Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare så inmari lei den fyren akkurat nå at jeg vil nesten flytte. Han deltar ikke i noenting, vil bare sitte foran datan eller tv'n og vente på at jeg skal bli lei og gjøre tingene sjøl. Han er statist i livet sitt, ser ikke sjøl hva som skal gjøres og later som om det er fryktelig vanskelig når han blir bedt om å gjøre noe. Han glefser til meg og ungene når han svarer, hvis han svarer, Han snorker, piller seg i nesa, biter negler, strør mandarinskall der han sitter, spiser som en gris og tafser primitivt på meg om natta.

Gidder ikke å vedlikeholde bilen, eller ta ansvar for vedbæring, snømåking, matlaging, handling. Han gidder ikke å tenke sjøl, men forventer at jeg skal fortelle ham hva han skal gjøre, også kan han bare nekte etterpå etter at jeg har brukt lang tid på å forklare ham hva og hvordan. Fatter ike at jeg orker!!!

Phuh, det var godt å få klaget litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ofte å klage litt, det er greit å ha en ventil som KG.

Første jeg ville gjort var å stoppe helt å mase og samtidig ikke gjøre noe som helst i minst 2 uker. Se Hva Som Skjer:-). Det er endel menn som blir passive også fordi noen damer over-dirigerer og alt mannen gjør er enten feil eller på feil måte.

Skrevet (endret)

Puh, dette hørtes slitsomt ut :sprettoy:

Pass på så ikke barna deres blir påvirket av dette.

Endret av martine=)
Skrevet
Det hjelper ofte å klage litt, det er greit å ha en ventil som KG.

Første jeg ville gjort var å stoppe helt å mase og samtidig ikke gjøre noe som helst i minst 2 uker. Se Hva Som Skjer:-). Det er endel menn som blir passive også fordi noen damer over-dirigerer og alt mannen gjør er enten feil eller på feil måte.

Ikke lett å streike rett før jul med diverse familiesammenkomster, forberedelser osv. Ikke tro at jeg gidder å mase slik hele året nei! Nei, jeg er ingen overkikkador, han får gjøre ting på sin måte BARE DET BLIR GJORT!!!

Skrevet

Har han vært like ille hele tiden? Evnt hvor lenge har han vært slik? Hva var det som gjorde at du ville gifte deg med han og få barn? Husker du de fine sidene ved han?

Høres ut som en venninne av meg. Akkurat det samme. Har ingen gode råd dessverre. Hun har ikke fått endret han på noe vis hun heller...

Men hva er hans måte forresten? Kjøpe julegavene etter jul?

Skrevet
Har han vært like ille hele tiden? Evnt hvor lenge har han vært slik? Hva var det som gjorde at du ville gifte deg med han og få barn? Husker du de fine sidene ved han?

Høres ut som en venninne av meg. Akkurat det samme. Har ingen gode råd dessverre. Hun har ikke fått endret han på noe vis hun heller...

Men hva er hans måte forresten? Kjøpe julegavene etter jul?

Når du nevner julegaver. I mange år fikk jeg ikke julegaver av ham fordi han ikke "fant" noe som passet. Men han kunne gi fine gaver ellers i året så jeg tok det ikke så tungt. I de siste årene har det blitt bensinstasjongave eller ei bok han like sjøl. Gir nå fortsatt f... i det, bare han fungerer i hjemmet!

Skrevet
Når du nevner julegaver. I mange år fikk jeg ikke julegaver av ham fordi han ikke "fant" noe som passet. Men han kunne gi fine gaver ellers i året så jeg tok det ikke så tungt. I de siste årene har det blitt bensinstasjongave eller ei bok han like sjøl. Gir nå fortsatt f... i det, bare han fungerer i hjemmet!

ikke så lett nei .. men hva har du hjort for at dine tanker kretser runt hva han ikke gjør . har du forandret deg slik at han også har forandret seg , er du den samme som da han eller du traff han . eller er han ett speilbilde av deg selv som du hater , hvist han har hvert slik hele tiden , hva er det som har forandret hos deg , eller hos han ,

mulig han føler at det er noe som ikke stemmer men er redd for å høre at dettte orker jeg ikke lenger , det er slutt..... så han terkker inn i seg selv og prøver å gota sitvasjonen men å gjøre ting som ett titdsfordriv . for en flykt i en litt annen verden ,,, tror neppe at du er blid å gla singnaler du sender ut .

han er sikkert ikke flink til å se inni hodet ditt hva som er prblemet . .. men det burde han vell sikkert . det jeg vill frem til er ett ord komunikasjon . ut i fra hva du føler ikke hva du tenker,

Skrevet

Et forhold forandrer seg, og det er noe helt annet å leve i et forhold etter at barna har kommet enn det var før de kom. Før barna kom så kunne man ha sex når og hvor man ville i leiligheten, rengjøringen var enklere og raskere. Man kunne få sitte på toalettet i fred uten at et -tre barn kom og dundret på døren.. Og nattesøvnen styrte man selv.

Når barna først har kommet er det viktig at man jobber på lag både når det gjelder å ta vare på forholdet, for at hjemmet skal fungere og for at hele familien skal ha det bra. Det betyr at klær må vaskes jevnlig, huset må tas med jevne mellomrom, barn hentes og bringes til/fra barnehage, skole, fritidsaktiviteter. Hjelp med lekser, foreldremøter, konferansetimer, jule-, sommer- og vinteraktiviteter i barnehage og skole - det er logistikk på høyt plan. Så er det jul med gaveinnkjøp, julekortskriving, rengjøring og pynting og matlaging og hvor skal julen tilbringes. Fødselsdager, gaver, invitasjoner, selskap med kamerater og med familie..

Hva skjer hvis den ene lener seg tilbake og blir den passive parten som ikke kan gjøre noe uten at det blir gitt beskjed om hva som trengs å gjøres? Jo, den andre blir sur, ikke så veldig sur første gangen det skjer men for hver gang ting ikke blir gjort så blir surheten større og større og til slutt er ikke tonen spesiell hyggelig. Når man har spurt f.eks. mannen for tredje gang om han kan rydde kjelleren og det fortsatt ikke blir gjort og dette er noe som gjentar seg på andre områder også, da skal det noe til å forbli den kjærlige ømme ektefellen. Ingen liker å være den parten som maser hele tiden.

Begge må ta ansvar, det holder ikke at den ene tar ansvar og den andre må bes om å ta ansvar. Begge må innse at for at forholdet og hverdagen skal overleve så må begge gjøre like stor innsats - spiller ingen rolle hvem som gjør hva og hvordan det gjøres, bare det blir gjort. Det vil seksuallivet tjene på, kjæresteforholdet blir bedre og den irriterte tonen forsvinner.

Skrevet

Jeg har det som 66 for tiden og jeg syns life sitt svar er veldig godt. Et forhold utvikler seg, men når en part ikke henger med lenger blir forholdet "skjevt" over tid og det er ikke bra. Man må kunne veksle på å være den "sterke" og flinke i et forhold. Selv syns jeg den første tiden var god - hadde ikke ville hatt barn om ikke. Men mannen har utviklet seg i negativ retning, spesielt siste 2-3 årene og han vet at det er på grensen til at jeg reiser fra ham. Alikevel har han ikke nok giv til å investere litt mer i meg og familien. Etter å virkelig ha "kjørt" ham en periode innrømmet han faktisk at han tok seg sammen den første tiden for å bare vise de gode sidene sine - det var jo det som var så slitsomt med dating/nye forhold. Når man er godt gift/langtidsforlovet/samboere kan man slappe av og vise sitt sanne jeg. Jeg fikk helt bakoversveis for jeg mener at det krever innsats om man vil holde sammen over tid. Ingenting kommer gratis i livet, men å dele hus med en mann som stort sett bare vil gjøre "gøye ting" (dette innbefatter da ikke vask, rydding, smøring av matpakker, betaling av regninger el.lign.) og spille data holder på å gjøre meg gal. Har bestemt meg for å holde ut over jula for ungene sin del, men vet du... Når jeg ser på ham av og til får jeg lyst å plante en knyttneve mitt i ansiktet hans. (Noe jeg selvfølgelig aldri ville gjort - vil bare forklare følelsene mine). For å illustrere hvor ille det er blitt kan jeg fortelle at jeg ble innlagt på sykehus i adventstiden. Jeg hadde planlagt og ordent alt for jeg vet at noe annet er uaktuelt (har prøvd å gå til streik - det nytter ikke, han driter i om han bor i et grisehus og blir bare j...lig sur når han ikke har flere rene sokker!!). Men det var to ting jeg sa han måtte gjøre denne uka; 1. betale en regning på nettbank som var veldig viktig (tar 2 minutt) og 2. finne fram nisselue til avslutningsfest på skolen (tar to minutt og finne fram fra julekassen). Ingen av delene ble gjort! Jeg kan da også legge til at han hadde fri og var hjemme disse dagene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...