Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 29. desember 2008 #21 Skrevet 29. desember 2008 Vår 15-åring fikk et sånt spendongavekort til jul. Det var den gaven hun satte mest pris på av alle. Mye bedre enn penger for henne. Ja, selvsagt blir man like glad for å få det. Spørsmålet var jo hvorfor noen kjøper det, når man får mindre enn man betaler.
Gjest Gjest_Jane_* Skrevet 30. desember 2008 #22 Skrevet 30. desember 2008 Ja, selvsagt blir man like glad for å få det. Spørsmålet var jo hvorfor noen kjøper det, når man får mindre enn man betaler.
Gjest Gjest_Jane_* Skrevet 30. desember 2008 #23 Skrevet 30. desember 2008 Hallo - klart det er heftig for en 15 åring å få sitt første visa kort Dette kan jo brukes overalt - inklusiv nettet. Gavekort på sentrene koster som regel en tier i gebyr, så det er heller ikke gebyrfritt. Vi hadde selv julefeiring hvor det lå 6 spendon gavekort under treet. Den eldste som fikk det var 49 år - og superfornøyd :-D
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #24 Skrevet 30. desember 2008 Ja, selvsagt blir man like glad for å få det. Spørsmålet var jo hvorfor noen kjøper det, når man får mindre enn man betaler. Eh...? :klø: Når jeg kjøper/gir gaver så pleier det å være i håp om at mottakeren skal bli glad for gaven. Om mottakeren blir mer glad for et spendongavekort enn penger så blir det spendon. Jeg kjøper da ikke gaver for MIN del, men for mottakeren sin del.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #25 Skrevet 30. desember 2008 Nå har jo de fleste store sentrene gavekort man kan bruke på hele senteret, og da slipper man å betale gebyrer også. Må da være mye bedre med noe slikt, enn å måtte betale gebyr for å bruke kortet. Da kan man argumentere med at det er bedre å gi penger så kan de brukes på ALLE butikker, ikke bare på det ene senteret. Det finnes argumenter for alt. Spendon er kult for mange unge mennesker som synes det er litt stas å kunne trekke kortet som voksne. Og det gir mer frihet siden det ikke er begrenset til å brukes på sentrene. Tenåringen hos oss handler sjelden på kjøpesentre. De butikkene hun liker finnes ikke på noe senter her vi bor. Og hun satte stor pris på spendonkortet. Ble mer glad for det enn jeg har sett henne bli for penger, selv om verdien er det samme.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 30. desember 2008 #26 Skrevet 30. desember 2008 Eh...? :klø: Når jeg kjøper/gir gaver så pleier det å være i håp om at mottakeren skal bli glad for gaven. Om mottakeren blir mer glad for et spendongavekort enn penger så blir det spendon. Jeg kjøper da ikke gaver for MIN del, men for mottakeren sin del. Det fins da mange andre gavekort, som ikke koster noe mer enn man kan bruke. Hvis du skulle kjøpt en t-skjorte til noen og den kostet 199,- et sted og 249,- rett over gata hvilken ville du kjøpt?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #27 Skrevet 30. desember 2008 Det fins da mange andre gavekort, som ikke koster noe mer enn man kan bruke. Hvis du skulle kjøpt en t-skjorte til noen og den kostet 199,- et sted og 249,- rett over gata hvilken ville du kjøpt? Hvis det var SAMME t-skjorte så ville jeg kjøpt den billigste. Men hvis det var en forskjell der som ville betydd noe for mottakeren ville jeg kjøpt den dyreste om det var den som var mest ønsket. Det er forskjell på gavekort som bare kan brukes på en butikk eller bare på ett senter, i forhold til spendon som kan brukes overalt. Når mottakeren blir mer glad for spendon så får h*n spendon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå