MarianneE Skrevet 22. juni 2003 #1 Skrevet 22. juni 2003 Vet ikke om denne passer inn her, men....... Da jeg satt og bladde igjennom gårsdagens avis her istad, datt øynene mine på dødsannonsen til et fammiliemedlem. Fammilien viste at vedkommende var død, men glemte og si ifra til Mannen og meg Jeg gikk inn til Mannens besteforeldre som bor i 1. egt og spurte om de viste om dødsfallet. Ja, de viste det. Så har altså svigers glemt og si ifra til oss! Er dette mulig? Jeg er rett og slett stum!!! Avdøde var min svigermors onkel, men jeg har bare møtt ham en gang. Han var bedt i bryllipet vårt, men hadde ikke anledning til og komme. Kjente ham ikke, men det er trist allikevel. Tenk det.......fammilien har glemt og fortelle oss det!!
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #2 Skrevet 22. juni 2003 Skjønner hva du mener. Jeg får av en eller annen grunn alltid vite ting sist, også viktige.
Marianne Skrevet 22. juni 2003 #3 Skrevet 22. juni 2003 Ja det er skikkelig sårt når sånt skjer. Har opplevd det vi og.
MarianneE Skrevet 22. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2003 Helt greit og få vite sist, noen må jo alltid være sist, men han døde om torsdagen, og enda har ingen sagt ifra til oss! Da er det ikke lengere p.ga. sorgover dødsfallet, da er det ubetenksomhet! Jeg er lei meg, og sint! Sint over at ingen tydelig har så mye som tenkt på Mannen og meg!
Silfen Skrevet 22. juni 2003 #5 Skrevet 22. juni 2003 Vi hadde en super klasseforstander på videregående. vi var 4-5 jenter som hadde ekstra god kontakt med han. Gammal feit danske som røkte sigarer og alltid hadde cognacflekker på stilene vi fikk tilbake. Jeg flyttet utenlands rett etter videregående, men var hjemom innimellom. Et par år senere fikk jeg vite at han var død. Av kreft. Jeg var hjemme et par ganger under sykdomsforløpet OG under begravelsen. Men jeg visste ingenting. De glemte å si det til meg. Det er sårt den dag i dag. Jeg skulle gjerne besøkt han og sagt hvor mye han betød for oss. Skulle gjerne vært i begravelsen for å vise den siste respekt. Men sånn gikk det ikke, fordi noen ikke gadd å informere.
Gjest Tabby Skrevet 23. juni 2003 #6 Skrevet 23. juni 2003 Å det er så dumt når sånt skjer! Man må jo si i fra, kunne ikke besteforeldrene til mannen din sagt i fra da, når de bor i samme hus som dere. Veien er jo ikke så lang derfra... Men jeg synes du har rett til å være litt sint over dette jeg, som du sier det er ren ubetenksomhet å ikke si i fra om dødsfall i nær familie.
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. juni 2003 #7 Skrevet 23. juni 2003 Jeg har opplevd det samme, men jeg fikk vite igjennom bekjent. Det er vondt å få vite det på en slik måte. Jeg har brukt å få som unnskyldning at de ville ikke plage meg med det. Men før eller siden får vi vite det. Jeg synes du reagerte på rett måte. Selv om du ikke kjente han så har du jo følelse for hva som har skjedd.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #8 Skrevet 24. juni 2003 Det er jo nettopp derfor man har dødsannonser da; for at folk skal få med seg hvem som har gått bort. Men det er jo pussig at de ikke informerte deg.
Gjest Trulselinemor Skrevet 24. juni 2003 #9 Skrevet 24. juni 2003 Det er jo nettopp derfor man har dødsannonser da; for at folk skal få med seg hvem som har gått bort. Men det er jo pussig at de ikke informerte deg. Det er da mye bedre å få vite det av familie / venner. enn plutselig se det i avisa. Når en er i slekt så bør familien slippe å lese sånne ting i avisa. I dette tilfellet bodde svigerforeldrene i 1 etasje, og da er det vel rart at de "glemte " å fortelle det. :-?
Suzy Skrevet 24. juni 2003 #10 Skrevet 24. juni 2003 Tror jeg hadde blitt fryktelig såret og følt meg skikkelig tilsidesatt. Enig i at det er pussig å glemme dere som er så nære... Ta det opp med dem om dere ikke alt har gjort det! Suz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå