Gjest lucky08 Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 hva bruker du grønn pesto til? kom gjerne med oppskrifter
Mamma1 Skrevet 24. desember 2008 #2 Skrevet 24. desember 2008 Jeg har de til ciabatta:) Del ciabattaen i to, smør et lag av pest0 på hver halvdel. Legg på et salatblad, ost, skinke og bacon. Klem de to delene sammen- Nydelig lunsj:)
cilipili Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Bruker pesto på brød, pizza, pasta.. Elsker grønn pesto!
Brunhilde Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Grønn pesto er veldig godt til pasta sammen med for eksempel reker, ruccola, avocado og grønne erter.
gard Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Hei Jeg pleier å ha det til vanlig pasta for å få litt mer smak på det :-) Men det er også veldig godt på smørbrød som allerede nevnt tidligere.
Sekretæren Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Jeg liker best å ovnsbake, og bruker pesto på absolutt alt. Kjøtt og fisk får noen klatter med pesto på seg før det puttes i ovnen Oppskriften endrer seg fra gang til gang
Gjest lucky08 Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 har dere pesto på pastaen i tillegg eller i stedenfor pastasaus?
gard Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 har dere pesto på pastaen i tillegg eller i stedenfor pastasaus? Jepp, jeg har pesto på pasta istedetfor pastasaus. Jeg liker spesielt godt å ha pesto dersom jeg har ravioli pasta. Jeg har også hatt pesto på torsk for å få litt mer smak på den (men det er vel neste som å banne i kirken her i Norge for her skal vi jo nyte den gode fiskesmaken :gjeiper: )
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 - pasta. Gjerne penne pasta med masse pesto, ristede pinjekjerner og f.eks. strimlet kylling - stekt squash, løk og paprike blandes med pesto. Kan brukes enten på pasta, men stort sett spiser jeg det med ris til - pastasalat. Ingen konkret oppskrift, bruker det jeg har tilgjengelig. Men ofte hvertfall med kylling og tomat - på skiven, f.eks. under fårepølse
Gjest Gjest_Julia_* Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Pesto på ovnsbakt sei Pesto på ovnsbakte kyllingfileter (begge med pesto på før ovnen) Pesto på ristet brød med avocado
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #11 Skrevet 31. desember 2008 Prøv dette her, rett og slett nydelig: Rist loffeskive/r i stekeovnen, ca 220 grader i fem minutter. Smør på pesto, tynt lag. Legg på tomat, stek i fem minutter til. Litt ost over på slutten. Fersk basilikum over det hele. Kjempegodt!!!
Strix Skrevet 1. januar 2009 #12 Skrevet 1. januar 2009 Har oppskrift på en pastarett med skinke og div. grønnsaker som skal ha grønn pesto til. Og det er noe av det beste jeg vet!
Gjest antigartner Skrevet 1. januar 2009 #13 Skrevet 1. januar 2009 Jeg ble inspirert til å lage min egen versjon av pesto-poteter forleden dag. Det var faktisk veldig godt og enkelt. Jeg delte rå poteter i båter og brunet dem i stekepannen. Deretter helte jeg et lite glass pesto over potetene, rørte rundt, helte det hele i en ildfast form og satte i stekeovnen på ca 200 grader til potenene var myke helt gjennom. Veldig godt til kylling!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå