Carrington Skrevet 22. desember 2008 #1 Del Skrevet 22. desember 2008 Samboerpar uten barn på 25 år (pluss/minus) - hvordan ferier dere julen ? Reiser dere hjem hver til sitt, feirer dere sammen, har dere deres felles hjem som "base" og reiser på besøk til begges familier ? Vi trenger tips og råd ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #2 Del Skrevet 22. desember 2008 Når det gjelder råd så må dere jo gjøre det dere vil, ikke det som andre gjør. Vi feirer jul sammen. Det har vi gjort siden vi ble et par. Vi har vært hos hans foreldre før, i år skal vi feire jul i vårt eget hjem og gleder oss masse til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sungirl Skrevet 22. desember 2008 #3 Del Skrevet 22. desember 2008 Hei! Alltid vanskelig å finne ut hvordan man skal feire julen, man ønsker å feire sammen, men også sammen med sine egne familier! Vi har vært sammen i 6 år, bodd sammen i 3. Har ingen barn. Vi bor relativt nærmt foreldrene våre. I år er første året vi skal feire sammen på julaften, hos kjæresten min sin familie. Første juledag spiser vi middag hos sambos familie, andre juledag hos min familie, tredje dag med sambos familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 22. desember 2008 #4 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg og sambo feirer jul hos mine foreldre. Det har vi gjort i flere år nå. Grunnen til at vi velger å ikke feire med hans familie er at de har en tendens til å bli veldig slitsomme og en litt rar stemning. Hans familie er også mange personer på julaften. Vi velger derfor å feire med min familie siden vi begge trives der og ellers hadde mamma og pappa og lillebror blitt sittende alene, og det er ikke aktuelt. Når vi forhåpentligvis får barn, kommer vi nok til å stelle i stand jul her hjemme, så får de som vil komme. Kan legge til at både min og hans familie bor i samme by som oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 22. desember 2008 #5 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi er 26 og 28 år (ingen barn) og dette er syvende julen vår sammen. Første året feiret vi hver for oss, men da var vi heller ikke samboere. Andre året feiret vi med hele familien i vår egen leilighet. Tredje året hos mine foreldre. Fjerde året hos hans foreldre. Femte året hos mine foreldre. I fjor feiret vi med hele familien i nyinnflyttet rekkehus. I år blir det hos mine foreldre igjen :o) Neste år blir det hans foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 22. desember 2008 #6 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi er samboere i 30-årene uten barn. Fram til i fjor reiste vi hver til vårt, men fra og med i fjor feirer vi sammen. Vi bor hhv. 40 og 60 mil unna foreldrene våre, så det sier seg selv at vi ikke kan ha eget hjem som base. I fjor var vi hos hans foreldre fom et par dager før julaften tom etter lunsj 2. dagen. Så kjørte vi til mine og var til etter lunsj 4. dagen før vi kjørte hjem. I år er det motsatt rute. Slitsomt, syns jeg, så vi er ikke sikre på hvordan vi skal gjøre det neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 22. desember 2008 #7 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg og sambo feirer jul hos mine foreldre. Det har vi gjort i flere år nå. Grunnen til at vi velger å ikke feire med hans familie er at de har en tendens til å bli veldig slitsomme og en litt rar stemning. Hans familie er også mange personer på julaften. Vi velger derfor å feire med min familie siden vi begge trives der og ellers hadde mamma og pappa og lillebror blitt sittende alene, og det er ikke aktuelt. Når vi forhåpentligvis får barn, kommer vi nok til å stelle i stand jul her hjemme, så får de som vil komme. Kan legge til at både min og hans familie bor i samme by som oss. Tror du forholdet til dem blir bedre ved velge å være sammen med familien din hver jul? Synes det virker veldig egoistisk og kan tenke meg hvor trist dette føles for hans familie. Hvorfor er det utenkelig at dine foreldre og lillebror feirer jul alene annenhvert år? De er jo 3 personer - ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 22. desember 2008 #8 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi har vært sammen i 4 år. Etter at vi ble sammen har vi vært hos mine foreldre på julaften. Der har vi spist og åpnet gaver og kost oss. Når det nærmer seg midnatt reiser vi til svigers og feirer jul på deres vis (de begynner feireingen ved midnatt). Så vi er ganske heldig som får med oss begges familier og tradisjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. desember 2008 #9 Del Skrevet 22. desember 2008 Begges foreldre bor innenfor 15-20 min med bil så "basen" blir her hjemme. I fjor var vi hos moren hans på julaften, og i år drar jeg hjem mens han skal til moren sin igjen. Mulig jeg drar til han etter at gaver o.l. er pakket opp hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. desember 2008 #10 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi bodde i flere år langt borte fra foreldrene våre, og dro til dem og var der hele jula. De bor også ganske nært hverandre, så selv om vi tidligere ikke feiret selve julaften sammen, har vi byttet på å dra hit og dit gjennom romjula. I år kommer vi til å ha vårt hjem som base, og tilbringe noen dager og evt. netter hos de ulike foreldrene. Julaften feires sammen for første gang, hos hans foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 22. desember 2008 #11 Del Skrevet 22. desember 2008 Heia,vært samboer i mange år,bytter annen hver jul.Syntes det er rettferdig over begges foreldre.Ingen barn! Har gjort det siden vi ble sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. desember 2008 #12 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Er samboerne på 6. året, og feirer julaften hver for oss. Jeg reiser hjem til mine foreldre, og han kommer dit på middag andre juledag. Da reiser vi hjem sammen på kvelden. Jeg har feiret et par julaftner hos hans familie pga, at jeg har jobber julen. Fra neste år skal vi feire hos oss selv, for da har vi vi barn sammen og ønsker ikke splitte oss da Endret 22. desember 2008 av ¤bella¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 22. desember 2008 #13 Del Skrevet 22. desember 2008 Tror du forholdet til dem blir bedre ved velge å være sammen med familien din hver jul? Synes det virker veldig egoistisk og kan tenke meg hvor trist dette føles for hans familie. Hvorfor er det utenkelig at dine foreldre og lillebror feirer jul alene annenhvert år? De er jo 3 personer - ser ikke helt problemet. Tror du skal passe deg litt får å trekke konklusjoner uten å vite noen ting om hvordan saken er. Det har seg faktisk sånn at samboers far (som han aldri har hatt kontakt med) er død og hans mor er tideligere rusmisbruker på bedringens vei. Min samboer har kun bodd med sin mor i små biter da han var veldig liten. Ellers har han bodd i fosterhjem hos sine besteforeldre. Han har lite kontakt med sin mor i dag, og ønsker heller ikke å ha det. Han besteforeldre synes det er helt greit at han feirer jul med mine foreldre, og hans bestemor forstår godt at det blir for mye mas og stress å feire med dem. De er mange mennesker på julaften og feirer stort sett julen enten hos seg selv eller hos sin sønn. Det har seg også sånn at min familie, egentlig ikke er 3 velfungerende personer som kan hygge seg sammen. Min lillebror på 12år er autist og etter at han har åpnet pakker (som er det store å hele poenget med julaften for han), er han så utslitt og stressa av alle rutinebruddene at han blir sittende foran tven resten av kvelden, hvor det stot sett er umulig å føre noen som helst samtale med han. Både jeg og sambo er derfor enig i at det ville være direkte slemt å ikke feire jul med mine foreldre, da vi synes det skulle vært stusselig for dem å være bare de to på julaften akkuratt som vanlig. Hans besteforeldre er også sterkt klar over denne situasjonen og støtter oss. Jeg og sambo synes det viktigste er at ingen blir sittende alene på julaften. Og at vi da velger bort hans familie bryr vi oss mindre om. Vi spiser lunsj der julaften og middag 1.dag. Det er faktisk ikke alle som har A-4 familier hvor det er enkelt å feire jul annet-hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 22. desember 2008 #14 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi feirar jul utan kvarandre - han er med familien sin, eg med familien min. Vi har båe små familiar, og nokon ville endt opp aleine om vi skulle feire saman. Jula tyder lite for oss, så vi kan like gjerne gledje dei i familiane som gjerne vil at vi skal vere der. Vi har ikkje ungar og har ikkje tenkt å få det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 22. desember 2008 #15 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi feirer annethvert år hos foreldrene. Har hjemmet som base, da vi bor i oslo alle sammen. Og reiser til mine foreldre og feirer julaften i år. Og hjem på kvelden. 1. juledag skal vi på lunsj hos hans familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #16 Del Skrevet 22. desember 2008 vi er samboerpar på 28 og 30 år. dette blir andre jula vi er sammen. i fjor var vi hos mine foreldre på julaften. i år skal vi til hans foreldre. vi har vårt hus som "base" og tar kun dagsturer jeg syns personlig ville vært veldig rart å ikke feiret jul med min kjære. det er han jeg er glad i og skal være sammen med resten av livet, så da har jeg og lyst til å feire jul med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 22. desember 2008 #17 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi har feiret sammen siden første jula vår, da hadde vi vært sammen i omtrent seks mndr. Er annenhvert år hos min familie og annenhvert hos hans, i år skal vi til hans. Når vi får barn tror jeg vi fortsetter sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 22. desember 2008 #18 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi har vært samboere i 2 år, er 24 og 26, og vi feirer hver for oss. I dag dro han til sine foreldre og i morgen skal jeg hjem til mamma og gamlerommet mitt:) Vi kommer nok til å gjøre det sånn til enten vi gifter oss, får barn eller at familiene kan komme å feire hos oss. Men må innrømme at selv om jeg er veldig glad i hans familie og vet at det blir kjempekoselig å feire med dem, så gruer jeg meg til første jula uten min familie og våre tradisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #19 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi har vært sammen i 4 år. Etter at vi ble sammen har vi vært hos mine foreldre på julaften. Der har vi spist og åpnet gaver og kost oss. Når det nærmer seg midnatt reiser vi til svigers og feirer jul på deres vis (de begynner feireingen ved midnatt). Så vi er ganske heldig som får med oss begges familier og tradisjoner Eh, er det ved midnatt de begynner å feire jul?? Hehe, vampyrer eller? Synes det virker litt sprøtt å sitte og spise ribbe og pinnekjøtt rundt bordet kl 24 på natta liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 22. desember 2008 #20 Del Skrevet 22. desember 2008 Samboerpar uten barn på 25 år (pluss/minus) - hvordan ferier dere julen ? Reiser dere hjem hver til sitt, feirer dere sammen, har dere deres felles hjem som "base" og reiser på besøk til begges familier ? Vi trenger tips og råd ! Vi drar til hver vår familie. Og er sammen oss to utover natta :O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå