slett ikke hva du snakker om, ditt ignorante lille menneske. fra en som faktisk bor og jobber der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #236 Del Skrevet 21. juli 2009 Alle Russere er horer og narkomane. Det er jo vitenskapelig bevist Alle nordmenn er pedofile. det er osgå bevist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_loopie83_* Skrevet 21. juli 2009 #237 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg er sammen med både en norsk jente og en polsk jente(jeg studerer medisin i Polen). Polske jenter er forholdsvis like i utseende og væremåte som russiske jenter. Polske jenter er vanligvis smartere pga det generelle utdanningsnivået i Polen (det samme gjelder Russland)enn norske jenter. Veldig mange av mine mannlige medstudenter har valgt seg polske kjærester. Hvis jeg sammenlikner de norske og polske kvinnelige studentene her nede så rekker ikke de norske jentene de polske til knærne. De polske jente er ofte utrolig vakre, slanke og meget oppegående( en veldig stor del av jentene i modelbransjen er jo fra øst-europa). Polske jenter har ofte en veldig bra humor, noe som kommer av at det var harde kår i Polen frem til 89. Stil og motemessig ligger nok polakkene lenger fremme enn nordmenn da Polen er midt i Europa og ikke et lite land opp i kalde nord. Til de som sier at kvinner fra øst-europa er "second hand" tar veldig, veldig feil. Dette er veldig ofte stolte, vakre og smarte kvinner. Jeg har ikke truffet mange russere generelt, men de jeg har truffet har virket noe "kalde" (baade mennene og kvinnene). Imidlertid har jeg bekjente som har vaert i Russland og som har fortalt at de har blitt kjent med mange aapne og imoetekommende mennesker der. Hva gjelder polakker, har jeg blitt kjent med en del. Etter min erfaring virker noen "kalde", mens andre er veldig aapne og toysete (det gjelder baade menn og kvinner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 22. juli 2009 #238 Del Skrevet 22. juli 2009 Du tar heeelt feil fordi du ikke vet hva du snakker om. Sjekk de økonomiske tallene (det er kanskje for mye for deg). Russland er blant de 10 rikeste landene i verden. Folk flest er middelklasse. Du vet rett og slett ikke hva du snakker om, ditt ignorante lille menneske. fra en som faktisk bor og jobber der Vel, dette er det nå faktisk en sosialantropolog som har omfattende kunnskaper omkring emnet som sier, og jeg har vesentlig høyere tillit til det, enn det du sier. Et raskt søk ga meg følgende tall over land og økonomi: Russia 5 349 Turkey 7 687 Mexico 10 059 Poland 12 647 Slovak Republic 14 309 Hungary 15 946 Czech Republic 18 467 Portugal 19 388 Korea 20 907 Greece 21 689 New Zealand 24 498 Spain 25 582 Italy 27 699 Germany 28 605 France 29 554 Japan 29 664 Sweden 30 361 Finland 30 594 Belgium 30 851 Netherlands 31 191 Australia 31 231 Canada 31 395 United Kingdom 31 436 Denmark 31 932 Austria 31 944 Iceland 32 590 Switzerland 33 678 Ireland 35 767 Norway 38 765 Russland har ALDRI vært på noen topp 10-liste over verdens rikeste land, det er en ren løgn. Og ja, Russland er ikke bare fattig-det er lutfattig. Faktisk fattigere enn Mexico. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #239 Del Skrevet 22. juli 2009 Vel, dette er det nå faktisk en sosialantropolog som har omfattende kunnskaper omkring emnet som sier, og jeg har vesentlig høyere tillit til det, enn det du sier. Et raskt søk ga meg følgende tall over land og økonomi: Russia 5 349 Turkey 7 687 Mexico 10 059 Poland 12 647 Slovak Republic 14 309 Hungary 15 946 Czech Republic 18 467 Portugal 19 388 Korea 20 907 Greece 21 689 New Zealand 24 498 Spain 25 582 Italy 27 699 Germany 28 605 France 29 554 Japan 29 664 Sweden 30 361 Finland 30 594 Belgium 30 851 Netherlands 31 191 Australia 31 231 Canada 31 395 United Kingdom 31 436 Denmark 31 932 Austria 31 944 Iceland 32 590 Switzerland 33 678 Ireland 35 767 Norway 38 765 Russland har ALDRI vært på noen topp 10-liste over verdens rikeste land, det er en ren løgn. Og ja, Russland er ikke bare fattig-det er lutfattig. Faktisk fattigere enn Mexico. Og si at Russland er lutfattig blir ikke riktig. Men fordelinge av de rikdommer de har er veldig dårlig. De har enorme olje resuerser og andre naturlige resuerser som fint kunne gjort landet svært rikt. Men probelemet er at fordelingen av penger i Russland er så dårlig at det er bare svært få i Russland som får nytte av den enorme rikdom Russland har. Hadde de gjort med oljen slik vi har gjort i Norge og fordelt den skikkelig og gjort folke rikt. Så ville Russland vært mye mye rikere en de er i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 23. juli 2009 #240 Del Skrevet 23. juli 2009 Og si at Russland er lutfattig blir ikke riktig. Men fordelinge av de rikdommer de har er veldig dårlig. De har enorme olje resuerser og andre naturlige resuerser som fint kunne gjort landet svært rikt. Men probelemet er at fordelingen av penger i Russland er så dårlig at det er bare svært få i Russland som får nytte av den enorme rikdom Russland har. Hadde de gjort med oljen slik vi har gjort i Norge og fordelt den skikkelig og gjort folke rikt. Så ville Russland vært mye mye rikere en de er i dag Jo da, men Nigeria er nå et av verdens rikeste land på naturressurser, så jeg vil nødig bruke det alene som en mal på et lands rikdom, da, som du selv påpeker, det er et faktum at hvordan pengene fordeles har mye å si. En liten andel av russerne er veldig rike, men folk flest tar på ingen måte del i den rikdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå