Gå til innhold

Er det upassende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått noen signaler fra familiemedlemmer om at bruden helst ikke skal ha oppgaver i eget bryllup.

Nå har det seg slik, at vi kommer til å ha litt live musikk av ymse slag, og en del av gjestene våre spiller, og skal opptre. Ett av disse innslagene blir litt mangelfult hvis ikke jeg deltar på mitt instrument. Det dreier seg da om musikk til dans. Jeg tenkte først at jeg skulle holde meg hard og la være, men nå har jeg blitt spurt om jeg ikke kan være med å spille (av de andre musikerne). Og jeg synes jo selv at det kunne være moro. Men er redd for reaksjoner, og om det er upassende at bruden spiller til dans (det gjelder bare et par-tre låter). Mine foreldre har allerede uttrykt sin skepsis.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg synes det er flott om du spiller! Ikke bry deg om slike inngrodde holdninger. :)

Jeg var i et bryllup for noen år siden der bruden spilte noen sanger sammen med resten av strykekvartetten hun da spilte i. Det var både stilig og fint. (Hun spilte bratsj.)

Skrevet

Det må da være kjempegøy for både deg og gjestene vel? Kan ikke skjønne hvorfor noen skal være skeptiske til det, så lenge du vil selv.

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg bare gjøre det og ikke være usikker mer. Og la være å nevne det for foreldrene mine (blir lett psyket ut når de er litt negative), og heller ha det som en overraskelse/stunt-opptreden. :)

Skrevet

Hvorfor i hele verden skulle dette være upassende? Hvilken verden lever dere bridezillas egentlig i?

Skrevet
Hvorfor i hele verden skulle dette være upassende? Hvilken verden lever dere bridezillas egentlig i?

Det er mulig at de som har vært negative til dette tenker på at det er vanlig at bruden danser med f.eks. faren sin, eller brudgommen, og andre. og ikke så vanlig at det er hun som faktisk spiller opp til dans.

Jeg vet ikke helt, og ble selv litt overrasket over at jeg fikk negative reaksjoner fra familien på dette. (Uten at jeg føler meg spesielt bridezilla av den grunn.)

Skrevet

Jeg sang i mitt eget bryllup. Venninna mi og mannen sang duett. Ei anna venninne spilte saksofon.. Det er ditt bryllup og du gjør det du vil.. det er det som gjør det personlig. Har du lyst til å spille til et par sanger gjør du deg. Jeg hadde syntes det hadde vært fint. Kjedelig å bare sitte til pynt..?

Skrevet
Det er mulig at de som har vært negative til dette tenker på at det er vanlig at bruden danser med f.eks. faren sin, eller brudgommen, og andre. og ikke så vanlig at det er hun som faktisk spiller opp til dans.

Jeg vet ikke helt, og ble selv litt overrasket over at jeg fikk negative reaksjoner fra familien på dette. (Uten at jeg føler meg spesielt bridezilla av den grunn.)

Du kan da danse før eller etter?

Skrevet

Så lenge det bare er et par-tre låter så er det greit. Så lenge du tar de "obligatoriske" dansene, altså med brudgommen, faren din og svigerfaren din (virker som om det er det de tror er problemet her) så burde det vel gå greit.

Skrevet (endret)

Jeg holdt på å bli gal av alle som mente alt mulig rare ting før bryllupet vårt. Alt vi måtte og ikke måtte gjøre.. Når det var viktig for oss sto vi på vårt og vi har bare fått positive tilbakemeldinger.

Du skal vel danse brudevalsen, så får de være fornøyd med det. :)

Endret av plingo
Skrevet
Du skal vel danse brudevalsen, så får de være fornøyd med det. :)

Jepp, det er det jeg satser på. :)

Skrevet

det går uansett ikke an å gjøre alle til lags. det er deres bryllup, og det er dere det er viktigst for, så gjør det som føles rett for dere. man skal ikke være vrang for å være vrang, men man skal heller ikke føye seg i ett og alt.

Lykke til. og husk å slappe av og nyte dagen :)

Skrevet

Det er din og brudgommens dag, så drit i gamle tanter, mødre og svigermødre og klin til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...