Stefan Skrevet 31. mai 2009 #161 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg opplever rusiske kvinner som sterke, vakre, lærde, kulturelle, huslige og omsorgsfulle vesener. Russland i dag og for 20 år siden er to helt forskjellige ting. Nå er det mye rikdom der, og det er færre som søker seg til vesten. Problemet her er at det er mange fler kvinner enn menn, at det er mange som ønsker å finne seg en partner et annet sted i verden i stedet for å gå ned på egen standard. En kompis av meg skaffet seg en skjønnhet fra Russland, og etter at hun bodde her i fire år, bestemte de seg til å flytte til Moskva igjen fordi hun savnet storbyen. Det var definitivt kjærlighet, og de beviste også at nordmenn kan flytte på seg til Russland. Som nevnt er Russland et land i kraftig vekst, og det er ikke slik at de fleste søker seg til vesten grunnet penger lenger. Og kompisen min er definitvt ikke en taper.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 31. mai 2009 #162 Del Skrevet 31. mai 2009 Har sett noen russiske kvinner i bedriften jeg jobber i, og de ser søte ut. De er slanke, nette, bruker make-up og går ofte i skjørt. Ikke merkelig om norske menn skulle falle for de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guinevere Skrevet 31. mai 2009 #163 Del Skrevet 31. mai 2009 De jeg har møtt, har vært både søte, hyggelige og kunnskapsrike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 31. mai 2009 #164 Del Skrevet 31. mai 2009 De jeg har møtt, har vært både søte, hyggelige og kunnskapsrike. Enig Det finnes "gold-diggers" i alle land, norske "lykkejegere" også (som gifter seg med gamle gubber i USA f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #165 Del Skrevet 31. mai 2009 og det kan du godt bevise, eller...?? Selvfølgelig kan jeg bevise det. Hver eneste gang det er snakk om penger og menn svarer kvinnene på dette forumet unisont at penger ikke tiltrekker dem. Noen sier riktignok at de tiltrekkes av menn som har penger , men understreker at dette er pga. pengene har gitt mannen selvtillit og at han derfor er tiltrekkende. Tror du virkelig ikke på hva kvinnene her sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 31. mai 2009 #166 Del Skrevet 31. mai 2009 eller fordi de rett og slett ikke eier nålen i veggen etter allminnelig, vestlig målestokk Egentlig ganske ironisk at du klager over at russiske kvinner går etter penger, da du her innrømmer at norske kvinner gjør akkurat det samme! Så hva er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 1. juni 2009 #167 Del Skrevet 1. juni 2009 Egentlig ganske ironisk at du klager over at russiske kvinner går etter penger, da du her innrømmer at norske kvinner gjør akkurat det samme! Så hva er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 1. juni 2009 #168 Del Skrevet 1. juni 2009 Egentlig ganske ironisk at du klager over at russiske kvinner går etter penger, da du her innrømmer at norske kvinner gjør akkurat det samme! Så hva er egentlig forskjellen? Forskjellen er vel at når det gjelder gruppen av fattige utenlandske golddiggere uten utdannelse og med lite kunnskap om Norge, så har de ofte har en naiv tro på at menn i dette landet er så steinrike at de alle kommer til å bli forsørget på hans inntekt dersom de gifter seg og flytter hit. Altså: de forventer en fotball-frue tilværelse der de slipper å ha lønnet arbeid. Kvinner generelt sett, (norske som utenlandske) er opptatt av mannens inntekt , ja. Ikke nødvendigvis på grunn av pengene i seg selv, men på grunn av at en god inntekt gir stabilitet og trygghet i forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 1. juni 2009 #169 Del Skrevet 1. juni 2009 Kvinner generelt sett, (norske som utenlandske) er opptatt av mannens inntekt , ja. Ikke nødvendigvis på grunn av pengene i seg selv, men på grunn av at en god inntekt gir stabilitet og trygghet i forholdet. Nå virker det jo som om norske kvinner også ønsker en direkte eller indirekte frue tilværelse, siden de mener at mannens inntekt er så grusomt viktig for stabiliteten i forholdet? De legger jo også opp til at de til stor del skal forsørges av mannen. Når det gjelder utenlandske kvinner, så har jeg heller inntrykk av at de aller fleste av dem ihvertfall får seg en deltidsjobb etterhvert. Konklusjonen er vel bare at hele likestillingen er noe tull, fordi kvinner egentlig ønsker at menn skal tjene mer enn kvinner. Når kvinner og menn får mer lik inntekt betyr det bare at det blir flere ulykkelige enslige siden mange kvinner ikke lenger kan finne en mann som tjener særlig mer enn seg, fødselstallene synker til katastrofale dybder og alt går til helvete over tid. Bedre å reversere likestillingen altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #170 Del Skrevet 1. juni 2009 Nå virker det jo som om norske kvinner også ønsker en direkte eller indirekte frue tilværelse, siden de mener at mannens inntekt er så grusomt viktig for stabiliteten i forholdet? De legger jo også opp til at de til stor del skal forsørges av mannen. Når det gjelder utenlandske kvinner, så har jeg heller inntrykk av at de aller fleste av dem ihvertfall får seg en deltidsjobb etterhvert. Konklusjonen er vel bare at hele likestillingen er noe tull, fordi kvinner egentlig ønsker at menn skal tjene mer enn kvinner. Når kvinner og menn får mer lik inntekt betyr det bare at det blir flere ulykkelige enslige siden mange kvinner ikke lenger kan finne en mann som tjener særlig mer enn seg, fødselstallene synker til katastrofale dybder og alt går til helvete over tid. Bedre å reversere likestillingen altså. Tror du skal lese/ lære litt mere fakta gitt.. Ønsker kvinner at menn skal tjene mere? Hadde det vært tilfelle, så hadde nok kampen om likelønn stangert for mange år siden. Og i mange tilfeller så har mannen bedre betalt enn kvinnen fortsatt. Det finnes eksempler på mannlige sykepleiere som har høyere lønn enn en kvinnelig sykepleier i samme stilling på samme arbeidsplass!? Er nok ikke kvinnen som ønsker at mannen skal tjene bedre..tror du skal snu den teorien til at mannen faktisk føler seg mindre verdig hvis kvinnen tjener mest, og derav konflikter og brudd. Jeg er idag ansatt i et såkaldt "mannsdominert yrke" i norge finnes det bare 4 av oss. I USA hvor jeg til daglig jobber, er antallet kvinner høyere men alikevell lavt. Jeg har svettet blod og tårer, trent og jobbet skikkelig hardt for å bli akseptert som en likeverdig i dette yrket. Og hvem har problemer og kritikk eller slengbemerkninger ang yrkesvalget? ikke kvinner, men menn!!! Jeg tjener mere enn en gjennomsnittet og jeg har snakket med menn som helt ærlig sier at de hadde følt seg mindre værdt og/ eller truet av jobben min. Så likestilling er ikke en torne for kvinnene, men for noen menn som er usikre på seg selv pga oppvekst i et samfunn som har gjort det "sterke kjønn" til et "viktigere" kjønn enn kvinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 1. juni 2009 #171 Del Skrevet 1. juni 2009 Tror du skal lese/ lære litt mere fakta gitt.. Ønsker kvinner at menn skal tjene mere? Hadde det vært tilfelle, så hadde nok kampen om likelønn stangert for mange år siden. Og i mange tilfeller så har mannen bedre betalt enn kvinnen fortsatt. Det finnes eksempler på mannlige sykepleiere som har høyere lønn enn en kvinnelig sykepleier i samme stilling på samme arbeidsplass!? Er nok ikke kvinnen som ønsker at mannen skal tjene bedre..tror du skal snu den teorien til at mannen faktisk føler seg mindre verdig hvis kvinnen tjener mest, og derav konflikter og brudd. Nå er det jo faktisk flere kvinner her som helt åpent innrømmer at de går etter en mann med penger. Det er også slik at det kan virke som om kvinner ofte sier en ting, og gjør noe annet. Er jo ikke så politisk korrekt å si at man ønsker at menn skal tjene mer enn seg selv. Kampen om likelønn går fremover fordi noen få feminister med kontakt med de styrende har presset kampen fremover, uten at kvinner flest nødvendigvis støtter opp. Det er også mulig at kvinner tror de ønsker likelønn, mens de innerst inne fortsatt ønsker at menn skal tjene mest så de kan føle at mannen tar hånd om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #172 Del Skrevet 1. juni 2009 Nå er det jo faktisk flere kvinner her som helt åpent innrømmer at de går etter en mann med penger. Det er også slik at det kan virke som om kvinner ofte sier en ting, og gjør noe annet. Er jo ikke så politisk korrekt å si at man ønsker at menn skal tjene mer enn seg selv. Kampen om likelønn går fremover fordi noen få feminister med kontakt med de styrende har presset kampen fremover, uten at kvinner flest nødvendigvis støtter opp. Det er også mulig at kvinner tror de ønsker likelønn, mens de innerst inne fortsatt ønsker at menn skal tjene mest så de kan føle at mannen tar hånd om dem. Hvis du lever i den tro...så skal ikke jeg diskutere med deg engang. Men jeg vil gjerne poengtere at i mine øyne så er du ikke bare på jordet, men på feil jorde i feil land og 100 år etter skjema. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #173 Del Skrevet 1. juni 2009 Hvis du lever i den tro...så skal ikke jeg diskutere med deg engang. Men jeg vil gjerne poengtere at i mine øyne så er du ikke bare på jordet, men på feil jorde i feil land og 100 år etter skjema. Lykke til!! Les denne boken du, jenta mi. http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article1609467.ece "- Ønsket om å gifte seg rikt er blitt et av Vestens største tabuer. Det skjer hele tiden, men ingen tør å medgi det. Mange gjør det, men alle blånekter når du spør, sier Black." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #174 Del Skrevet 1. juni 2009 "- Ønsket om å gifte seg rikt er blitt et av Vestens største tabuer. Det skjer hele tiden, men ingen tør å medgi det. Mange gjør det, men alle blånekter når du spør, sier Black." Sannere ord er ikke blitt sagt på lenge her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 1. juni 2009 #175 Del Skrevet 1. juni 2009 Hvis du lever i den tro...så skal ikke jeg diskutere med deg engang. Men jeg vil gjerne poengtere at i mine øyne så er du ikke bare på jordet, men på feil jorde i feil land og 100 år etter skjema. Lykke til!! Jeg bare viser til det som kvinner selv gir uttrykk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. juni 2009 #176 Del Skrevet 1. juni 2009 Vanskelig dette med nyanser, en kvinne er alle kvinner eller er det ikke sånn? Så klart det finnes norske kvinnelige golddiggers, men det betyr ikke at alle norske kvinner er golddiggers. Så klart det finnes menn som føler seg mindreverdig hvis de tjener mindre enn kvinnen, men det betyr ikke at alle menn gjør det. Så klart det finnes kvinner som ønsker å bli tatt hånd om av en mann, bli forsørget men det betyr ikke at alle kvinner ønsker det. Så klart det finnes menn som helst vil ha en hjemmeværende kone, men det betyr ikke at alle menn ønsker det. Jeg er lei av stereotypene om at kvinner er sånn og menn er sånn bare fordi NOEN av arten er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 1. juni 2009 #177 Del Skrevet 1. juni 2009 [ Hvor mange nordmenn flytter til Russland? Ingen. Og det sier sitt. Unskyld meg, men jeg må bare le av dette litt Hvordan kan du vite at ingen fra Norge flytter til Russland? Jeg kjenner jo noen (flere) som har gjort det, både norske jenter og norske menn. At du kjenner ingen betyr ikke at det ikke skjer At du KUN tenger penger betyr ikke at alle gjør det, dessuten finnes det yrker hvor folk tjener godt med penger også i Øst-Europa, like bra som i Norge mens alt er mye billigere der så det lønner seg å bo "i ett fattig land" Det er et faktum at russere(og andre øst-europeere)flytter til Vesten i stor skala, på samme måte som det er et faktum at dette er et resultat av kommunismens fiasko, da det tar mange, mange tiår å få et land noelunde på fote igjen etter slikt. Og ang. det siste du skriver: Men da ER jo pengene en motivasjon, da(altvernativt at de gjør det pga. mannen/konens hjemlengsel)! Hele poenget mitt er jo at folk flytter fra øst-Europa til vest-Europa, mens folk ikke flytter fra vest-Europa til øst-Europa med mindre de da får andre goder av det, som at de faktisk får bedre økonomi pga. en ekstraordinært god jobb, som gjør at de ikke blir rammet av den generelle lave levestandaren i landet. Man lever i sin egen drømmeverden hvis en tror øst-Europa så mye som kan måle seg med vest-Europa i levestandard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 1. juni 2009 #178 Del Skrevet 1. juni 2009 Og ang. det siste du skriver: Men da ER jo pengene en motivasjon, da(altvernativt at de gjør det pga. mannen/konens hjemlengsel)! Vel, for mange russiske kvinner er det jo en motivasjon at det er en stor mangel på menn som ikke er alkoholikere og/eller straffedømt i Russland. Var jo tilogmed noen russiske damer som hadde giftet seg med noen palestinske menn og blitt med til Gaza. Tror ikke det var på grunn av levestandarden akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 1. juni 2009 #179 Del Skrevet 1. juni 2009 Russland i dag og for 20 år siden er to helt forskjellige ting. Nå er det mye rikdom der, og det er færre som søker seg til vesten. Atter en gang ligger jeg ut linken min: http://kilden.forskningsradet.no/c17344/ar...ithin_tid=17514 Sitat: Etter kommunismens fall har det skjedd store endringer i det økonomiske og politiske liv, men Frostestad mener at situasjonen for folk flest ikke har forandret seg så mye. – Noen få har blitt veldig rike, men folk flest lever som før, eller har kanskje gått litt ned i levestandard, sier hun.(sitat slutt) Det eneste stedet det er mye rikdom i Russland, er inne i ditt eget hode. Det er en lliten, rik elite, ja, og de har det veldig bra, men de representerer på ingen måte russere flest. Klasseskillene i Russland er jo enorme, hvor man har noen få som er veldig rike, deretter har man middelklassen, som er fattige sett med vestlige øyne, og så har man arbeiderklassen, som omtrent må slite seg ihjel for å overleve. Begge de to sistnevnte klassene er for øvrig langt større enn den lille, rike eliten midt i Moskvas beste strøk(og Moskva er absoulut ikke representativt for Russland som land, da levestandaren der er veldig mye høyere enn i resten av landet). Jeg var, som tidligere nevnt, i Sovjetunionen, nærmere bestemt Moskva, i 1987. Vi bodde hos en vanlig middelklassefamilie der(kanskje litt feil betegnelse, da det var veldig liten forskjell på folks økonomi før Sovjet falt). Husleien var billig, sykehus og barnas skolegang gratis og jobbene deres trengte de ikke bekymre seg for å miste, men der stoppet også det positive. Selv om de jobbet 43 timers uker, måtte de hver måned skrape sammen penger for å få råd til nok mat, og nye klær var nærmest en luksus, selv om klærne var av relativt dårlig kvalitet. Moren i huset snakket veldig godt engelsk(hun jobbet som skipsmegler), og vi snakket en del om forholdene i landet. Blant annet fortalte hun at hun mange ganger hadde lurt en del på hvordan livet hadde vært dersom de hadde vært bosatt i Vesten, om de hadde hatt masse mat, råd til klær av ok kvalitet, økonomisk og materiell velstand etc. Jeg er overbevist om at det i veldig stor grad også er disse tingene som fører til at øst-europeere pr i dag i så stor grad velger å dra til Vesten(for, som kjent, situasjonen er ikke nevneverdig annerledes der i dag enn i 1987): Håpet om et bedre liv hvor ingenting mangler, noe jeg absoulut synes er forståelig at de ønsker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 1. juni 2009 #180 Del Skrevet 1. juni 2009 Vel, for mange russiske kvinner er det jo en motivasjon at det er en stor mangel på menn som ikke er alkoholikere og/eller straffedømt i Russland. Var jo tilogmed noen russiske damer som hadde giftet seg med noen palestinske menn og blitt med til Gaza. Tror ikke det var på grunn av levestandarden akkurat. Nei, det er klart. Men det handler om at menn som er noe å ha er en mangelvare i Russland, og de mennene som er noe å ha, er det hard kamp om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå