Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Kan en unge på 8 mnd spise vanlig pølse? spør for det var en som ville gi ungen vår det, men trodde ikke de kunne ha det så tidlig?
Nigo-san Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 En bacongrill med rå løk og rekesalat til junior? Nei, pølse er nok hakket for salt til at de bør spise særlig mye av det på den alderen. I tillegg er jo skinnet altfor seigt til å bite av for de aller, aller fleste babyer. Jeg ga Vesla på 11 måneder en pølse her om dagen da vi var på juleavslutning, mesteparten havnet på gulvet, men hun syntes den var morsom å leke med. Åtte måneder er veldig tidlig, men hvis det var snakk om tre mikroskopiske biter for å smake. eller å gi babyen en pølse å holde i og søle på gulvet, så ville jeg ikke blitt hysterisk av den grunn. Men å mose en hel pølse og bruke til babymat vil jeg tro blir altfor salt.
Umuriel Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Vi gav ham pølse på den alderen. Men bare ca 1/3 grillpølse til en hel porsjon middag, mest for å gi litt smak til grønnsakene.
LilleKylling Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Salt eller ikke salt... pølser er veldig lett å sette i halsen for små unger. Min på snart 2 kan fortsatt ha problemer med å svelge det ordentlig, så det hadde jeg aldri turt å gi til en så liten en.
Umuriel Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Nå går det heldigvis an å krakke pølser. Kan ikke forestille meg at ts vurderte å gi babyen en hel pølse.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Nå går det heldigvis an å krakke pølser. Kan ikke forestille meg at ts vurderte å gi babyen en hel pølse.
LilleKylling Skrevet 24. desember 2008 #7 Skrevet 24. desember 2008 Vet ikke hva å krakke pølser betyr, men hvis du mener å dele den opp, så hjelper ikke alltid det heller.
Umuriel Skrevet 24. desember 2008 #8 Skrevet 24. desember 2008 Vet ikke hva å krakke pølser betyr, men hvis du mener å dele den opp, så hjelper ikke alltid det heller. Det betyr å mose med gaffel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå