Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan du få kjøpt gavekort som fungerer som et visakort, og kan brukes overalt hvor de tar visa. Høres i utgangspunktet bra ut. MEN: For å kjøpe et gavekort på feks 200 kroner, så må du betale 39 kroner. Og hvis du skal bruke kortet mer enn tre ganger så belastes 3 kroner pr. kjøp. Hvis man ikke har brukt opp beløpet på 7 mnd så kommer en månedlig administrasjonsgebyr(!) på 10 kr pr mnd.

hvem er det som kjøper noe slikt? Betale 39 kroner for å gi kr 200? Hvorfor da ikke like godt gi de 200? Eller 239? Synes dette grenser til svindel. Hvor ellers koster et gavekort mer enn pålydende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå kan du få kjøpt gavekort som fungerer som et visakort, og kan brukes overalt hvor de tar visa. Høres i utgangspunktet bra ut. MEN: For å kjøpe et gavekort på feks 200 kroner, så må du betale 39 kroner. Og hvis du skal bruke kortet mer enn tre ganger så belastes 3 kroner pr. kjøp. Hvis man ikke har brukt opp beløpet på 7 mnd så kommer en månedlig administrasjonsgebyr(!) på 10 kr pr mnd.

hvem er det som kjøper noe slikt? Betale 39 kroner for å gi kr 200? Hvorfor da ikke like godt gi de 200? Eller 239? Synes dette grenser til svindel. Hvor ellers koster et gavekort mer enn pålydende?

Jeg kan tenke med at det er en grei ting å kjøpe seg dersom man skal ut å reise og ikke vil bære rundt på sitt hovedkort med tilgang til alle pengene sine, men bare et begrenset beløp. Men som gave...

Gjest Gjest_Elise_*
Skrevet

Synes det høres ut som en genial ide. Med tradisjonelle gavekort er man jo tvunget til å bruke kortet i den butikken det er utstedt - med SpendOn gavekort kan det benyttes over hele verden. Prisen er jo heller ikke drøy - du får jo med både gavekortomslag og konvolutt i denne prisen. Hvis du skal gi kontanter må du jo ha et gratulasjonskort og det koster fort 30-40 kroner...

Gjest Kari trestakk
Skrevet

Jøss så bra da - endelig et gavekort som mottaker kan bruke overalt! Fikk et gavekort til jul fra Steen & Strøm. Det må jo brukes der og jeg har langt fra de bruksmulighetene som et visa gavekort :-(.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jøss så bra da - endelig et gavekort som mottaker kan bruke overalt! Fikk et gavekort til jul fra Steen & Strøm. Det må jo brukes der og jeg har langt fra de bruksmulighetene som et visa gavekort :-(.

For ikke å snakke om kontanter, de har virkelig mange bruksmuligheter ;)

Skrevet

...men er en smule ulovlig å sende i brev så de må gjerne konverteres til noe annet.

Kan godt tenke meg at jeg ville brukt et slikt gavekort. Bor langt vekk fra familie og venner og ikke alle er like enkle å kjøpe f.eks. julegaver til. Da er gavekort kjekt å bruke, men det må jo være noe som de faktisk kan bruke. Hjelper jo ikke å kjøpe gavekort i en lokal butikk her. (Funker selvsagt på de store kjedebutikkene, men vi har ikke så veldig mange av dem. )

Skrevet

Men hva hvis du har femti kroner igjen på dette kortet og glemmer å bruke det.. Blir det da bare å trekke 10 kr hver måned til det er tomt? Det blir ikke minus på det? Eller det går kanskje ikke..

Hvem er det som får disse 10 kr hver måned? Regner med man kan bli ganske "rik" på disse gjenglemte ti-kronene til slutt.

Gjest Kari trestakk
Skrevet

Jo, jo - men dette gavekortet kan du også bruke på nettet :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jo, jo - men dette gavekortet kan du også bruke på nettet :)

Jaja, hvorfor ikke bare rett og slett sette inn penger på kontoene til hverandre da?Det er det alle skulle gjort til jul vett!

Gjest Gjest_sweetie_*
Skrevet
Men hva hvis du har femti kroner igjen på dette kortet og glemmer å bruke det.. Blir det da bare å trekke 10 kr hver måned til det er tomt? Det blir ikke minus på det? Eller det går kanskje ikke..

Hvem er det som får disse 10 kr hver måned? Regner med man kan bli ganske "rik" på disse gjenglemte ti-kronene til slutt.

Sjekka akkurat hjemmesiden - www.spendon.no. 10 kroner påløper først etter 7 måneder. Hvis man bruker kortet innen da er det gratis.

Fikk et SpendOn gavekort selv til jul - perfekt for meg i alle fall :-). Mye bedre enn sentergavekort...

Skrevet

Da er kanskje Masetergavekort et greit alternativ. Det koster riktignok kr. 50,- men da kan man få et med eget bilde osv. - og det koster ikke noe å bruke det.

Skrevet

Bedre å kjøpe et universalgavekort da,gjelder i en røys butikker landet over, og koster ikke mer enn pålydende. Jeg ville av prinsipp ikke betalt mer enn pålydende for et gavekort, selv om man fikk med innpakningen "gratis" (siden når er 39 kroner gratis)? Er ellers en stor fan av å få gavekort. Det er litt deilig at man "må" shoppe for dem, istedenfor å være fornuftig og spare :)

Skrevet
Bedre å kjøpe et universalgavekort da,gjelder i en røys butikker landet over, og koster ikke mer enn pålydende.

Universalgavekortene har riktignok mange brukerstedet - men det er likevel utrolig mange stedet det ikke kan benyttes. På de store sentrene runt er det ofte neste bare i bokhandlene de kan brukes - og da er mye av vitsen borte i og med at det blir veldig mange begrensninger.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Bedre å kjøpe et universalgavekort da,gjelder i en røys butikker landet over, og koster ikke mer enn pålydende. Jeg ville av prinsipp ikke betalt mer enn pålydende for et gavekort, selv om man fikk med innpakningen "gratis" (siden når er 39 kroner gratis)? Er ellers en stor fan av å få gavekort. Det er litt deilig at man "må" shoppe for dem, istedenfor å være fornuftig og spare :)

Nei, de er hvertfall helt ubrukelige... Vi fikk et sånt et i bryllupsgave, og det var en kamp uten like for å finne noe å bruke det på... Men det passer kanskje litt bedre til én enkeltperson enn et par, for det var veldig mye klesbutikker og sånn...

Skrevet
Hvis du skal gi kontanter må du jo ha et gratulasjonskort og det koster fort 30-40 kroner...

:jepp: En annen fordel som også er verdt å sammenligne er at man da også husker å benytte seg av gavekortet. Jeg har en lei tendens til å ikke komme på å bruke gavekortene som jeg får.

Skrevet
:jepp: En annen fordel som også er verdt å sammenligne er at man da også husker å benytte seg av gavekortet. Jeg har en lei tendens til å ikke komme på å bruke gavekortene som jeg får.

Da fikk jeg svar på en annen ting jeg har lurt på også, nemlig hvem i all verden glemmer å bruke gavekortene sine. Leste nemlig i en artikkel at så mye som 20% av gavekortene aldri blir brukt. Tydelig at vi fortsatt lever i et overflodssamfunn. Men i disse finanskrisetider gjelder det å bruke kortene før butikkene går konk ;)

Skrevet

Vi ga bort mastergavekort til jul. Mottakerne ble meget fornøyde ;)

Synes det er helt greit at det er et administrasjonsgebyr...

Skrevet

Det er bra at man kan handle på internett med det da, spesielt for de som er under 18:) Sånn må jeg ha!

Skrevet

Vår 15-åring fikk et sånt spendongavekort til jul. Det var den gaven hun satte mest pris på av alle. Mye bedre enn penger for henne. :)

Skrevet
Synes det høres ut som en genial ide. Med tradisjonelle gavekort er man jo tvunget til å bruke kortet i den butikken det er utstedt - med SpendOn gavekort kan det benyttes over hele verden. Prisen er jo heller ikke drøy - du får jo med både gavekortomslag og konvolutt i denne prisen. Hvis du skal gi kontanter må du jo ha et gratulasjonskort og det koster fort 30-40 kroner...

Nå har jo de fleste store sentrene gavekort man kan bruke på hele senteret, og da slipper man å betale gebyrer også. Må da være mye bedre med noe slikt, enn å måtte betale gebyr for å bruke kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...