Gå til innhold

skyss fra kirken

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende
Skrevet

hei!

vi skal gifte oss i februar. akkurat nå sliter vi litt med transport fra kirken til fotograf og så til festen. ønsker derfor tips om hvordan dere andre løser dette. hadde egentlig sett for meg en romantisk gammel bil, men får høre at flere av disse kun er i bruk om sommeren!!

hva slags skyss hadde dere, og hva måtte dere betale for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare en helt vanlig bil, uten noe som helst. Vet ikke engang hvem som kjører oss, regner med å sitte på med en av foreldrene våre. Skyssen vår har blitt litt nedprioritert, det har vært viktigere å tenke på gjestenes skyss, leie av buss og slikt. For DET viste seg å bli veldig dyrt...

Men det er mørkt når vi gifter oss, da, så det føles litt bortkastet å få tak i en flott bil som ingen ser likevel :)

Og det er sannsynligvis så mye holke opp bakken til festlokalet at alle kommer til å måtte gå det siste stykket likevel.

Skrevet

Trodde det var vanlig at en av forloverne kjørte brudeparet jeg, det tenkte vi :-)

Og bil kan man få leid for en dag også, hos enkelte bilforhandlere. Kjekt om man ikke kjenner noen som har en bil man kan få låne/leie

Skrevet

Vi har gitt oppgaven med skyss til mine brødre. Gav de frie tøyler med en begrensing , skulle ikke koste så altfor mye. Så nå er vi veldig spente på hva som møter oss utenfor kirkedørene.

Skrevet
Vi har gitt oppgaven med skyss til mine brødre. Gav de frie tøyler med en begrensing , skulle ikke koste så altfor mye. Så nå er vi veldig spente på hva som møter oss utenfor kirkedørene.

God idè! Kunne ønske jeg var like flink til å delegere... :gjeiper:

Gjest Fernanda
Skrevet

Vi brukte bare vår egen bil vi, liten riktignok, men svart og nyvasket, også hadde vi spurt fetteren min om han kunne pynte den litt utenfor kirken. Det ble nydelig med røde ballonger og NYGIFT i stjerneklistremerker på bakruta :)

Så satt vi i baksetet mens hans forlover kjørte og min forlover satt i passasjersetet, og så kjørte vi hjem til oss for et glass sjampis og bittelitt mat. Deilig med en liten "privat" pust i bakken etter kirken! Så tok vi bare en taxi til fotograf og festlokale. Helt gratis og veldig fint.

Skrevet

Hos Oslo Sporveier kan dere få leid turbusser (de høye, fine) for et par timer. tror vi betalte 1300. Da møtte den opp utenfor kirken og fraktet alle gjestene i samlet flokk til festlokalet. Utrolig praktisk og greit, syns vi. og ikke minst syns de som skulle ta i mot gjestene med velkomstdrinker.

Ellers kan man vel også kontakte enkelte Amcar-klubber tror jeg, og høre om noen av de stiller opp for en sum som ikke nødvendigvis er på nivå med statsbudsjettet. Med mindre man er av de som syns sånt er fryktelig harry, da.

det finnes vel veteranbil-klubber og, men jeg tror kanskje mange av veteranbilene kun brukes om sommeren. Oslo-taxi har en lekker en som henta oss til bryllupet, men den mener jeg bestemt å huske at kun leies ut når det er bart på veiene.

Gjest Tut-tut
Skrevet

Vi betaler ca 4500,- for bil som henter meg og kjører meg og forloveren til kirken og deretter kjører oss til fotograferingen og videre derfra til restauranten.

Dette er en flott veteranbil :)

Tenkte på en ting når det gjelder pynting.. Man kan vel gjøre det før vi drar til kirken (dvs forloveren min skal pynte bilen..)?

Skrevet
Vi betaler ca 4500,- for bil som henter meg og kjører meg og forloveren til kirken og deretter kjører oss til fotograferingen og videre derfra til restauranten.

Dette er en flott veteranbil :)

Tenkte på en ting når det gjelder pynting.. Man kan vel gjøre det før vi drar til kirken (dvs forloveren min skal pynte bilen..)?

leide dere bil gjennom et selskap? hvordan fant dere frem til disse??

Skrevet

Vi brukte pappas bil, en sort mercedes. Den var blank og nyvasket så pyntet vi den med hvite bånd og kjøpte en hjerteformet oasis som vi fylte med roser og festet helt foran på bilen. Ble rålekkert og vi fikk kjempemye skryt for bilen. Alle trodde vi hadde betalt for det...så trenger ikke koste så mye å gjøre det fint. På ebay kan man bestille personlige bånd til å feste på bilen med brudeparets navn og dato for dagen. Kjempestilig!

Prøv å se om noen i familien f.eks har en brukbar fin bil og bruk kreativiteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...