Gjest Julegjest Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har havnet i et dilemma. Jeg har for tiden en kjærste som er bare snill og god, men jeg føler at kjemien vår ikke er helt som den var. Jeg var alene lenge før jeg traff han, og trivdes alene. Hadde også planer om å skaffe meg et barn til selv om jeg er alene med mitt første barn. ( Tenker på Storken i Danmark, ikke bytur altså) Nå er det sånn at kjærsten min også ønsker seg barn og vi har begynt å prøve så smått. Jeg har alikevel fått noen tvil siden jeg er usikker på forholdet vårt. Er det bedre å få barn med en som man kanskje etter vært bare er venner med, eller burde jeg gjøre det slutt å gjøre som jeg hadde tenkt i utgangspunktet? Merker jo også at klokka begynner å tikke, så jeg vil jo ikke vente for lenge uansett. Kjærsten min vet forresten av om vi får barn sammen er det ikke en selvfølge at vi skal bo sammen av den grunn. Jeg er nok en veldig individualist og trenger min egen space. Så vi vil aldri bli noen A4-familie for å si det sånn.
Piper Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 For din del så bør du gjøre det slutt, og få et barn på egenhånd. For barnet sin skyld vil jeg si at det er bedre å ha en farsfigur, uansett om dere bor sammen eller ikke.
Karry Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 VÆR SÅ SNILL! IKKE GJØR DET! Du aner ikke hva du begir deg ut på. Få deg heller et barn alene enn å starte familie i et parforhold som ikke er rett. Du kommer til å få så mange vonde opplevelser, og på et eller annet tidspunkt kommer det mest sannsynlig til å skjære seg, og da har du et barn som skal hensyntas. Det er mye mye tøffere. Nei, ikke gjør det.
Gjest men Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Kjærsten min vet forresten av om vi får barn sammen er det ikke en selvfølge at vi skal bo sammen av den grunn. Men vet han at du kynisk vurderer å bruke ham til avl med store sjanser for at du dumper han og reiser med ungen etterpå? Eller er du så egoistisk at du ikke lar ham vite fullt ut hva premissene for denne "familien" er, og ta avgjørelser for sitt eget liv?
Nigo-san Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 I utgangspunktet synes jeg det er helt greit å få barn med en du ikke kommer til å være sammen med livet ut, men det helt essensielle her er jo om kjæresten virkelig forstår hva du mener. Hvis han i alle hemmelighet håper at et barn skal gjøre ting bedre, eller innerst inne ønsker seg et helt standard familieliv, kan dette fort bli mye mer komplisert enn du tror på forhånd. Og da er Storken et mye bedre alternativ. Men om dere er helt inneforstått med hverandres tanker og planer, og kan gå god for dem, og det ikke finnes rom for misforståtte håp og ønsker, så hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå