Gå til innhold

Skal man aldri prate ut etter et brudd?

Anbefalte innlegg

Gjest urettferdig
Skrevet

Min tideligere samboer gikk fra meg og vi fikk aldri pratet ut etter bruddet.

Jeg selv føler så sterkt på det,men er det bare jeg som tar feil?

Mannen har gått videre i livet,ferdig kapitel er det ikke for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert forskjellig fra person til person. Hvor kommer sikkert ann på hvor lenge man har vært sammen osv. Når det slutt med forrige kjæresten min etter 1 år så hadde jeg behov for å snakke ut med han om alt sammen. Bare for å forstå litt hvorfor, hvordan osv. Det hjalp meg når det gjaldt å komme over han og ikke minst, komme seg videre.

Skrevet

Det viser egentlig bare hvor lite du har betydd for den andre. Det finnes mange mennnesker som ikke eier empati, følelser har de kun for seg selv, vær glad du er kvitt personen.

Skrevet

Vil han ikke, så vil han ikke. Klart dere burde ha gjort det. Men man kan ikke tvinge noen til å snakke. Du hadde sikkert ikke fått noe ut av han uansett. Vær bare glad du er kvitt han! Hadde han vært noe å samle på, så hadde han også avsluttet det på en ok måte slik at dere også fikk snakket ut.

Skrevet

Noen ganger hjelper det ikke å prate ut, men blir liksom ikke noe klokere av det.Kommer med masse vrøl som du ikke kjønner bære av.Etter min erfaring da så ble jeg ikke klokere av å prate ut om ting, satt igjen med mer spm. faktisk.

Skrevet

Du får ikke tvingt han til å prate ut om noe som helst om ikke han er villig til det - men det høres ut som at det er viktig for deg å sette ord på ting..

Det som har hjulpet meg gjennom det siste samlivsbruddet mitt, er å få prate masse om det som har skjedd. Han var ikke så flink til å stille opp for det, så jeg har pratet mye med få nære venner og i tillegg skrevet mye i min private håndskrevne dagbok.. Bare det å få sagt ordene og skrevet ned tanker og spørsmål hjalp meg masse i min bearbeidelse av sorgen, for det er enkelte ting som blir for privat til å dele med venninner eller nære kompiser. Håper du har noen du kan prate med om hvordan du har det. Jeg har vært ærlig om hvordan jeg har hatt det, og selv om jeg gråt masse til å begynne med har jeg nå akseptert at det er slutt og tilgitt han som gikk. Snart er det nytt år foran oss, når man starter med blanke ark må det bli bra :)

Ønsker deg ei riktig god jul!

Skrevet

Det er mange som har problemer med å gå videre før man har fått pratet ut om det som skjedde. Dette kan ligge på deg i flere år hvis du ikke får pratet om det, og kanskje fått noen svar. Det er vel svarene du vil ha på hvorfor ting skjedde?

Kanskje han vil prate med deg senere. Hvor lenge er det siden bruddet?

Skrevet

Synes faktisk at det er bedre å slippe det foredraget jeg! Du er ikke den rette, jeg har aldri vært forelsket i deg, bla, bla, bla... Ikke akkurat særlig oppløftende for selvtilliten. En som bare går = drittsekk - kan hate ham for det i stedet for å kverne rundt med de avskjedsfrasene. Ikke prat med meg, nei - send meg heller en kort sms og bli ferdig med det. Prat med meg mens forholdet fortsatt har en sjanse!!!!

Skrevet

Jeg snakka skikkelig masse med typen etter bruddet. I ettertid angrer jeg litt. Grunner til det er blant annet at jeg ikke hadde noen andre å gå til, så det ble mye grining og sutring og "jeg savner deg så", i tillegg til at vi nå skal være bestevenner, og det passer meg absolutt ikke.

Skrevet

Det er vel ingen som tvinger deg til å være bestevenn med han du ikke lenger er sammen med? Det var kanskje ikke smart å vrenge seg helt for eksen, men det er viktig å få bearbeidet saken på en skikkelig måte, få satt ord på tingene du tenkte på og hadde behov for å snakke med han om. Det hjelper til i prosessen med å komme seg videre :)

Skrevet
Synes faktisk at det er bedre å slippe det foredraget jeg! Du er ikke den rette, jeg har aldri vært forelsket i deg, bla, bla, bla... Ikke akkurat særlig oppløftende for selvtilliten. En som bare går = drittsekk - kan hate ham for det i stedet for å kverne rundt med de avskjedsfrasene. Ikke prat med meg, nei - send meg heller en kort sms og bli ferdig med det. Prat med meg mens forholdet fortsatt har en sjanse!!!!

Nå må du ikke ta for gitt at alle her på KG er fjortiser. Er man voksen og det kommer til et samlivsbrudd, handler det litt mer om "jeg har aldri vært forelsket i deg bla bla". Sende en sms og bli ferdig med det?? Etter fem års samboerskap, etter sju års ekteskap, dersom man har 1, 2, 3 barn sammen?

Gi råd til andre tenåringer, du.

Skrevet
Nå må du ikke ta for gitt at alle her på KG er fjortiser. Er man voksen og det kommer til et samlivsbrudd, handler det litt mer om "jeg har aldri vært forelsket i deg bla bla". Sende en sms og bli ferdig med det?? Etter fem års samboerskap, etter sju års ekteskap, dersom man har 1, 2, 3 barn sammen?

handler det om litt mer enn "jeg har aldri vært..." skulle det stå

Skrevet

Også voksne kan ha kortvarige forhold da...og også oppføre seg som fjortisser.

Skrevet

Jepp, ikke alle vi voksne som har samboerskap og ekteskap, men en eller annen variant av forhold med en eller annen varighet. Og når det gjelder den type forhold, så ønsker jeg meg virkelig ikke noe langt foredrag. Det er forresten den ene gangen gutta skal 'snakke' med meg, for å si at det er slutt. Når man er gift eller samboer, kan man selvfølgelig ikke gjøre det slutt per sms, det er vel selvsagt, eller! Men jeg ønsket meg ikke det lange foredraget da heller.

Skrevet

Av og til skjønner jeg ikke vitsen med å snakke ut om det. Kan sikkert være til hjelp noen ganger, men andre ganger blir det bare mer surr ut av det...

Skrevet

Kan du ikke respektere at han ikke ønsker å snakke?

Send ham et brev om du absolutt må. Noen ganger er det nok å bare skrive ned hele suppa. Andre ganger, f. eks. om du fremdeles er forelsket, må brevet også sendes.

Skrevet

Noen er sånn og noen er slik...

Hvis mannen min kom med separasjonspapirene i morgen, ut av det blå, så ville jeg sikkert hatt behov for en eller annen forklaring. Det vil nok de fleste, mann eller kvinne.

Samtidig så vet jeg at noen kan dra dette alt for langt- et forhold er ferdig, slutt, kaputt, finito, og det skal snakkes om og det skal snakkes om og diskuteres i n'te potens...

Hvis han ikke vil snakke, så må du bare gjøre deg sterk å tenke at "Han gidder ikke bruke mer tid på dette, så hvorfor skal jeg?". Å trygle og be hjelper dessverre lite, hvis han ikke vil.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Den som vil ut av foholdet har som regel tenkt mye paa det og er ferdig med den saken naar man bryter opp. Saann var det i det minste for meg da jeg og eksmannen skilte lag. Han ville snakke om det i vide og brede, og vi moettes ogsaa en gang for aa prate om saken. Det var mer enn nok for meg ...

Hvor mange ganger skal man maatte proeve aa forklare en person at det er over og ingen vits i aa proeve aa reparere forholdet naar foelelsene er borte?

Det er jo klart at om bruddet kommer som et sjokk saa vil det ta tid aa komme over det, saann er det bare, og da er det kanskje like greit aa la den andre personen gaa videre i livet hvis de naa likevel er ferdig med saken.

Man er sin egen lykkes smed!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...