Gå til innhold

Oppsigelse i barnehage. Spm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært spesiellt forøyd med barnehagen der vår datter nå går og har stått på venteliste til tre andre barnehager.

Jeg har i dag fått bekreftet plass i en av de andre barnehagene( en helt ny er 28. januar.)

Det står i vedtektene følgende:

Plass i barnehagen må sies opp skriftlig og oppsigelsestiden er en måned beregnet fra den 1. i måneden etter. Oppsigelsestiden gjelder også ved utvidelse/reduksjon av tilbudet. Barnehageavgiften opphører ved oppsigelsestidens utgang.

Det jeg lurer på da er dersom jeg leverer en oppsigelse før 31/12, så betyr det at hun bare betaler for januar i den gamle barnehagen, eller?

Ble litt usikker jeg nå.

Om jeg ikke husker feil betaler vi på forskudd, så da var det vel siste trekket til den gamle barnehagen som var nå?

Noen som har greie på dette? :)

Er det flere som har blitt trukket to ganger i desember? (det ble vi nå) Tror vi gjorde det i fjor også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wrangler
Skrevet

Dere skal ikke bli trukket to ganger for desember, hvorfor det?? :klø:

Hvis det er en mnd oppsigelses tid, så betaler dere bare for januar ja. Dere har kort tid, vi har tre mnd! (jobber i bhg)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Enig i at det høres rart ut at dere trekkes to ganger i desember. Ingen grunn til det hvis dere betaler forskudd - sjekk opp hvor mange trekk dere hadde i 2008.

Dere er heldig hvis dere bare har 1mnd oppsigelse - her er det 3. Hvis du sier opp før 31.12, gjelder oppsigelsen fra 01.01.09 - og så da 1 mnd frem i tid (evt 3 mnd hvis det er så lang oppsigelsestid.)

Håper du blir fornøyd med den nye barnehageplassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...