Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 har opplevd flere ganger dette året at organisasjoner som redd barna og sos barnebyer har kommet til høyskolen jeg studerer. jeg synes dette er flott, for det kan jo hende at de får noen nye medlemmer, og slike organisasjoner støtter jeg fullt ut. mine medstudenter ser ikke ut til å ha samme oppfatningen. de syter og klager over at de kan da ikke bare stille seg opp her.. sier det er så slitsomt å bli kontaktet.. herregud sier jeg bare.. hadde de solgt mixmastere kunne jeg forstått det, men dette er tross alt mennesker som prøver å hjelpe andre. får de et par nye faddere kan det hende det vil gjøre livet lettere for noen som ikke har det så bra.. og det er jo supert. ikke er de noe innpåslitne heller.. det tar oss to sekunder å si nei takk, om vi ikke vil støtte. skjønner ikke problemet. selv er jeg fadder i tre organisasjoner. synes arbeidet de gjør er fantastisk. har egentlig ikke råd, men tenker at det er folk som har det langt langt verre. tror de fleste har råd bare de har lyst. mange kjøper jo hamburger til 70 kr i kantina, men 200 kr i mnd til redd barna er liksom for mye. perspektiv folkens! får bare lyst til å sette dem på flyet til etiopia, så får vi se om de har litt mer sympati for andre når de kommer igjen.. er folk virkelig så selvopptatte???
Ethereal Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Jeg syns ikke det er greit at Redd Barna osv skal spørre studenter, som generelt har dårligere råd. Selvfølgelig er det ikke så mange penger det er snakk om, men det handler om prinsippet for min del. Er ikke noe å klage og syte over, dog. Som du selv sier kan de bare si nei.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Hadde Redd Barnas selgere tatt et nei for et nei hadde det vært greit, men makan til frekkhet skal man lete lenge etter. De spiller bevisst på å gi deg dårlig samvittighet, og jeg har flere ganger opplevd at de følger etter meg nedover gata for å prøve å overbevise meg til tross for at jeg har takket nei.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Jeg kan ikke fordra "tigging" fra Redd Barna o.l. De spiller bevisst på å få folk til å føle seg råtne når man sier nei. Når jeg i tillegg møter på dem minst en gang daglig, på vei til eller fra jobb, så blir man lei. Oppsøkende tigging/selging er en uting. Jeg ser ikke hvorfor det skal være mer lov å irritere seg over folk som skal prakke på en produkter en ikke vil ha, enn å irritere seg over folk som skal prakke på en dårlig samvittighet om man ikke gir dem penger.
The Kitten Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 har opplevd flere ganger dette året at organisasjoner som redd barna og sos barnebyer har kommet til høyskolen jeg studerer. jeg synes dette er flott, for det kan jo hende at de får noen nye medlemmer, og slike organisasjoner støtter jeg fullt ut. mine medstudenter ser ikke ut til å ha samme oppfatningen. de syter og klager over at de kan da ikke bare stille seg opp her.. sier det er så slitsomt å bli kontaktet.. herregud sier jeg bare.. hadde de solgt mixmastere kunne jeg forstått det, men dette er tross alt mennesker som prøver å hjelpe andre. får de et par nye faddere kan det hende det vil gjøre livet lettere for noen som ikke har det så bra.. og det er jo supert. ikke er de noe innpåslitne heller.. det tar oss to sekunder å si nei takk, om vi ikke vil støtte. skjønner ikke problemet. selv er jeg fadder i tre organisasjoner. synes arbeidet de gjør er fantastisk. har egentlig ikke råd, men tenker at det er folk som har det langt langt verre. tror de fleste har råd bare de har lyst. mange kjøper jo hamburger til 70 kr i kantina, men 200 kr i mnd til redd barna er liksom for mye. perspektiv folkens! får bare lyst til å sette dem på flyet til etiopia, så får vi se om de har litt mer sympati for andre når de kommer igjen.. er folk virkelig så selvopptatte??? Jeg synes tiggingen til slike organisasjoner er plagsom. Hadde jeg blitt spurt en gang i blant, og de hadde tatt et nei for et nei, så hadde det vært greit. Det som skjer derimot er at jeg blir spurt minimum tre ganger daglig, og gjerne av de samme personene også. Jeg har selv et fadderbarn i Paraguay via Plan, og et fadderbarn holder for meg. I tillegg har jeg også en delfin, men det er en annen sak. At man ikke støtter bøttevis av veldedige organisasjoner har ikke nødvendigvis noe med mangel på perspektiv å gjøre.
Rosalie Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Oppsøkende salg er oppsøkende salg samma faen hva produktet er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå