Gjest norwegian-hater Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Nå sitter jeg på gardemoen, og etter min siste ubehagelige episode med Norwegian for snart et år siden, har jeg med vilje unngått dette selskapet alt jeg kan. Nå er det jul og min favoritt Widerøe viste seg å være ganske dyr i forhold til Norwegian(noe de ellers ikke er - folk går bare rundt og innbiller seg at norwegian er billigst, mens de egentlig driver med blodprising og kunder biter blindt på), men i dette tilfellet ble det altså litt for dyrt. SÅ jeg bestemte meg for å la Norwegian komme tvilen til gode, siden det er jul og alltid. Men det forbanna drittselskapet klarer aldri å dra når de skal, de er alltid forsinket, de har dårlig service, de er rett og slett udugelige! Jeg skjønner faen ikke hva disse menneskene egentlig DRIVER med?! De er elendige til å gi informasjon, jeg tar mye fly, og under snøstormen på Gardemoen i begynnelsen av februar i år satt vi flere hundre mennesker i kø og ventet på at Norwegian skulle gi fra seg et lite PIP over høyttalerene! De er så forbanna tette i pappen, så mens alle andre passasjerer med andre flyselskaper kunne dra hjem, måtte norwegianpassasjerende vente i timesvis på for å få NOE INFORMASJON! JEg har aldri møtt en større samling forbanna mennesker! Norwegian er et drittselskap, samtlige ganger jeg tar fly er ALLTID minst to av deres fly forsinket, enten på grunn av mangel(!!) på fly eller tekniske problemer, de er inkompetente og treige! Ene gangen jeg skulle ta dem var de forsinket FIRE TIMER på en helt vanlig dag! Tilogmed det siste flyet deres(som forøvrig hadde de billigste billettene) GIKK FØR OSS! For de er faen så fattige og kjøper ikke inn flere fly! Helvetes dritt altså. Nei, takke meg til Widerøe og SAS, har aldri hatt problemer med dem, de yter fantastisk service og jeg føler meg alltid tatt vare på! Med norwegian blir man sittende på flyplassen til langt på natt og må nøye oss med sure tryner og elendig komfort. Takk for meg!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Huff, å hate et flyselskap, du må ha det vondt... Jeg har fløyet Norwegian i snitt to ganger i måneden, tur/retur, de siste 4-5 årene. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt virkelig negative opplevelser med Norwegian overhodet.
Gyda Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Syns også at kundeservicen hos Norwegian er helt ok. Ser ingen grunn til ikke å bruke dem.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Takk for meg! Skjønner du er forbanna da, men det er gjerne noe heft forbundet med flyselskaper som er billige. Jeg har forresten ikke hatt problemer med Norwegian. Ikke har jeg hatt problemer med Ryanair heller, så jeg skjønner jo at det er meg det er noe galt med. God jul!!
Pjukset Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Norwegian er faktisk det selskapet jeg helst velger å reise med
milla-mor Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 Jeg er faktisk kjempefornøyd med Norwegian. De fire siste gangene jeg har fløyet (med Norwegian) har jeg kommet til innsjekkingen alt fra fem til femten minutter etter avgang, og jeg har alltid fått komme med likevel. Sikkert dritkjipt for alle de punktlige passasjerene, men kjempefint for en stakkars gjøk som ikke eier stedsans, og tydeligvis ikke kan klokken
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har aldri hatt problemer med Norwegian.
Piper Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har hatt de problemene med Sas, og velger mye heller Norwegian fremfor SAS.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Jeg må si meg VELDIG enig i erfaringene til trådstarter om Norwegian. De skal liksom forestille et lavpris-selskap når de rett og slett ikke er det. Nå tenker jeg at SAS da er et "normalt"-flyselskap. Hvis man plusser bagasjekostnader, mer frustrasjon, spesialbagasje-tillegg(vel, de gangene de husker på det) og ikke kaffe på flyet så ender det opp likt eller dårligere. De tok faktisk 50,- for sånn plastikk-trekk til å ha over barnevogner når du skal sende som spesialbagasje og da måtte du i tillegg pakke dritten selv! Nesten hver gang jeg skal til bagasje drop-off på Norwegian er det kø fordi de har for få skranker åpne(i forhold til SAS, igjen...) så det blir for lange køer. Det gjør det ikke lettere når det virker som alle som ikke har flydd før velger Norwegian med all frustrasjon det medfører. Hos SAS er det mer "bereiste" mennesker og man slipper dette. Når man skal boardet flyet så er det "kan dere vennligst stå klare i 20 min før vi skal begynne å la dere gå ombord så dette går raskt og effektivt" som synger over speakeranlegget ved gaten. Dette er vel kanskje pga. det som ble nevnt i stad ang. flere mennesker som ikke tar så mye fly. Jeg synes også at hele Norwegian er "gjennomsyra" i denne 'alt skal være så effektivt' tankegangen. De løper nærmest gjennom den eld-gamle flykabinen når kabinpersonalet fra andre flyselskap går. Det å skynde seg sakte er det noe som heter. Hvis piloter og mekanikere er like stressa som kabinpersonalet og de andre ground folka er vel det et "accident waiting to happen". Dette er nå min erfaring. At det ikke blir like lønnsomt å operere som SAS er en annen sak.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #10 Skrevet 23. desember 2008 Jeg reiser mye med Norwegian, og har bare positive erfaringer. Før Norwegian startet opp reiste jeg med sas, og det var alltid streiker og tull. Så jeg er kjempefornøyd med Norwegian. Det sies at sas er bedre til å ordne opp de gangene det blir innstillinger o.l. Men jeg vil nå helst unngå de innstillingene jeg da, og de stadige streiketruslene som gjør at man ikke vet om man i det hele tatt kommer av gårde.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #11 Skrevet 23. desember 2008 Jeg må si meg enig med mye av det trådstarter sier. Jeg har reist kanskje 10 turer t/r med Norwegian, og på kanskje halvparten av dem har det vært seriøse problemer. Og når det skjer noe er det null serviceinnstilling, null info, null vilje til å ordne opp. Komplett kaos, rett og slett. Jeg har reist mye med SAS og andre, og velger glatt vanlige ruteselskaper fremfor Norwegian. SAS & co er heller ikke ufeilbarlige, men generelt er det både mindre rot og bedre service og raskere ordning når det først skjer noe.
*Annie* Skrevet 23. desember 2008 #12 Skrevet 23. desember 2008 Er stort sett ganske fornøyd med Norwegian, og velger alltid de i forhold til feks SAS. Men jeg fikk en litt negativ ting på de nå i høst. Vi var med i ett fly som ble påkjørt av en tankbil (toalett tømmer). INGEN av de cabinansatt kom bort og spurte om vi var ok etter smellen. Det var ganske få igjen på flyet (kanskje 10-15 stykker) så det burde være en overkommelig oppgave. Det virket som at de ansatte var mest opptatt av å studere skaden på utsiden av flyet. Det får meg til å undre meg over hvilke ulykkesrutiner de har....
Gjest Gitte Skrevet 23. desember 2008 #13 Skrevet 23. desember 2008 Jeg likte også Norwegian best før. Men etter at de satt opp fly til Ålesund (billigere enn sas) har det ikke vært en eneste tur hvor de ikke har vært forsinket. Både jeg og min kjære bruker Norwegian fordi de har billigere billetter enn sas, men forsinkelsene er utrolig irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #14 Skrevet 23. desember 2008 Jeg reiser mye med Norwegian, og har bare positive erfaringer. Før Norwegian startet opp reiste jeg med sas, og det var alltid streiker og tull. Så jeg er kjempefornøyd med Norwegian. Det sies at sas er bedre til å ordne opp de gangene det blir innstillinger o.l. Men jeg vil nå helst unngå de innstillingene jeg da, og de stadige streiketruslene som gjør at man ikke vet om man i det hele tatt kommer av gårde. Hei, ts her. Ja, jeg tror også at det er slik at sas er flinkere på innstillinger og problemer som oppstår. En gang jeg kom for sent til innsjekk hadde ikke SAS/Widerøe noen problemer med å sette meg på neste fly. Var helt hysterisk omtrent og kjempestresset, fikk en god klem av de ansatte rundt og de hjalp meg så mye. Hos Norwegian så opplever jeg dem som veldig uerfarne og i noen tilfeller har jeg opplevd flyverter/vertinner som "tankeløse", ala innlegget under. Men jeg fikk en litt negativ ting på de nå i høst. Vi var med i ett fly som ble påkjørt av en tankbil (toalett tømmer). INGEN av de cabinansatt kom bort og spurte om vi var ok etter smellen. Det var ganske få igjen på flyet (kanskje 10-15 stykker) så det burde være en overkommelig oppgave. Det virket som at de ansatte var mest opptatt av å studere skaden på utsiden av flyet. Det får meg til å undre meg over hvilke ulykkesrutiner de har.... Jeg drar kun med Widerøe nå, siden de er mye billigere på de tidspunktene jeg reiser på(ettermiddag) og jeg er fortrolig med at de ordner opp. Skulle noen ganger tro at Gardemoen tar betaling for å opplyse over speakeren, og at Norwegian er for gjerrige til å gjøre det. Nei, det blir nå jul uansett:) Måtte bare få ut en god porsjon frustrasjon i går, ble ganske hissig da:P Får håpe ingen blir sittende fast på flyplassen pga deres feil i dag, på lillejulaften. Det unner jeg ingen!
Purple Basil Skrevet 23. desember 2008 #15 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har ingen direkte dårlige erfaringer med Norwegian, jeg har kun møtt på hyggelige mennesker, men det jobber vel litt av hvert i dette selskapet så kanskje jeg ikke er like heldig neste gang Det jeg ikke liker er at enkelte av flyene føles som om de skal ramle fra hverandre hvert sekund, ihvertfall flyturen til og fra Ålesund, det har jeg ikke opplevd hos andre selskaper. Men det gikk bra
The Kitten Skrevet 23. desember 2008 #16 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har fløyet mye med Norwegian, og har ingen negative erfaringer med selskapet. Prisene har jeg heller ikke noe å utsette på.
Anglofil Skrevet 24. desember 2008 #17 Skrevet 24. desember 2008 (endret) Personlig er jeg veldig fornøyd med både Norwegian og SAS. Liker også godt KLM, samt British Airways. Et selskap jeg derimot liker svært dårlig, er RyanAir. Norwegian har ihvertfall en baggasjelimit på 20 kg, i motsetning til RyanAirs 15 kg. Og trenger man å kjøpe en ekstra baggasje hos Norwegian, så koster det ikke stort å kjøpe det. Hos RyanAir derimot, der kan man gjerne kjøpe seg flere baggasjer, men alt må være på 15 til sammen (ergo hjelper det lite). I tillegg til at de krever 12 pund pr. kilo overvekt. Helt horribelt, men det er jo derfor de har billige flybilletter. Var så dum og brukte det selskapet fram og tilbake fra London, og vel, det lønte seg absolutt ikke! At jeg aldri lærer.(..) Har forøvrig aldri erfart å måtte betale for overvekt hos noen av de andre selskapene, med unntak av Norwegian (men der har man tross alt billige alternativer). Mvh Yvonne Endret 24. desember 2008 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #18 Skrevet 24. desember 2008 De fire siste gangene jeg har fløyet (med Norwegian) har jeg kommet til innsjekkingen alt fra fem til femten minutter etter avgang, og jeg har alltid fått komme med likevel. Ganske sensasjonelt...godt gjort å komme med et fly etter avgang... ...du mener kanskje etter den egentlige avgangstid?
The Kitten Skrevet 24. desember 2008 #19 Skrevet 24. desember 2008 Jeg er faktisk kjempefornøyd med Norwegian. De fire siste gangene jeg har fløyet (med Norwegian) har jeg kommet til innsjekkingen alt fra fem til femten minutter etter avgang, og jeg har alltid fått komme med likevel. Sikkert dritkjipt for alle de punktlige passasjerene, men kjempefint for en stakkars gjøk som ikke eier stedsans, og tydeligvis ikke kan klokken Dette tror jeg ikke på.
Pjukset Skrevet 24. desember 2008 #20 Skrevet 24. desember 2008 Et selskap jeg derimot liker svært dårlig, er RyanAir. Ryanair skal jeg aldri fly med igjen. Svært dårlig service, frekke flyvertinner, og dårlig sikkerhet. Man får vel det man betaler for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå