Konservativ Mann Skrevet 11. januar 2009 #61 Skrevet 11. januar 2009 Ja de er heldigvis ikke så kresne Men det er jeg Spørsmålet er om norske damer har GRUNN til å være kresne; ser ofte lubne, fæle damer som går med nesa i sky og snakker om kravene de vil stille. Som om de er i en posisjon til denslags. *Rister oppgitt på hodet*
Konservativ Mann Skrevet 11. januar 2009 #62 Skrevet 11. januar 2009 Ikke rart du ikke får deg en bra norsk kvinne når du er så bitter. Finn en rasebevisst,ung (18-23), slank, sporty jente med høyere utdannelse som ønsker å få barn før hun er 25, som ønsker å prioritere familie fremfor karriere (og dermed gå ned i stillingsprosent mens barna er små, for å ta seg av hus og hjem). Hvis du finner en slik en, skal jeg smile mitt hyggeligste smil og la tvilen komme henne til gode. Sannsynligheten for at du finner en slik jente i Norge (som er singel) er nok imidlertid minimal. Andre damer enn dette har jeg en lunken holdning til, da drar jeg heller østover, så får jeg heller bli stemplet som "bitter".
Pjukset Skrevet 11. januar 2009 #63 Skrevet 11. januar 2009 Finn en rasebevisst,ung (18-23), slank, sporty jente med høyere utdannelse som ønsker å få barn før hun er 25, som ønsker å prioritere familie fremfor karriere (og dermed gå ned i stillingsprosent mens barna er små, for å ta seg av hus og hjem). Hvis du finner en slik en, skal jeg smile mitt hyggeligste smil og la tvilen komme henne til gode. Sannsynligheten for at du finner en slik jente i Norge (som er singel) er nok imidlertid minimal. Andre damer enn dette har jeg en lunken holdning til, da drar jeg heller østover, så får jeg heller bli stemplet som "bitter". Rasebevisst? Ja du har rett, du vil ha store problemer med å finne en slik jente i Norge.
Gjest farge Skrevet 11. januar 2009 #64 Skrevet 11. januar 2009 Finn en rasebevisst,ung (18-23), slank, sporty jente med høyere utdannelse som ønsker å få barn før hun er 25, som ønsker å prioritere familie fremfor karriere (og dermed gå ned i stillingsprosent mens barna er små, for å ta seg av hus og hjem). Hvis du finner en slik en, skal jeg smile mitt hyggeligste smil og la tvilen komme henne til gode. Sannsynligheten for at du finner en slik jente i Norge (som er singel) er nok imidlertid minimal. Andre damer enn dette har jeg en lunken holdning til, da drar jeg heller østover, så får jeg heller bli stemplet som "bitter". Stikk en tur til vestlandet.
Pjukset Skrevet 11. januar 2009 #65 Skrevet 11. januar 2009 Men det er jeg Spørsmålet er om norske damer har GRUNN til å være kresne; ser ofte lubne, fæle damer som går med nesa i sky og snakker om kravene de vil stille. Som om de er i en posisjon til denslags. *Rister oppgitt på hodet* Ærlig talt, du er svært sneversent som syns litt for godt om deg selv! Håper du modnes med alderen.
Konservativ Mann Skrevet 11. januar 2009 #66 Skrevet 11. januar 2009 Rasebevisst? Ja du har rett, du vil ha store problemer med å finne en slik jente i Norge. Nettopp! Russland har jo blitt beskyldt for å være "verdens mest rasistiske land". Noen av spørsmålene som til stadighet blir stilt i disse forumene for vestlige menn på jakt etter (eller som har giftet seg med) øst-europeiske kvinner er spørsmål om hvordan disse mennene skal forholde seg til at deres nye flamme nekter å la seg behandle av en farget lege, ikke ønsker kontakt med de av naboene som er fargede osv. En bekjent av meg er med i et idrettslag der en mann og hans tsjekkiske kone deltar. Under en diskusjon om sigøynere hadde noen av nordmennene sagt at problemet var sigøynernes kultur. Da hadde den tsjekkiske pusen øyeblikkelig sagt at hun trodde kulturen alene ikke var svaret, de har det nok i blodet, mente hun. Hun er visst veldig pen, alltid blid og hyggelig, og har visst bakt kaker og vafler til hele foreningen uten annen grunn enn at hun liker denslags. Etter å ha hørt mange slike historier er jeg svært oppstemt og nysgjerrig på disse damene, som virker som et veldig spennende alternativ til norske damer.
Pjukset Skrevet 11. januar 2009 #67 Skrevet 11. januar 2009 Hun er visst veldig pen, alltid blid og hyggelig, og har visst bakt kaker og vafler til hele foreningen uten annen grunn enn at hun liker denslags. Etter å ha hørt mange slike historier er jeg svært oppstemt og nysgjerrig på disse damene, som virker som et veldig spennende alternativ til norske damer. Jeg kan ikke annet enn å
Gjest CookieMonster Skrevet 11. januar 2009 #68 Skrevet 11. januar 2009 Nettopp! Russland har jo blitt beskyldt for å være "verdens mest rasistiske land". Noen av spørsmålene som til stadighet blir stilt i disse forumene for vestlige menn på jakt etter (eller som har giftet seg med) øst-europeiske kvinner er spørsmål om hvordan disse mennene skal forholde seg til at deres nye flamme nekter å la seg behandle av en farget lege, ikke ønsker kontakt med de av naboene som er fargede osv. En bekjent av meg er med i et idrettslag der en mann og hans tsjekkiske kone deltar. Under en diskusjon om sigøynere hadde noen av nordmennene sagt at problemet var sigøynernes kultur. Da hadde den tsjekkiske pusen øyeblikkelig sagt at hun trodde kulturen alene ikke var svaret, de har det nok i blodet, mente hun. Hun er visst veldig pen, alltid blid og hyggelig, og har visst bakt kaker og vafler til hele foreningen uten annen grunn enn at hun liker denslags. Etter å ha hørt mange slike historier er jeg svært oppstemt og nysgjerrig på disse damene, som virker som et veldig spennende alternativ til norske damer. Dra nå, så blir vi kvitt deg! Søk etter en dame som vil fungere som hushjelp samtidig som hun sprer beina i hytt og pine. Du finner sikkert noen som du kan utnytte, men som samtidig utnytter deg. Skjønner ikke hvorfor du er på kvinneguiden når du misliker alle norske damer så fælt? Lykke til med jakten på ny hushjelp, får håpe du finner ei som snakker litt engelsk da så du slipper å slå henne for at hun skal adlyde deg.
Gjest fisk Skrevet 11. januar 2009 #69 Skrevet 11. januar 2009 Nettopp! Russland har jo blitt beskyldt for å være "verdens mest rasistiske land". Noen av spørsmålene som til stadighet blir stilt i disse forumene for vestlige menn på jakt etter (eller som har giftet seg med) øst-europeiske kvinner er spørsmål om hvordan disse mennene skal forholde seg til at deres nye flamme nekter å la seg behandle av en farget lege, ikke ønsker kontakt med de av naboene som er fargede osv. En bekjent av meg er med i et idrettslag der en mann og hans tsjekkiske kone deltar. Under en diskusjon om sigøynere hadde noen av nordmennene sagt at problemet var sigøynernes kultur. Da hadde den tsjekkiske pusen øyeblikkelig sagt at hun trodde kulturen alene ikke var svaret, de har det nok i blodet, mente hun. Hun er visst veldig pen, alltid blid og hyggelig, og har visst bakt kaker og vafler til hele foreningen uten annen grunn enn at hun liker denslags. Etter å ha hørt mange slike historier er jeg svært oppstemt og nysgjerrig på disse damene, som virker som et veldig spennende alternativ til norske damer. Hvorfor synes du det er et bra karaktertrekk å behandle mennesker dårligere bare fordi de tilfeldigvis har en annen hudfarge?
Konservativ Mann Skrevet 11. januar 2009 #70 Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor synes du det er et bra karaktertrekk å behandle mennesker dårligere bare fordi de tilfeldigvis har en annen hudfarge? Nei, det synes jeg ikke, men jeg ønsker å treffe en kvinne som deler min oppfatning av at det er best å ikke omgås fargede og som er inneforstått med at jeg vil oppdra våre barn til å dele dette synspunktet.
Konservativ Mann Skrevet 11. januar 2009 #71 Skrevet 11. januar 2009 Dra nå, så blir vi kvitt deg! Søk etter en dame som vil fungere som hushjelp samtidig som hun sprer beina i hytt og pine. Det holder at hun tar i et tak i hjemmet og har en sunn appetitt på sex. Du finner sikkert noen som du kan utnytte, men som samtidig utnytter deg. Så hvis man ønsker å ha et familieliv med en kvinne som tar seg av barna, lager mat og holder huset rent (med hjelp fra mannen) fremfor en dame som setter forfremmelser og tåpelige lønnsøkninger foran mann og barn, så "utnytter" man noen? Skjønner ikke hvorfor du er på kvinneguiden når du misliker alle norske damer så fælt? Jeg forsøker å reparere feminister. Lykke til med jakten på ny hushjelp, får håpe du finner ei som snakker litt engelsk da så du slipper å slå henne for at hun skal adlyde deg. Jeg tyr ikke til vold mot kvinner. Jeg nøyer meg eventuelt med holde meg langt unna de som ikke lever opp til den standarden jeg forventer.
Pjukset Skrevet 11. januar 2009 #72 Skrevet 11. januar 2009 Nei, det synes jeg ikke, men jeg ønsker å treffe en kvinne som deler min oppfatning av at det er best å ikke omgås fargede og som er inneforstått med at jeg vil oppdra våre barn til å dele dette synspunktet. Hva skjer hvis du omgås fargede? Blir du syk? Blir du redd?
Gjest CookieMonster Skrevet 11. januar 2009 #74 Skrevet 11. januar 2009 Konservativ mann: du er den mest ufordragelige tåpelige fjompen jeg har vært borti. Foreldrene dine gjorde en svært dårlig jobb da de oppdro deg med de holdningene du fremviser. Du er rasist, selvgod og du takler ikke at kvinner er likeverdige og likestilt menn. Det er du som trenger en oppdragelse!! Hvorfor kan ikke du være hjemme med barna da mens hun jobber? Hvorfor er det så galt?? Du klarer vel ta vare på barn du også?? Jeg tar meg hvertfall ikke mastergrad og 5 årig høyere utdannelse for å være hjemmeværende, jeg ønsker ikke et slikt liv. Det å få barn og familie er faktisk ikke alt her i livet, det gjelder både for menn og kvinner. Noen ønsker disse tingene og i tillegg kanskje bare gå hjemme og det er helt greit dersom det gjør deg lykkelig. For de fleste så holder ikke det. Det burde du skjønne også. Det går fint ann å ha en karrierre og samtidig ha familie, men du er vel for lat for å klare begge deler!? Nesten alle de flotte og snille og omtenksomme kvinnene jeg kjenner i dag har både utdannelse, jobb(fulltid) og familie og de har det fint og stiller opp for både mannen sin og barna sine når de trenger det. Min mor har alltid jobbet fulltid og bedre mor kunne jeg ikke hatt.. De jeg kjenner som ikke har gjort mer enn å jobbe bitte litt og som ikke har utdannelse de angrer seg veldig og har dårlig selvtillit og tør ikke gjøre noe med det heller. Du snakker om krav vi kvinner har til menn, men du har liksom ingen krav, du vil jo ha en barbie dukke uten egne meninger og som spriker med beina og vasker gulvet ditt mens du sitter på ræva. Det er vel like greit du bare pakker sakene og flytter? Du hadde hatt det veldig godt i et land hvor de undertrykkter kvinner og behandler de som dritt. Jeg foreslår du booker flybilletten allerede i kveld
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #75 Skrevet 12. januar 2009 Jeg tar meg hvertfall ikke mastergrad og 5 årig høyere utdannelse for å være hjemmeværende, jeg ønsker ikke et slikt liv. Strengt tatt kunne du jobbet hjemmefra, med utdannelsen din. En jobb hvor du kan jobbe deltids hjemme, hadde kanskje ikke vært så dumt? Da kunne du tatt pauser, med ungen, og programmert på et rom med ungen i samme huset. Sjansene er store for at du blir drittlei arbeidslivet uansett, drittlei av utdaterte arbeidskollegaer som ikke liker at du lar innflytelse fra nyere språk flyte inn i den dritten du er nødt til å programmere i c og java, når du heller vil bruke haskell og ruby. Min mor har alltid jobbet fulltid og bedre mor kunne jeg ikke hatt.. De jeg kjenner som ikke har gjort mer enn å jobbe bitte litt og som ikke har utdannelse de angrer seg veldig og har dårlig selvtillit og tør ikke gjøre noe med det heller. Tror jeg så gjerne.
Gjest Juju_ Skrevet 12. januar 2009 #76 Skrevet 12. januar 2009 Min far var samboer med ei dame fra Russland for noen år siden, og for et styr det var! Hun hadde en sønn fra før av som var på min alder, og snakket hele tiden om hvor mye bedre gutter var enn jenter, og hvor mye mer verdt de var osv, når jeg var på besøk. Spesielt pen kan hun vel heller ikke sies å være. Endte opp med at min far måtte avslutte det hele pga. måten hun behandlet meg på (tvingte meg til å vaske hele huset, selv om jeg kun var på besøk 1 gang i måneden, fikk ikke spise samme mat som de andre, og kjeftet på meg for alt mulig.) Da min far flyttet ut, truet hun med å sende torpedo på han. Med det sagt, finnes det sikkert mange flotte damer i Russland med gode verdier!
Konservativ Mann Skrevet 12. januar 2009 #77 Skrevet 12. januar 2009 Hvorfor kan ikke du være hjemme med barna da mens hun jobber? Hvorfor er det så galt?? Selv om jeg ønsker å påta meg en aktiv rolle i forhold til mine fremtidige barn, så betyr ikke det at jeg ønsker en naturstridig løsning der mannen og kvinnen bytter roller. De tradisjonelle kjønnsrollemønstrene er i tråd med de biologiske forskjellene mellom menn og kvinner. Jeg tar meg hvertfall ikke mastergrad og 5 årig høyere utdannelse for å være hjemmeværende, jeg ønsker ikke et slikt liv. Jeg har gjentatte ganger sagt at det er snakk om å gå ned i stillingsprosent mens barna er små for å ta seg av barn og hjem, i det tilfellet at full jobb, husarbeid og barnepass blir for mye. Det har aldri vært snakk om å være fullstendig hjemmeværende, annet enn under fødselspermisjonen. Det går fint ann å ha en karrierre og samtidig ha familie, men du er vel for lat for å klare begge deler!? Nei, men jeg skal samtidig drive med idrett på høyt nivå, og når jeg kommer hjem fra trening klokken 21-22 om kvelden skal jeg ikke få servert en vaskekost og krav om noe "50% av husarbeidet, fordi mor også skal tvinge gjennom en "karriere" på bekostning av familien og ekteskapet".
Kamikatze Skrevet 12. januar 2009 #78 Skrevet 12. januar 2009 [...] Da min far flyttet ut, truet hun med å sende torpedo på han. Med det sagt, finnes det sikkert mange flotte damer i Russland med gode verdier! Hehehe! Tror ikke jeg har hørt om en eneste norsk jente heller, som har vært gjennom et brudd, uten å true med å sende MC-banden de engang festet med etter fyren... Kanskje ikke de som bryter ut etter mange år, men ellers. Kaninkokere finner vi i alle størrelser, nasjonaliteter og kjønn. Og kanskje lettere når de kan bruke nettet. Man får jo ikke med seg "folkesnakket på bygda" og naboers syrlige kommentarer når man er på "bortebane". Men det gjelds like mye om frøkna kommer fra ei vestlandsbygd som om hun hommer fra sant petersburg. Vi skal ikke stikke under en stol at der er noen kulturelle forskjeller. Men man skal ikke bla mye i trådene her heller for å finne ut at kommunikasjonssvikt, krangel og misforståelser på grunn av manglende forståelse kjønnene mellom, her mellom holmer og fjell også...
Gjest farge Skrevet 12. januar 2009 #79 Skrevet 12. januar 2009 Konservativ mann: jeg respekterer deg for at du vil ha en pen jente med visse verdier når det gjelder familie. Flott at du har funnet et ideal. Men at du synes det er "best å ikke omgåes fargede" er helt sykt. Skal du og dama di sitte og skjelve bak persiennene hvis det flytter en farget inn i nabohuset?
Kamikatze Skrevet 12. januar 2009 #80 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Ja, hvordan skal "disse fargede" bli som oss, og vellystig gomle geitostskiver og gammelost på søndagstur, hvis ikke de skal få lov til å kravle rundt blant oss veloppdragne ariere, og lære seg folkeskikk? Da risikerer vi at de blir gående rundt å selvmordsbombe hverandre ihjel i Oslo, da?! Joda, jeg hører blant dem som er for en restriktiv import av problemer. Men vi har ganske mange "nyinnflyttede" her i landet. Og å lage et skille mellom oss og dem, er oppskriften på fremmedhat og misnøye. Helt greit at du har et fetishistisk oppheng på underdanige sub-kvinner. Det finnes slike. Men du bør i anstendighetens navn formidle hva du foretrekker, og ikke være så opptatt av å pjatte om hvem du ikke vil slippe til i senga og i livet ditt. Jeg er opptatt av at vi skal forsøke å være gode naboer, uansett om den bak døra ved siden av er født i Russland, Thailand, Helgeland eller Pakistan. Ingen nyinnflyttede kan lære seg å bli norske uten å omgås nordmenn. Og jeg tror vi har det best som en homogen sosial gruppe. Og det er greit når de som kommer hit tar med seg noen positive kulturelle særegenheter, som festdager etc. Akkurat som norskamerikanerne gjør det på syttende mai. Men jeg liker mindre at det blir en slags segregering og ghettoisering der de som kommer hit tar med seg hele sin kultur, klesdrakt og virkelighetsoppfatning, og forventer at vi skal tilpasse oss dette. Jeg er for assimilering. At vi blander oss, slik at "de andre" kan bli som oss. Når det blir et kunstig skille, som opprettholdes ved at folk ikke (edit!) gifter seg på tvers av raseskillet, legger vi i dag grunnlaget for fremtidens problemer. Når ei russisk jente finner seg en norsk fyr, har de mange ulike referansepunkter fra sine oppvekster. De så ikke de samme tv-programmene, nyhetene. Fritidsklubber, streng oppdragelse kontra fri dressur. Jeg innbiller meg at den jevne russiske kvinne er lettere å ha med å gjøre enn mange bortskjemte norske. Men her i nord er de fleste greie å ha med å gjøre, uansett ;P Jeg baserer dette kun på min oppfatning av alle de russiske kvinner jeg har hatt noe med å gjøre. Men jeg har ikke levd sammen med en, så jeg aner ikke hvor hverdagsfrustrasjonene ligger. Jeg tror det er så enkelt at vi ser etter ulike egenskaper i andre. Og søker mot de miljøer hvor vi forventer at der er en overvekt av folk med de egenskapene vi er ute etter. Men vi er mennesker på godt og vondt. Vi må kanskje finne oss i at om vi vil ha en som er fokusert på hjem og familie, kan det lett bli en hustyrann. Og russiske kvinner ligger såvisst ikke tilbake for norske hva gjelder å utøve kranglingens edle kunst. Spørsmålet blir da bare om det ligger kjærlighet eller forakt bak. Endret 13. januar 2009 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå