I Grosny Skrevet 3. mai 2009 #121 Skrevet 3. mai 2009 Russland er IKKE er fattig land. :gjeiper: Du kan kaste skolebøkene fra syttitallet nå... Dessverre. Russland er et ekstremt fattig land. Levestandarden ligger på 70 prosent av hva den var før Jeltsin ranet landet. Og de fattige og de vanlige er mye fattigere fordi de steinrike stikker av med alt og kjører rundt i Bentley med Rolex og hele pakka. de bor i palasser bak 6 meter høye murer ved f. eks Gorkijparken.
I Grosny Skrevet 3. mai 2009 #122 Skrevet 3. mai 2009 Da jeg først snublet innom dette forumet startet jeg et innlegg der jeg skrev litt om hva slags forhold jeg ønsket. Et forhold med en dame som aksepterte at jeg stod for 30-40% av husarbeidet (samt alt det typiske mannfolkarbeidet), ei dame som ønsket å få barn selv om hun kun er 20-25 og som vil prioritere familie og ekteskap foran karriere (selv om hun har høyere utdanning). Tilbakemeldingene fra damene her på forumet var enda verre enn jeg i min villeste fantasi hadde fryktet, men da jeg skrev det tilsvarende i den engelske seksjonen av et forum for forsmådde, russiske kvinner (siden heter "anti-date" og er kjent for å være samlingssted for de bitreste damene i Russland), fikk jeg kjemperespons! Damer i 30-årene skrev de skulle ønske de bare var litt yngre (selv er jeg 26), og en av de yngre tok kontakt med meg nesten umiddelbart. Det virker som selv de verste russiske kvinnene er bedre enn de fleste norske, med andre ord Jeg gir ikke inntrykk av å være interessert i et forhold når jeg kun ønsker sex. Jeg er rasebevisst, ikke slem Når menn gifter seg med russiske kvinner, er det fordi de russiske damene krangler mindre, ikke føler seg undertrykt når de utfører husarbeid, ikke klager på langt nær like mye, er trofaste, konservative og familieorienterte. I tillegg er det hard kamp for de få mennene som er noe å satse på i Russland, så jentene der er vant til å ta veldig godt vare på utseendet sitt. Konservativ mann. Jeg synes du tenker litt feil. Du ønsker utdannet og dannet kvinne. Slike kvinner har gjerne ambisjoner, og hvis du bremser disse med kjøkkentjeneste, så bremser du også kjærligheten. En intellektuell kapasitet trenger intellektuelle utfordringer for ikke å visne. Intelllektuelle Russiske kvinner er krevende, og jeg anbefaler deg faktisk å studere fiolosofi og kunsthistorie for å kunne henge med i svingene. En slik kvinne bør hurtigst mulig få Norsk-kurs, og må få kunne leve ut sitt talent. Hvis du bremser dette, så vil ikke denne blomsten blomstre i sin fulle skjønnhet. Jeg anbefaler på det varmeste intellektuelle Russiske kvinner, men bare hvis du vil gi det som skal til for at de skal stortrives. Det er mulig at hennes mål er å arbeide kvalifisert. Si tusen takk for det , og bestill heller husarbeid fra profesjonel hushjelp. Stell med henne , og støtt henne fullt ut, og dere vil se at muligheten for livslang kjærlighet optimaliseres. Dårlig behandling, hersketeknikk og sjalusi vil uvergerlig føre til skilsmisse. Husk at slikdame du trakter etter fort kan bli din intellektuelle overmann. Du må være villig til å nyte hennes overkvalitet og støtte og oppmuntre denne. Hvis du gjør det vil hun støtte deg og hjelpe deg i din karriere på en måte få Norske damer hadde klart. Jeg tror forresten du vil slite litt med å finne rasister hvis du sikter for høyt angående utdannelses og dannelsesnivå. De best utdannete er gjerne mer verdensvante enn de som ikke har utdannelse.
I Grosny Skrevet 3. mai 2009 #123 Skrevet 3. mai 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Russiske jenter er bra! Er de annerledes enn Norske? Har de andre verdier? Andre forventninger? Av en eller annen grunn ser det ut som Russiske damer i Norge er generelt bedre utdannet, og mer kunnskapsrike enn Norske kvinner og menn. Det kan se ut som de utdannete gjerne har reist vestover. Dette kan skyldes anarkiet etter Sovjetunionens fall. Kanskje de velutdannete har hatt større evne til å reise ut også. I Russland og i Sovjet ble det vist mye Hollywoodfilmer, og det kunne se ut som om folk i vesten generelt var ganske velstående. At gresset var grønnere på den andre siden av gjerdet. Når Krisa kom ble det enda mer aktuelt å reise. Russere er nok mer opptatt av klær, og mindre av bolig enn det som er normalt i Norge. Russiske damer er vant til høfligere menn enn de Norske.
Konservativ Mann Skrevet 4. mai 2009 #124 Skrevet 4. mai 2009 Konservativ mann. Jeg synes du tenker litt feil. Du ønsker utdannet og dannet kvinne. Slike kvinner har gjerne ambisjoner, og hvis du bremser disse med kjøkkentjeneste, så bremser du også kjærligheten. En intellektuell kapasitet trenger intellektuelle utfordringer for ikke å visne. Intelllektuelle Russiske kvinner er krevende, og jeg anbefaler deg faktisk å studere fiolosofi og kunsthistorie for å kunne henge med i svingene. En slik kvinne bør hurtigst mulig få Norsk-kurs, og må få kunne leve ut sitt talent. Hvis du bremser dette, så vil ikke denne blomsten blomstre i sin fulle skjønnhet. Jeg anbefaler på det varmeste intellektuelle Russiske kvinner, men bare hvis du vil gi det som skal til for at de skal stortrives. Det er mulig at hennes mål er å arbeide kvalifisert. Si tusen takk for det , og bestill heller husarbeid fra profesjonel hushjelp. Stell med henne , og støtt henne fullt ut, og dere vil se at muligheten for livslang kjærlighet optimaliseres. Dårlig behandling, hersketeknikk og sjalusi vil uvergerlig føre til skilsmisse. Husk at slikdame du trakter etter fort kan bli din intellektuelle overmann. Du må være villig til å nyte hennes overkvalitet og støtte og oppmuntre denne. Hvis du gjør det vil hun støtte deg og hjelpe deg i din karriere på en måte få Norske damer hadde klart. Jeg tror forresten du vil slite litt med å finne rasister hvis du sikter for høyt angående utdannelses og dannelsesnivå. De best utdannete er gjerne mer verdensvante enn de som ikke har utdannelse. 1) Jeg forventer selvfølgelig ikke at en fremtidig kone skal forsake jobb og karriere til fordel for husarbeidet, men snarere at hun ikke skal forsake familien til fordel for karrieren. Dvs. at hun faktisk klarer å være lykkelig med 6-8 timers arbeidsdag i en jobb som er relevant for utdannelsen sin og fortsatt mestre å være tilstedeværende som kone og mor. Som du nevner er hushjelp er også et alternativ. 2) Da jeg selv har seks års universitetsutdannelse tror jeg det vil bli veldig lite stimulerende med en kone som ikke har høyere utdannelse. Jeg tror imidlertid ikke at det er noen overhengende fare for at jeg vil bli en eventuell russisk kone (eller norsk for den saks skyld) intellektuell underlegen; men unntak kan selvfølgelig tenkes. 3) Å være rasebevisst handler om å erkjenne visse biologiske fakta, så som hvordan tilpasning til ulike miljøer med nødvendighet fører til genetiske forskjeller mellom ulike grupperinger (raser) innen én og samme art. Rasist, trenger en fremtidig kone ikke å være (ikke rasebevisst heller for den saks skyld, såfremt hun aksepterer at jeg er det).
I Grosny Skrevet 4. mai 2009 #125 Skrevet 4. mai 2009 1) Jeg forventer selvfølgelig ikke at en fremtidig kone skal forsake jobb og karriere til fordel for husarbeidet, men snarere at hun ikke skal forsake familien til fordel for karrieren. Dvs. at hun faktisk klarer å være lykkelig med 6-8 timers arbeidsdag i en jobb som er relevant for utdannelsen sin og fortsatt mestre å være tilstedeværende som kone og mor. Som du nevner er hushjelp er også et alternativ. 2) Da jeg selv har seks års universitetsutdannelse tror jeg det vil bli veldig lite stimulerende med en kone som ikke har høyere utdannelse. Jeg tror imidlertid ikke at det er noen overhengende fare for at jeg vil bli en eventuell russisk kone (eller norsk for den saks skyld) intellektuell underlegen; men unntak kan selvfølgelig tenkes. 3) Å være rasebevisst handler om å erkjenne visse biologiske fakta, så som hvordan tilpasning til ulike miljøer med nødvendighet fører til genetiske forskjeller mellom ulike grupperinger (raser) innen én og samme art. Rasist, trenger en fremtidig kone ikke å være (ikke rasebevisst heller for den saks skyld, såfremt hun aksepterer at jeg er det). 1. Russiske intellektuelle kvinner prioriterer fritid og kultur. De vil helst ikke jobbe etter kl 16, og de ønsker gjerne å gå på teater eller utstilling en gang i uka. 2. 6 år på universitetet hjelper , men du vil uansett se at de på sine områder ligger på et høyere nivå enn deg. Du vil også ha dine områder der du ligger på ett høyere nivå. Det er viktig at du aksepterer at de på en del felter ligger på et høyere nivå, og er ydmyk. Dette er en fordel, fordi dere to til sammen vil havne på et høyere nivå enn der dere er alene. 3. Hvis du tror at hvite mennesker har fortrinn i Norsk klima og Norsk mentalitet, og at du vil avle hvitt, så trenger du ikke snakke om det. Finn ei hvit dame du. Hvis dattera dere får vil ha en mørkhudet, så er det fint lite dere kan gjøre med det uten å gjøre noe som deres datter vil hate dere for. Hvis dere oppdrar barna til å ikke begjære mørke mennesker, så blir de mørke dobbelt så spennende. Eneste måten å hindre slikt er å bosette seg i hvite strøk der sjarmerende brune ungdommer er sjeldne. Så mitt raseråd er : Glem det. Og du må ikke nødvendigvis fortelle kona di om den egentlige grunnen til at du kjøper hus på Snarøya.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #126 Skrevet 6. mai 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Tror at 90% av russiske kvinner har trønderbart! Og så har du de veldig få %ene som er usedvanlig vakre ( i ungdommen) for når de blir eldre, blir de gamle små "babuskaer" med trønderbart. Og klesstilen er omtrnet som "i våre verste år" fra 80-tallet.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #127 Skrevet 6. mai 2009 Tror at 90% av russiske kvinner har trønderbart! Og så har du de veldig få %ene som er usedvanlig vakre ( i ungdommen) for når de blir eldre, blir de gamle små "babuskaer" med trønderbart. Og klesstilen er omtrnet som "i våre verste år" fra 80-tallet. Selv om det skulle være 90% stygge damer der, så utgjør de resterende prosentene ca. 6 millioner usedvanlig vakre damer. Det holder for meg.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 6. mai 2009 #128 Skrevet 6. mai 2009 Selv om det skulle være 90% stygge damer der, så utgjør de resterende prosentene ca. 6 millioner usedvanlig vakre damer. Det holder for meg. det var fint sagt :-)
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #129 Skrevet 6. mai 2009 Tror at 90% av russiske kvinner har trønderbart! Og så har du de veldig få %ene som er usedvanlig vakre ( i ungdommen) for når de blir eldre, blir de gamle små "babuskaer" med trønderbart. Og klesstilen er omtrnet som "i våre verste år" fra 80-tallet. De gamle russiske damene du ser er de som har vokst opp under sovjet. Vanskelig å si hvordan dagens russiske jenter kommer til å se ut som gamle.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #130 Skrevet 7. mai 2009 3) Å være rasebevisst handler om å erkjenne visse biologiske fakta, så som hvordan tilpasning til ulike miljøer med nødvendighet fører til genetiske forskjeller mellom ulike grupperinger (raser) innen én og samme art. Rasist, trenger en fremtidig kone ikke å være (ikke rasebevisst heller for den saks skyld, såfremt hun aksepterer at jeg er det). Hvis du er rasebevisst, hvorfor skal du ha en russer som tilhører den slaviske folkegruppen? Er du ikke germansk selv?
Nadir Skrevet 11. mai 2009 #131 Skrevet 11. mai 2009 Hm, men er ikke dating over internett noe en kun gjør for sex? Seriøse forhold er ikke for nettet? Hvorfor det? Internett er et sted hvor man møter andre mennesker. Som noen sa her - kjærligheten kjenner ingen grenser.
Gjest Bond Skrevet 15. mai 2009 #132 Skrevet 15. mai 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 15. mai 2009 #133 Skrevet 15. mai 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Jeg kjenner flere russiske damer siden jeg bor i Finnmark. Det er absolutt ikke noe "second hand" over russiske damer. De er mye mer dame enn vi nordmenn er. Mer jålete. Tror de er oppvokst på høyhælte sko. Det ser unektelig litt komisk når vaskedama på jobb svinser rundt på høyhælte sko og kort skjørt, hehe. De jobber hardt. Norske elever har det lettvint på skolen i.f.t russere. Mye mer selvdisiplin hos dem. Så du ska være jævli gla hvis du klare å få dæ en russisk dame!
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #134 Skrevet 16. mai 2009 De russiske er tynnere enn de tykke norske, og de russiske sminker seg heldivis mer.
Virreliten Skrevet 16. mai 2009 #135 Skrevet 16. mai 2009 En venn "fant seg" ei russisk jente på nett. Vi var fordomsfullt skeptiske, men tok i mot henne med nysgjerrighet. Og endte med en god venn med god utdannelse (bedre enn noen av oss), som har en sunn balanse av ydmykhet og stolthet og integritet, som slett ikke lar seg plukke på nesen. Flott jente, og nå er det ham vi kjefter på hvis han er breial ovenfor henne.
Gjest tja Skrevet 17. mai 2009 #136 Skrevet 17. mai 2009 Jeg kjenner flere russiske damer siden jeg bor i Finnmark. Det er absolutt ikke noe "second hand" over russiske damer. De er mye mer dame enn vi nordmenn er. Mer jålete. Tror de er oppvokst på høyhælte sko. Det ser unektelig litt komisk når vaskedama på jobb svinser rundt på høyhælte sko og kort skjørt, hehe. De jobber hardt. Norske elever har det lettvint på skolen i.f.t russere. Mye mer selvdisiplin hos dem. Så du ska være jævli gla hvis du klare å få dæ en russisk dame! Det er russiske damer som vasker hos oss også, men de bruker flate sko og uniform...
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #137 Skrevet 17. mai 2009 Det er russiske damer som vasker hos oss også, men de bruker flate sko og uniform... Sier ikke nei til en russisk dame i uniform, jeg. Selv ikke om hun har flate sko.
Gjest brutal_mann Skrevet 18. mai 2009 #138 Skrevet 18. mai 2009 Noen sier at de er ålreit, noen mener at de er "second hand" som ingen normal norsk mann vil ha..Hva synes dere, og hvorfor? Finnes masse grisefine russike jenter. men folk med slavisk avstamning har en mentalitet som er litt waco... Holder meg laaaangt unna.
Monica1968 Skrevet 29. mai 2009 #139 Skrevet 29. mai 2009 (endret) Jeg tror man kan finne sin store kjærlighet i Russland, Thailand, Polen, USA eller Sverige for den saks skyld. Jeg synes sammenligningen din her blir litt merkelig. USA og Sverige er rike land som tilhører Vesten, og hvor befolkningen har omtrent samme levestandard som oss, noe som fører til at de normalt sett ikke vil ha økonomiske motiver for å bli sammen med en. Thailand er et fattig land, og ligger i den fattige delen av verden. Den gjengse innbygger har en levestandard som er svært lav i vår målestokk, og de har selvsagt rene økonomiske motiver for å bli sammen med en vestlig mann. Dette har i de aller, aller fleste tilfeller ingenting med noe som helst annet enn penger å gjøre, da de vet at de i Vesten kan få en langt høyere levestandard, større økonomisk frihet og et bedre liv enn i Thailand. Eller tror dere en pen thailandsk kvinne på 20 år gifter seg med en tjukk og høyst middelmodig vestlig mann på 60 av kjærlighet? Det går selvsagt ann, men sjansen er i mine øyne omtrent ikke større enn sjansen for å vinne i lotto. Russland og Polen kan en si omtrent det samme om. Dette er land som tilhører den forhenværende Østblokken, og for meg, som vokste opp med Den kalde krigen og var voksen da Muren falt, og var i Sovjetunionen(nærmere bestemt Moskva)i 1987, hvor vi bodde hos en familie, og dermed så kontrastene til vår verden(og den gejngse russer eller polakk har ikke fått høyere levestandard etter kommunismens fall, så det er sagt: Noen få har blitt veldig rike, de fleste lever som før, eller har muligens gått litt ned i levestandard siden kommunismen falt, link: http://kilden.forskningsradet.no/c17344/ar...thin_tid=17514) er det vel ikke så veldig innviklet å skjønne hvorfor jeg er ytterst skeptisk til menn som importer koner derifra? Jeg tror det samme om dem som om thaier: Nemlig at for det store flertallet er det penger, ikke kjærlighet, som er motivasjonen. Og så det er sagt: Jeg har absoulut ingenting imot kvinnene de importerer, da det absoulut er forståelig at de ønsker seg et bedre liv i Vesten, men jeg har noe imot mennene som importerer dem. Endret 29. mai 2009 av Rachel1968
Gjest Gjest_caracal_* Skrevet 29. mai 2009 #140 Skrevet 29. mai 2009 Man kan ikke helt dra russland over den samme kammen som disse andre landene. Russland har veldig mye å tilby, kanskje spesielt i de store byene som vi ikke har her. Samtidig kan jeg legge til at det er 10 millioner, ja 10 millioner single damer i Russland. Det sier seg selv at hvis disse skal ha håp om å kunne danne seg en familie så må de enten dele en mann med en annen dame, eller stjele han eller se utenfor landegrensene. Noe som ofte er enklere, spennende og ved første øyekast et bedre alternativ. Lite tenker man om feks norge og sverige at det er lite kultur, tradisjon mange andre ting som russere setter stor pris på. Vi ser på oss selv som rike..Men..jeg har vært mye i russland og kan si at vi på mange måter er forferdelig fattige.. Jeg har lært mye om livet og medmenneskelighet fra disse turene. Caracal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå