Gjest K Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Jeg sliter med mørke ringer under øynene. Har hatt det konstant i over et halvt år nå. Regner med at det er fordi jeg sover for lite, men det hjelper ikke å legge seg tidligere om kveldene. Det tar uansett en evighet før jeg sovner. Jeg pleier å dekke til ringene med en concealer, men det blir sjelden særlig vellykket. Etter min mening, blir det bare verre. Istedet for at ringene blir "usynlige", så får de en slags brungrå, gusten farge. Dette var ikke noe problem i begynnelsen, så fargen på concealeren er ikke feil. Eller? Jeg har sett at parfymeriet i byen, selger en øyemaske som skal redusere mørke ringer under øynene, men får neppe mulighet til å kjøpe det før julaften. Er det noen som vet om en hjemmelaget øyemaske eller noe lignende som kan hjelpe meg. Og hvordan bør man egentlig legge en concealer for best mulig resulat? Blir kjempeglad for svar.
Pjukset Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Jeg sliter med mørke ringer under øynene. Har hatt det konstant i over et halvt år nå. Regner med at det er fordi jeg sover for lite, men det hjelper ikke å legge seg tidligere om kveldene. Det tar uansett en evighet før jeg sovner. Jeg pleier å dekke til ringene med en concealer, men det blir sjelden særlig vellykket. Etter min mening, blir det bare verre. Istedet for at ringene blir "usynlige", så får de en slags brungrå, gusten farge. Dette var ikke noe problem i begynnelsen, så fargen på concealeren er ikke feil. Eller? Jeg har sett at parfymeriet i byen, selger en øyemaske som skal redusere mørke ringer under øynene, men får neppe mulighet til å kjøpe det før julaften. Er det noen som vet om en hjemmelaget øyemaske eller noe lignende som kan hjelpe meg. Og hvordan bør man egentlig legge en concealer for best mulig resulat? Blir kjempeglad for svar. Mørke ringer kan komme av flere ting, stress, vekttap, lav blodprosent, bruk av steroider etc. Ta en test hos legen, sjekk blodprosent og kanskje evnt vitaminmangel. Du sier du sover dårlig, kanskje du sliter med stress/uro?
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Bruk en gul eller fersken farget concealer. De gule/ferskenfargede undertonene vil nøytralisere de blå, lilla og brune fargene på sirklene under øynene dine. Rosa tonede concealere kan faktisk få sirklene til å se enda tydeligere ut. Etter du har tatt på concealer kan et "finishing pudder" få concealeren til å vare lenger utover dagen. Tips til en bra concealer: Det er mange som sliter med mørke ringer som sier at Bobbi Browns Corrector er løsningen. Det er dyrt, og du får bare kjøpt det et sted i norge (på Esthetique Steen&Strøm Magasin), men det er et drøyt produkt som mange har hatt gode erfaringer med, så det er jo kanskje verdt på prøve? Det er egentlig meningen å bruke correcteren under concealer, men det er mange som sier at det ikke trengs et ekstra lag over fordi den funker så bra i seg selv:) Bobbi Brown Corrector: http://www.bobbibrowncosmetics.com/templat...UCT_ID=PROD6398 Her er noen hjemmelagde ting du kan prøve: Agurk trikset: Skjær agurken i skiver, og legg dem på øynene i 10-15 minutter. Det går også an å rive agurken, og så presse saften ut av det, så dyppe bomullsdotter i juicen fra agurken og legge dem på øynene i 10-15 minutter. Tepose trikset:, Koffeinet i teen hjelper å "trekke" vannet ut av huden under øynene, noe som minsker poser under øynene og som hjelper mot ringer under øynene. Te inneholder også antioksidanter som er bra for huden. Bruk grønn, svart eller hvit te, pass på at t posen er helt avkjølt, og press ut overfladig veske før du plasserer dem på øynene dine i ca. 15 minutter. Hvis du bruker flytende concealer, anbefalles det å bruke en skikkelig concealer børste, det gjør det lettere å få en mer presis påføring av concealer, i motsetning til det du får når du bruker fingeren. Det kan hende du får mørke ringer under øynene grunnet en allergi. Hvis allergi er det som skaper problemer, trenger du bare å behandle dem, eller fjerne det du er allergisk mot. Det kan hende du har en matallergi eller er allergisk mot noe i huset ditt eller der du jobber. Du kan snakke med en hudpleier for å få hjelp til å finne ut av hva du kan være allergisk mot. Ta multivitaminer hvis du ikke gjør det allerede, det kan hjelpe mot allergi, i tillegg til mørke ringer under øynene. Det kan også være lurt å ta en blodprøve hos legen, for å se om du har lav blodprosent osv, noe som kan være en grunn til mørke ringer. Lykke til:)
^^Belle^^ Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har akkurat det samme problemet som deg, bare jeg har hatt det hele livet mitt. Har prøvd det meste, men nå har jeg bare innfunnet meg med at det er slik jeg ser ut. Jeg synes YSL sin Touche Eclat er veldig god. Den holder hele dagen og er utrolig drøy i bruk. Oppå der har jeg litt kompaktpudder for å ''matte'' det ned på en måte. Det funker bra for meg!
mari4ever Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har akkurat det samme problemet som deg, bare jeg har hatt det hele livet mitt. Har prøvd det meste, men nå har jeg bare innfunnet meg med at det er slik jeg ser ut. Jeg synes YSL sin Touche Eclat er veldig god. Den holder hele dagen og er utrolig drøy i bruk. Oppå der har jeg litt kompaktpudder for å ''matte'' det ned på en måte. Det funker bra for meg! Har alltid vært blålilla under øynene.men de blir ekstra ILLE når jeg har drukket og dagen etterpå,da ser jeg ut som en panda uten concealer. Den som har funket best for meg er Lòreal sin Touche Magic! Og den er magi for meg som har disse blålilla ringene. Det er en penn concealer som er drøy og dekker disse ringene perfekt og så er den heller ikke dum i Pris 99 kr eller noe sånt og varer leeenge Hvis du har prøvd denne er det og anbefale Make up forever Cocealer palette( som du kan bare få kjøpt på nett deverre) Fantastiskt palett med alle concealere i alle farger. To lyse ( en som er fersken lignende og en helt lys) og to mørkere farger og en grønn concealer som dekker alle røde partier Disse er forresten veldig drøye i bruk. Du kan bestille det på www.sephora.com
Gjest mm Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Er i grunn skeptisk til midler som virker for gode til å være sanne, men valgte likevel å gi disse et forsøk. Faktisk fungerte de veldig bra på meg, tilogmed kjæresten kommenterte det(og da var jeg uten sminke) http://www.nordictreat.no/omoss.aspx?docid=301
Gjest utlogget-venus Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Everyday minerals sin sunlight concealer dekker godt for meg. De har også en aprikos/fersken farget som skal brukes under øynene. Du kan kjøpe begge på www.everydayminerals.com for under 100kr inkl frakt.
^^Belle^^ Skrevet 23. desember 2008 #10 Skrevet 23. desember 2008 Har alltid vært blålilla under øynene.men de blir ekstra ILLE når jeg har drukket og dagen etterpå,da ser jeg ut som en panda uten concealer. jeg føler med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå