Gå til innhold

Virusinfeksjon, sønnen sover så masse

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama
Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Sønnen på 2,5 har vært syk siden torsdag og har hatt feber rundt 39 første dagen og rundt 38 de neste tre (i dag hadde han 37,4 til morra'n). I tillegg har han (og alle andre her i huset) en ekkel hoste, mye slim i systemet++ Vi var på legevakta i går og legen sa virusinfeksjon, han mente det ville gå over av seg selv.

Men det er femte dagen på rad at sønnen nesten bare sover! Han har hatt noen timer hvor han har vært oppe og gjort litt, men da med lite energi og ork.

Noen som har erfaring med hvor lang tid dette tar? Jeg er ikke alvorlig redd men synes det er litt ekkelt når det tar så innmari lang tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvn er kroppens eget helesystem. Hvis det er virus, regner jeg med de testet dette? jeg har selv opplevd at legevakten vurderte bakterier og ga antibiotika, men det var virus, da skla man som kjent ikke ha medisin. Det var på meg selv, men erfaringen er at slikt må testes ikke gjettes.

At det tar lang tid med såvidt feber, vel kroppen er sliten da, og trenger hvile. Pass på han får masse væske også.

Og det går mye dritt nå, langvarige greier også, synes alle har noe nå jeg - så la hn hvile, så skal du se han er pigg om et par dager.

MEN - dette er viktig!!!! DU kjenner DIN unge. Så hvis du føler deg utrygg, ta en tur til legen igjen i morgen.

Skrevet

Datteren min (4 år) hadde mer el. mindre feber i to uker, og etter noen legebesøk ble hun testet for virus. Det gikk over av seg selv etter to uker.

Er du usikker, så ta kontakt med legen igjen. Som nevnt over her, du kjenner barnet ditt best. Søk lege igjen om du føler for det.

Skrevet

Hei på deg :vinke:

Mannen har hatt det siden fredag og har sovet over 17 timer i fødnet :Gjesp:. æhan er bedre i dag :Nikke:

Masse god bedring til godgutten :klem:

Legen sa forresten han hadde influensavirus...

Gjest kaffedama
Skrevet

Takk for svar.

Han sover i dag også. :( Klagde på lys og lyd i dag morges, men har ikke andre "farlige" symptomer - virker ikke sløv eller vanskelig å få kontakt med utover det at han er trøtt og sliten.

Mammaen og pappaen er heller ikke friske... :(

Trenger frisk energi nå!

Skrevet

Huff, høres tøft ut!

Håper han kvikkner til snart, ellers hadde jeg tatt en ny tur på legevakta etter hvert tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...