Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er greit at x din får seg ny samboer, før det har gått 1år etter bruddet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja.

Hvorfor skulle det ikke være det? Dere er ikke sammen lenger.

Endret av Kakee
Skrevet
Syns dere det er greit at x din får seg ny samboer, før det har gått 1år etter bruddet?

Ja det syntes jeg, man kan ikke styre følelser.

Skrevet

Jeg ville sikkert ikke syntes det var greit rent følelsesmessig, men det er vel en av drawbackene med å avslutte et forhold - man er ofte ikke 100% ferdig følelsesmessig og kan bli såret av slike ting, samtidig som ex ikke kan ta sånne hensyn vel?

På generelt grunnlag tenker jeg at barn bør få stabilisert seg etter et brudd før nye samboere kommer inn. Tror dette tar mer enn et år som regel.

Skrevet

Jeg opplevde at x en fikk samboer kun 4 mnd etter at han flyttet etter 12 år. Barn med i bildet, men er der en dag i uken og 3 hver helg ca. Det at de flyttet sammen så tidlig styrket egentlig bare mistanken min om at de hadde hatt et forhold før han flyttet ut fra meg. Selv har jeg hatt kjæreste i 8 mnd nå, men har ikke flyttet sammen av hensyn til barna. Hadde det ikke vært barn i bildet hadde vi nok bodd sammen veldig tidlig. Føler virkelig at jeg har møtt "mannen i mitt liv". Vanskelig å si noen regel for slikt egentlig. Må kjenne på det selv, men vi er nok litt ofte redd for hva andre tenker og sier. Lykke til !!

Skrevet

Ja, det er greit.

Som en person sa lengre oppe, kanskje ikke greit helt følelsesmessig. Er alltid tungt når personen som elsket og begjærte deg ikke gjør det lenger. Og når man får ny kjæreste og samboer blir det bare enda tydligere.

Skrevet

Så lenge det er barn med i forholdet, synes jeg man skal la barna bli kjent med den nye partneren før man flytter sammen. Jeg mener det fort må ett år til her...

Har man derimot ikke barn, har man ingen slike forpliktelser, og kan flytte sammen når man vil.

Skrevet

Min eks fikk samboer kort tid etter at jeg flyttet ut. Vi hadde ikke barn da.

Skrevet

Enig med Kosemose. Jeg ville sikkert ikke syntes det var greit følelsesmessig, men hodet mitt ville sagt "pass dine egne saker, dere er ikke sammen mer".

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit så lenge det er barn med i bildet. Det er mulig dere har bearbeidet bruddet, men det er slett ikke sikkert at barna har gjort det når det har gått så kort tid. I forhold hvor det ikke er barn involvert, synes jeg man kan gjøre som man vil.

Skrevet

Ja, det synes jeg må være helt greit. Jeg bryr meg rett og slett ikke om hva eksen gjør.

Skrevet
Ja det syntes jeg, man kan ikke styre følelser.

Synes ikke det er greit å flytte inn før det er gått ett år så lenge det er barn med i bildet. Når man involverer barn skal man være ordentlig sikker på at forholdet skal vare og etter min mening kjenner man verken mannen eller barna godt nok etter ett år for vite om dette vil gå. Har fotsatt en del sider man ikke har visst hverandre da.

Skrevet

Når det er barn med i bildet synes jeg det blir for raskt. Det tar tid før barna bearbeider bruddet og den nye hverdagen. Og jeg synes ikke de skal være nødt til å forholde seg til at mamma eller pappa har en ny samboer før denne hverdagen har "satt" seg. I tillegg synes jeg man skal være veldig sikker på at forholdet faktisk kommer til å vare før barna skal bo sammen den nye partneren, uansett om dette er hos bostedsforelder eller samværsforelder.

Skrevet (endret)

Når det passer å flytte sammen er opptil hver enkelt. Om man følelsesmessig ikke er over eksen så syns man selvsagt det er trist at at h*n får seg ny samboer.

Om det er greit med barn i bilde har jeg litt blandede følelser for, men vet om flere som raskt får seg nye samboere etter et brudd. Noen barn takler brudd bedre enn andre, og har ikke noe problemer med mammas eller pappas nye kjæreste.

Selv om man har barn fra før av så må ikke forholdet vare i årevis før man flytter sammen. Vi blir selv samboere under ett år etter at vi møttes, og vi har barn på hver vår kant (2 år siden hans brudd, og 3 år siden mitt). Mine barn var små når vi gikk fra hverandre, og husker ikke at de bodde sammen med pappa tidligere. Hans barn var eldre, og tok det tungt i begynnelsen. Men innen ett år var det vonde prosessert (moren fikk ny samboer ett år etter bruddet).

Endret av gullet76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...